וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאבק הנכבש והמדוכא": נמשכת המחאה נגד הזנה בכפייה

9.8.2015 / 20:12

יותר ממאה בני אדם הפגינו מול בית החולים סורוקה, שבו מאושפז מוחמד עלאן, השובת רעב יותר מ-50 יום. במקום נכחו גם הח"כים אחמד טיבי וחנין זועבי שמחו נגד סוגיית המעצרים המנהליים. יהודים בתגובה: "לכו לרמאללה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק

יותר ממאה בני אדם הפגינו היום (ראשון) מול בית החולים סורוקה שבבאר שבע נגד המעצר המנהלי והניסיון להזין בכפייה את עו"ד מוחמד עלאן, שאושפז בימים האחרונים במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים. זאת, לאחר שפתח בשביתת רעב וסירב לקבל טיפול רפואי. במחאה הניפו כמה מפגינים דגלי פלסטין. בתגובה, הגיעו למקום כמה יהודים וצעקו לעברם "לכו לרמאללה" תוך הנפת דגלי ישראל. כמו כן, במקום נכחו חברי הכנסת אחמד טיבי וחנין זועבי (הרשימה המשותפת) והביעו מחאתם נגד יחסם של מנגנוני הביטחון כלפי עצירים פלסטינים.

"הבעיה היא שמוחמד עצור במעצר מנהלי", אמר ח"כ טיבי על ההחלטה להזין בכפייה את עלאן, שהתקבלה כנראה במשרד לביטחון הפנים. "הוא לא אשם בכלום, ואנחנו מבקשים לשחרר אותו. הוא משתמש בגופו כדי לסיים את המעצר הזה וזו הסיבה שכולנו כאן. אנו דורשים לא לבצע הזנה בכפייה, שזו התעללות גם לפי הסתדרות הרופאים".

לקריאה נוספת בנושא:
התביעה הצבאית תבקש להזין בכפייה עציר מנהלי ששובת רעב 51 יום
אחרי 55 ימים בשביתת רעב: העציר הפלסטיני שוחרר מאזיקים
עשרות אסירים פלסטינים מצטרפים לשביתת הרעב בבתי הכלא

אמו של האסיר הביטחוני ששובת רעב ומאושפז בסורוקה, מפגינה מחוץ לבית החולים. אוגוסט 2015. שי מכלוף
המפגינים ליד בית החולים סורוקה, היום/שי מכלוף

טיבי המשיך וכלל בדבריו גם השוואה בנוגע ליחסם של מנגנוני הביטחון לפושעי טרור פלסטינים לעומת מקביליהם היהודים. "אני מתנגד למעצר מנהלי באשר הוא גם לפלסטינים וגם ליהודים", אמר. "טרוריסטים יהודים צריכים להיות תחת חקירה נוקבת ולהיות בכלא עשרות שנים. אני מפגין נגד המעצרים המנהליים, גם אם הצבא והשב"כ לא מטפלים בעצירים יהודים כמו בפלסטינים".

טיבי המשיך בהטחת ההאשמות כלפי צה"ל והשב"כ: "מישהו מתכוון להרוס את הבתים של הטרוריסטים היהודים? הם לא יכולים לטפל בזה ולא רוצים לטפל. שריפתה של משפחת דוואבשה לא הייתה הפשע האחרון. הם מרגישים שהם יכולים להסתובב חופשי ולפגוע בפלסטינים".

חברת הכנסת זועבי, שנכחה אף היא במקום, אמרה כי המחאה היא על מעצרו המנהלי של עלאן, שלדבריה לא נעשה כחוק. "מוחמד ועוד 400 איש נעצרו במעצר פוליטי ללא משפט. זה הפך למשהו לגיטימי שפשוט לא יודעים בגין מה עצורים כלואים", אמרה זועבי. "מוחמד ואחרים אומרים שהם מוכנים להישפט, אבל כולאים אותם ללא כתב אישום. אנחנו נאבקים למען סיום התופעה הבלתי אנושית הזו. זהו מאבק הנכבש והמדוכא, את מה שנותר לנו מהאנושיות שלנו, מהגאווה ומהרצון שלנו לחיות – אף אחד לא ייקח מאתנו", הוסיפה. לדבריה, טרם ברור אם הליך ההזנה של עלאן יהיה בכפייה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אמו של האסיר הביטחוני ששובת רעב ומאושפז בסורוקה, מפגינה מחוץ לבית החולים. אוגוסט 2015. שי מכלוף
"זה הפך למשהו לגיטימי שפשוט לא יודעים בגין מה עצורים כלואים"/שי מכלוף

בימים האחרונים נתנה הנהלת בית החולים סורוקה אישור לרופאיו של עלאן לבצע בו בדיקות רפואיות במקרה שיחמיר מצבו. עד כה, טענו רופאיו כי לא נזקקו לכך, הואיל והוא נמצא בהכרה ומצבו יציב. עלאן שובת רעב מזה יותר מ-50 ימים, כאשר לאחר הידרדרות מצבו הבריאותי ואשפוזו, הגישה התביעה הצבאית בקשה לבית המשפט להזין אותו בכפייה. בתגובה, פתחו יותר ממאה אסירים פלסטינים מבתי כלא שונים בארץ בשביתת רעב, שמטרתה לדבריהם היא "מחאה על פעולות הדיכוי וההסלמה מצד שירות בתי הסוהר בחודש האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully