וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את חג סוכות

הסירה שעליה היו הישראלים בפרו סבלה מעומס יותר. יוניפי"ל טוען כי ישראל ירתה פצצות מצרר ללבנון. תאונת דרכים קשה בדרום. הממשלה הפלסטינית התכנסה בעזה ודאעש מתקדם בכובאני. אלו הכותרות שעשו את החג

דיווח בפרו: על סירת הישראלים היו יותר נוסעים מהמותר

הסירה שבה שטו המטיילים הישראלים, אשר התהפכה בנהר האפורימק שבדרום פרו, לא הותאמה למספר האנשים שהיו עליה. ראש משטרת התיירות של קוסקו, ג'ונבל זרקדה, צוטט בכמה כלי תקשורת במדינה וטען כי סירת רפטינג בה שטו המטיילים הייתה מיועדת לשישה בני אדם בלבד, אולם בפועל שהו עליה שמונה בני אדם. לדבריו, ישנה אפשרות שעובדה זו הובילה להתהפכות הסירה.

ביום שלישי חולצו שישה מבין שמונת הישראלים שהיו על הסירה. מצבם הוגדר טוב והם פונו לעיר קוסקו. הם אותרו על ידי צוותים של המשטרה, של חברת הצלה מקומית ושל חברת הביטוח שהגיעו לאזור המבודד בו נתקעו.

יוניפי"ל: ישראל ירתה פצצות מצרר השבוע ללבנון

ישראל ירתה השבוע פצצות מצרר לעבר לבנון – כך עולה מדוח של ועדה משותפת של צבא לבנון ושל כוח יוניפי"ל של האו"ם, אשר חקרה את התקיפות הישראליות לעבר מטרות חיזבאללה ביום שלישי האחרון.

גורמים ביטחוניים מסרו אתמול (רביעי) לעיתון "דיילי סטאר" הלבנוני כי צוות החקירה זיהה את אתרי השיגור הישראליים, כמו גם עשרה אזורים שנפגעו בהפצצות, ליד גבעות כפר שובע וחוות שבעא. לא דווח על נפצעים כתוצאה מהתקיפות. מצבא לבנון נמסר כי כוחות צה"ל שיגרו 23 פצצות מצרר, בקצב של כשלוש פצצות לדקה.

8 פצועים, בהם 3 ילדים, בתאונת דרכים בצומת להבים

שני גברים כבני 30, ילדה ותינוק כבן שנה וחצי נפצעו היום(חמישי) באורח קשה וארבעה בני אדם נוספים, בהם ילדה נוספת, באורח בינוני, בתאונת דרכים קשה בין שני כלי רכב בצומת להבים שליד באר שבע. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לחדר ההלם בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

אחד מהפצועים באורח קשה מחוסר הכרה ומונשם, וסובל מפגיעה רב-מערכתית. הפצוע השני סובל אף הוא מפגיעה רב-מערכתית אך מצבו יציב. הילדה הפצועה קשה סובלת מפגיעת ראש, והילדה הפצועה בינוני סובלת משברים בעצמות הפנים. נסיבות התאונה נבדקות, ובוחנים של אגף התנועה של המשטרה הוזעקו לזירה.

לראשונה מאז 2007: ישיבת הממשלה הפלסטינית בעזה

ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, הגיע הבוקר (חמישי) יחד עם שרי ממשלת האחדות לרצועת עזה, לישיבת ממשלה מיוחדת. הוא זכה לקבלת פנים אוהדת, ואמר לנוכחים כי הוא מתרגש מאוד להגיע לעזה.

"אני עומד על אדמת רצועת עזה, עזה היא כתובתה של העמידה האיתנה ושל הכבוד", הכריז. חמדאללה הדגיש את הצורך באחדות הלאומית ובסיום הפילוג בין חמאס ופתח. "נצעד מאוחדים לשמירה על עזה", אמר, "לא ניתן לנתק את עזה ולבודד את יושביה". הוא הוסיף כי בראש סדר העדיפויות של ישיבת הממשלה, דרישות תושבי הרצועה, סיוע להם ושיקומה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

פרס נובל בספרות יוענק לצרפתי מודיאנו "אמן הזיכרון"

פרס נובל בספרות לשנת 2014 יוענק לסופר הצרפתי פטריק מודיאנו, בן 69. במסיבת עיתונאים באקדמיה השבדית, הכריז היום (חמישי) מזכיר ועדת הפרס, פיטר אנגלונד, על הענקת הפרס לסופר הצרפתי. נמסר כי השנה, התקבלו 210 מועמדויות לפרס, מתוכן 36 מועמדים שזו הפעם הראשונה עבורם.

מודיאנו, הצרפתי ה-11 שזוכה בפרס, יקבל שמונה מיליון קרונות שבדיות (כ-1.1 מיליון דולרים או 4 מיליון שקלים). במהלך השבוע האחרון, הוכרזו פרסי נובל לשנת 2014 בתחומי הרפואה, הפיזיקה והכימיה, ובהמשך השבוע יוכרזו הזוכים בפרסי נובל לכלכלה ולשלום.

חשד: צעיר אנס בת 15 שרכבה על אופניים ברחובות

משטרת רחובות מנהלת בשעות האחרונות (חמישי) מצוד אחר צעיר החשוד באונס נערה בת 15, שיצאה היום לפנות בוקר לרכיבה על אופניים בעיר. מחקירה ראשונית של המקרה, עולה כי החשוד עצר את האופניים, והוביל אותה באלימות למקום מסתור לצד השביל, בשטח פתוח ברחוב סירקין בעיר, שם על פי החשד אנס אותה באכזריות.

מיד לאחר מכן, נמלט החשוד מהמקום. בשלב זה, הזעיקה הנערה את המשטרה. כוחות גדולים של משטרת מרחב השפלה פתחו בסריקות באזור בניסיון לאתר את התוקף, אולם הוא טרם אותר.

דיווח בסוריה: דאעש השתלט על שליש מהעיר כובאני

הלוחמים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) השתלטו על יותר משליש משטח העיר כובאני, המאוכלסת ברובה בתושבים כורדים, ונמצאת בצפון סוריה, סמוך לגבול עם טורקיה - כך נמסר היום (חמישי) מארגון זכויות אדם סורי הפועל מבריטניה. זאת, חרף התקיפות האוויריות שהמשיכו לבצע במהלך הלילה כוחות הקואליציה העולמית בהובלת ארצות הברית במטרה להדוף את החמושים.

האיסלאמיסטים התקדמו אמש בשני רובעים של העיר, לאחר כשלושה שבועות שבהם ניסו הלוחמים להשתלט עליה ללא הצלחה. כעת, נראה כי כף המאזניים נוטה לצדו של דאעש, אולם החמושים טרם הצליחו להביס את הכוחות הכורדים ולהשתלט על מרכז העיר. הם נכנסו כשהם "מצוידים בנשק כבד, ובין היתר בטנקים", דווח.

חרף מזג האוויר הסתווי: כ-150 אלף מטיילים ברחבי הארץ

מטיילים רבים לא נתנו למזג האוויר הסתווי להרוס להם את יומו הראשון של חג הסוכות והגיעו היום (חמישי) בהמוניהם אל שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות שמורות הטבע והגנים נמסר כי כ-150 אלף בני אדם פקדו במהלך היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ.

תנועה ערה במיוחד נרשמה באתרי המים. בצפון היו אלה שמורות הטבע בניאס, תל-דן, יהודיה והמג'רסה. בדרום היו אלה עיינות צוקים ועין גדי. נוסף על כך, פקדו מטיילים רבים גנים לאומיים נוספים, בהם ביניהם גן לאומי ירקון, קיסריה, בית גוברין ומצדה.

ארה"ב: "על ישראל לקחת חלק בשיקום עזה"

ארה"ב לוחצת: דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, אמרה אמש (רביעי) כי מבחינת וושינגטון, על ישראל לקחת חלק בשיקום רצועת עזה. "אנחנו חושבים שישראל צריכה לשחק תפקיד בשיקום הרצועה", אמרה סאקי. "אנחנו ניקח בחשבון את צריכה הביטחוניים של ישראל. הם תרמו חומרים בעבר לרצועה ואנחנו מקווים שיעשו זאת גם עכשיו". כשנשאלה בידי אחד הכתבים הערביים, מדוע ישראל לא משלמת אם היא אחראית להרס ברצועה בעקבות מבצע "צוק איתן", השיבה: "הרבה מדינות משתתפות במאמצי שיקום".

הדברים הללו של מחלקת המדינה מגיעים בצל הפרסום השבוע בוואלה! חדשות שלפיו ישראל לא תשתתף בוועידה הבינלאומית לשיקום הרצועה שתתכנס בשבוע הבא בקהיר. הוועידה של המדינות התורמות לרשות הפלסטינית, שתדון ביום ראשון במאמצים לשיקום עזה תהיה במעמד שרי חוץ בכירים מרחבי העולם, בהם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אולם ייתכן שללא נציג ישראלי.

"הסוכות לא נותרו שלמות": רוחות, גשם וברקים ברחבי הארץ

ערב חג סגרירי: משעות אחר הצהריים אתמול (רביעי) בעוד שרבים מתכוננים לישיבה בסוכות - פקד את המדינה מזג אוויר בלתי יציב עם גשם מקומי, רוחות ערות וסופות רעמים וברקים יחידות. בגליל, בעמקי הצפון, במישור החוף ובשרון דווח על ממטרים מקומיים. הטמפרטורות במגמת ירידה, כך שמי שמציין את ערב החג בסוכות בהרים - מוטב לו להצטייד בלבוש חם. "זה לא יאומן מה שקרה בצפת", סיפר לוואלה! חדשות אלי בן טובים, תושב העיר. "יורדים גשמים עזים מלווים בסופות רעמים וברקים. הרוחות החזקות פשוט לא השאירו כאן כמעט אף סוכה שלמה".

כמה שריפות פרצו אחר הצהריים בצפון בעקבות פגיעת ברקים. בספסופה שבגליל העליון פרצה שריפה בחורשה בצמוד למתחם צימרים, באזור התעשייה צח"ר שבגליל היתמר עשן מאחד המבנים שבמתחם, אולם לא היה נזק משמעותי. גם בקריית שמונה פרצה שריפת קוצים. צוותי כיבוי אש השיגו שליטה על השריפות ופעלו כדי למנוע את התפשטותן, כך נמסר מכיבוי והצלה מחוז צפון. לא היו נפגעים בכל האירועים. מכבאות והצלה מרכז חוף נמסר כי "מדובר בתופעת טבע אשר נתקלנו בה לאחרונה בחורף 2001". דובר המחוז מסר: "בכל המקרים היה מדובר בארועים נקודתיים אשר טופלו בידי לוחמי האש ללא נזקים נוספים".

מהשירות המטאורולוגי נמסר כי גשם יכול לרדת בכל חלקי הארץ גם בשעות הקרובות, וכי בדרום קיים חשש קל לשטפונות בנחלים באזור. הלילה: מעונן חלקית.

עקב לחץ הציבור: ארה"ב מרחיבה את המאבק באבולה

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הודיע אמש (רביעי) במהלך תדרוך, כי החל מסוף השבוע יחלו לערוך בדיקות מורחבות לאבולה בשדות התעופה בחמש מדינות בארצות הברית עבור הנוחתים מסיירה לאון, ליבריה וגינאה – מוקדי התפשטות המגיפה הקטלנית. שדות התעופה בהם ייערכו בדיקות נוספות, הם שדה התעופה על שם קנדי ושדה התעופה ניוארק שבניו יורק, שדה התעופה דאלס שבוושינגטון, שדה התעופה באטלנטה ודה התעופה או'הייר בשיקגו.

לדבריו של ארנסט בממשל בטוחים ביעילות האמצעים האלה ובטוחים שהם "סייעו במניעת התפרצות המגיפה בארה"ב". במהלך הבדיקות יבצעו הרשויות בדיקת חום והנוחתים ימלאו שאלון רפואי שיצר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully