וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים ביטחוניים: המשך הפיגועים עלול להביא לסגירת 443 לפלסטינים

15.8.2015 / 16:41

במערכת הביטחון ידונו בתגבור הכוחות בכביש זה בעקבות הפיגוע הבוקר, השני בשבוע האחרון. גורמי ביטחון אומרים לוואלה! NEWS כי ייתכנו שינויים נוספים בעתיד – עד כדי סגירת הכביש לכלי רכב פלסטיניים

צילום: קודס נט

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי שני הפיגועים שאירעו בשבוע האחרון בכביש 443 אינם מעידים על הסלמה המתרחשת באזור, והם סבורים כי מדובר בפיגועים נקודתיים. רק היום (שבת) טען המחבל שדקר חייל במחסום בל שממערב לבית חורון, כי הוא החליט לבצע את הפיגוע על דעת עצמו לאחר שרב עם אביו ועזב את הבית. אך תושבי האזור הישראלים, ובעיקר תושבי מודיעין הסמוכה, חוששים כי שני הפיגועים הם סימן לבאות.

על אף החשש, בשלב זה אין כוונה במערכת הביטחון להמליץ על סגירת הציר לתנועת כלי רכב פלסטיניים. עם זאת, גורמים ביטחוניים הבהירו שאם יימשכו הפיגועים לאורך הציר, הם עשויים לשמש בסיס לשינויים בהערכות המצב.

עוד בנושא:
בפעם השנייה השבוע: פיגוע דקירה בכביש 443 מצפון לירושלים
פיגוע בכביש 443: ישראלי נדקר בגבו בזמן שתדלק, המחבל חוסל
במערכת הביטחון מודים: אבו מאזן מונע הצתת אינתיפאדה

מחבל דקר חייל בידו בסמוך למחסום עופר ופצע אותו באורח קל, כוח צה"ל ירה בו בידו, אוגוסט 2015. שלמה מור, מערכת וואלה! NEWS
זירת האירוע בסמוך למחסום בל, היום/מערכת וואלה! NEWS, שלמה מור

הצעד שאותו שוקלים במערכת הביטחון, ושיעלה לדיון בהערכת מצב שתתקיים היום, הוא תגבור מערך האבטחה שעל הציר, במטרה למנוע גם מאותם מפגעים בודדים להגיע אל נקודות החיכוך ולבצע פיגועים. "החסמים השונים בציר הוקמו כחלק ממרכיבי ההגנה שעליהם חשב צה"ל עוד לפני שפתח אותם לתנועת פלסטינים", אמר גורם צבאי, שהתייחס לאבטחת הציר כחלק מתכנית רחבה יותר של פעילות ביטחונית המתרחשת באזור, בדגש על אותם מוקדים שמהם מתבצעות זריקות אבנים והשלכות בקבוקי תבערה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כביש 443, שנבנה כדי לחבר בין העיר מודיעין לירושלים, עומד בלב מחלוקת ישראלית-פלסטינית במשך יותר מעשור. בשנת 2002 נסגר הכביש לתנועת פלסטינים בעקבות פיגועי ירי רצחניים שבוצעו בו נגד אזרחים ישראלים. שמונה שנים לאחר מכן, בהוראת בג"ץ, פתח צה"ל את הציר מחדש לתנועת פלסטינים. אולם בשל הוראות בג"ץ, שנועדו למנוע פגיעה במרקם החיים של האוכלוסייה הפלסטינית, מתקשה צה"ל למנוע את אותם פיגועים. לאורך הכביש שוכנים מבנים פלסטיניים שמהם משליכים המפגעים בקבוקי תבערה ומיידים אבנים לעבר כלי רכב שחולפים בכביש. על הכביש חולפים גם הולכי רגל שעוברים מצד לצד בדרך לבתיהם ולמקומות העבודה.

לאחר ארבע שנים של שקט יחסי, בשנת 2014 אירעה על הכביש שורת פיגועים עממיים שכללו יידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה ובמקרה אחד לפחות גם הונח בשטחו מטען חבלה. בתחילת שנת 2015 לא נרשמו הרבה אירועים חריגים על הציר, מלבד בקבוקי תבערה שהושלכו לעבר אוטובוס שנע על הכביש ועלה באש. במחצית השנייה של השנה התרבו האירועים, ובחודש יולי האחרון הונח על הכביש בלון גז כשהוא מוקף בצמיגים בוערים. האירועים הרבים גרמו לתושבי מודיעין לצמצם באופן ניכר את השימוש בכביש, אך נכון לעכשיו, הנסיעה המשותפת לפלסטינים וישראלים על הציר נמשכת.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully