וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים וח"כים למען שובת הרעב: "נתניהו מחפש רופא שיאכילו בכוח"

12.8.2015 / 0:09

אחרי שמנהל בית החולים ברזילי טען כי "יינקט כל צעד כדי לשמור על חייו" של מוחמד עלאן, ששובת רעב כחודשיים - נערכה הפגנה נגד הכוונה להזינו בכפייה. "צריך לטפל בחולה לפי הידע הרפואי, לא לפי החלטה פוליטית"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

מול בית החולים ברזילי שבאשקלון התקיימה אמש (שלישי) הפגנה נגד הכוונה להזין בכפייה את העציר המנהלי הפלסטיני עו"ד מוחמד עלאן, ששובת רעב כמעט חודשיים. בהפגנה השתתפו חברי כנסת ערבים לצד רופאים, שהזהירו מפני הסכנה שבהזנה בכפייה וגרסו כי ההחלטה להעניק לו טיפול נגד רצונו היא פוליטית. עלאן הועבר ביום שני לברזילי, אחרי שלא הסכים לשתף פעולה עם רופאיו בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. אתמול אמר מנהל ברזילי, ד"ר חזי לוי, כי "בבית החולים ינקטו בכל צעד הכרחי על מנת לשמר את חייו של עלאן".

"אני חושב שגם פה הרופאים יסרבו (להזין בכוח - י"י), וסומך על זה שרופאים בישראל הם הומניים וקיבלו את החינוך הנכון", אמר חבר הכנסת לשעבר מטעם חד"ש, ד"ר עפו אגבאריה. "אני מקווה שהם יסרבו לבצע את החוק הזה שהוא דרקוני ולא רפואי, ושבא להציל את הימין הפשיסטי". הוא הלין על כך שישראל ממשיכה לבסס את נושא המעצר המנהלי, אף שלדבריו בעולם לא מקובל להשאיר עציר ללא משפט לתקופה כל כך ארוכה. "אדם שמנשלים את חירותו והוא מחליט לשבות רעב, או שתביאו את עניינו לבית משפט או שתשחררו אותו - כי זה לא יכול להימשך. אסור שהחוק הזה יישאר במתכונתו נגד הפלסטינים".

עוד בנושא
דעה: הזנה בכפייה היא הרע במיעוטו
"בסכנת מוות, הייתי רוצה שיזינו את ילדיי בכפייה"
מנהל "ברזילי" על הזנה בכפייה של העציר: "ננקוט בכל צעד שנדרש"

ח"כ טלב אבו עראר מהרשימה המשותפת שהשתתף אף הוא בהפגנה טען כי עלאן, אשר נעצר בחודש נובמבר, "עצור ללא עוול בכפו" ולכן קרא לשחררו. "ראש הממשלה החליט להעביר אותו לכאן על מנת להזין אותו בכוח. הוא רוצה למצוא רופא שיאכיל את האסיר בכוח, וזה לא יועיל. אם הוא חשוד במשהו, שיפנו לבית המשפט כדי שיחליט. הוא שוכב פה במצב חמור ועלול למות, ולכן הצעד הנכון הוא לשחררו לאלתר", אמר. הוא, כמו אחרים בהפגנה, הבהיר כי "הזנה בכוח היא עינוי לאסיר, שמביא אותו לסכנת חיים".

הפגנה נגד הזנה בכפייה מחוץ לבית החולים ברזילי, אוגוסט 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה נגד הזנה בכפייה לעציר המנהלי ששובת רעב/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

לדבריו הצטרף גם ד"ר נעים אבו פריחה, שבא להביע את התנגדותו יחד עם רופאים, לכוונה להזין בכוח את העציר. "זה חוק שפוגע בכבוד האדם ובחירותו, ופוגע באוטונומיה של האדם. ההסתדרות הרפואית בעולם מתנגדת להזנה בכפייה על פי הצהרות בינלאומיות. אנחנו רואים בזה דבר שיכול לגרום למוות ושלא עוזר לאסירים", אמר. לדבריו, ראייה לכך היא שב-1980 מתו שלושה עצירים בעקבות הליך של הזנה בכפייה – שמשמעו החדרת צינור לפה או לאף. "הצינור יכול לגרום לקרע בוושט או אפילו להיכנס לריאות. זה קטלני. אם האדם לא ישתף פעולה, הצינור הזה ילך לריאות והוא יכול למות באותו רגע".

"אנחנו לא רוצים להיות במצב הזה כרופאים, זו דילמה אתית מאוד קשה. אני רוצה לטפל בחולה לפי הידע הרפואי שלי, לפי ההחלטות הרפואיות - לא לפי החלטות פוליטיות זרות. אני מאוד מעריך את העמדה של ההסתדרות הרפואית בארץ ואת עמדת הרופאים בסורוקה ובברזילי, ואני קורא להם להמשיך להישאר באותה עמדה ולא לשנות את ההחלטה. עלאן נמצא 57 ימים בשביתת רעב, שהיא סכנת מוות ובכל רגע יכול להיות סיבוך שיגרום למוות.

(עדכון ראשון: 23:09)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה נגד הזנה בכפייה מחוץ לבית החולים ברזילי, אוגוסט 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה מחוץ לברזילי/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון
הפגנה נגד הזנה בכפייה מחוץ לבית החולים ברזילי, אוגוסט 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
ח"כים בהפגנה/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully