וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתיחת מתחם יס פלנט בשבת בבירה: "יהפוך את ירושלים לתל אביב"

פתיחת המתחם בשבת מסעירה את העיר ומפלגת אותה. החרדים טוענים: " שינוי לרעה של מציאות החיים", התומכים מאיימים: "אל תגרמו לחילוניים לוותר לגמרי על העיר". דיון באולפן וואלה! NEWS

צילום: עומר מירון, עריכה: ניר חן

בסוף השבוע הזה יוקרנו במתחם "יס פלנט" החדש בירושלים הסרטים הראשונים. חברי מועצת העיר החרדים: יצחק פינדרוס, אליעזר ראוכברגר וישראל קלרמן מסיעת "יהדות התורה", כתבו השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרים ולחברי כנסת כי "מדובר בהפרה חמורה ביותר של הסטטוס קוו בירושלים ושינוי לרעה באופן חמור עד קיצוני של מציאות החיים העדינה הקיימת בירושלים זה שנים רבות".

פינדרוס אמר בדיון באולפן וואלה! NEWS כי פתיחת המתחם בשבת היא חלק מתהליך שעברה ירושלים בשנתיים האחרונות שהופך אותה לדומה יותר לתל אביב. "אנחנו רוצים לשמר את ירושלים כבירת העם היהודי, אני חושב שהיא צריכה להיות כזאת, אני חושב שהיא צריכה להיות מונחלת כבירת העם היהודי, אבל בסוף, ירושלים, מה שיש לה למכור זה את הקדושה ואת המסורת שלה ואנחנו צריכים לצאת מתוך נקודת הנחה שבסוף ירושלים זאת לא תל אביב, וזו לא כל עיר אחרת בעולם, ויש לה גם מחויבות אחרת".

ציפי מלכוב מעיתון "ירושלים". נועם מושקוביץ
"זו לא כל עיר אחרת בעולם"/נועם מושקוביץ

חנן רובין, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם תנועת התעוררות, וחובש כיפה בעצמו, השיב לפינדרוס כי פתיחת המתחם בשבת לא מסוכנת לססטוס קוו, אלא להיפך - הססטוס קוו בעיר הוא דוווקא פתיחה של מקומות בילוי בשבת. "במשך הרבה מאוד שנים אנחנו גרמנו לירושלים ללכת למקום שבו הציבור החילוני לא מרגיש שיש לו איזושהי שותפות בעיר הזאת. הוא ויתר עליה. אם יש לנו אחריות, ויש לנו אחריות, לשמור על ירושלים כמקום שכל אחד מרגיש בו נוח ושכל אחד יכול לחיות לפי תפיסת עולמו".

פינדרוס הבטיח לפעול לסיכול הפתיחה: "אנחנו נעשה הכול, נמשיך לעשות כל מאמץ שהוא לא ייפתח בסוף, אנחנו רוצים להגיע למצב שהמדרון הזה, שהשינוי בירושלים הלכה למעשה לא יימשך". רובין השיב לו: " אתה מדיר אנשים מירושלים שתפיסת עולמם שונה מתפיסת עולמך. אני מסכים איתך שירושלים לא צריכה להיות תל אביב וגם לא בני ברק, אבל זאת ירושלים. זאת בדיוק המורכבות שלה. אנחנו מיצינו את השיח הזה של מלחמות בירושלים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully