וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: דאעש השתלט על שליש מהעיר כובאני

9.10.2014 / 10:39

ארגון זכויות האדם הסורי מדווח שלוחמי "המדינה האיסלאמית" כבשו חלקים נרחבים מהעיר הגובלת בטורקיה. למרות זאת, באנקרה מבהירים: "לא מציאותי לצפות שנצא למבצע קרקעי בעצמנו"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

הלוחמים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) השתלטו על יותר משליש משטח העיר כובאני, המאוכלסת ברובה בתושבים כורדים, ונמצאת בצפון סוריה, סמוך לגבול עם טורקיה - כך נמסר היום (חמישי) מארגון זכויות אדם סורי הפועל מבריטניה. זאת, חרף התקיפות האוויריות שהמשיכו לבצע במהלך הלילה כוחות הקואליציה העולמית בהובלת ארצות הברית במטרה להדוף את החמושים.

האיסלאמיסטים התקדמו אמש בשני רובעים של העיר, לאחר כשלושה שבועות שבהם ניסו הלוחמים להשתלט עליה ללא הצלחה. כעת, נראה כי כף המאזניים נוטה לצדו של דאעש, אולם החמושים טרם הצליחו להביס את הכוחות הכורדים ולהשתלט על מרכז העיר. הם נכנסו כשהם "מצוידים בנשק כבד, ובין היתר בטנקים", דווח.

הלחימה בכובאני - עוד בוואלה! חדשות:
"קרבות עזים": דאעש התקדם לאזורים נוספים בכובאני
טורקיה: 14 מפגינים כורדים נהרגו בעימות עם המשטרה
400 הרוגים בכובאני; ארדואן מציב תנאים למאבק בדאעש

דגל דאעש הונף בפאתי העיר כובאני, סוריה. רויטרס
לוחמי דאעש הציבו את דגל הארגון בפאתי העיר/רויטרס
"יש גבול למה שהתקיפות האוויריות בסוריה יכולות לעשות"

הכורדים הזהירו כי אם יצליח דאעש לכבוש את העיר, התוצאה תהיה טבח המוני, ומעוז איסלאמיסטי על גבול טורקיה. "דאעש שולט כעת על יותר משליש מכובאני", אמר ראמי עבד אל-רחמן, ראש ארגון זכויות האדם הסורי, "כל החלקים המזרחיים, שטח קטן בצפון-מזרח העיר ואזור נוסף בדרום-מזרחה - בידם".

העימותים בין הצדדים ממשיכים גם בשעה זו, ופיצוץ עז נשמע היום בצדה המערבי של העיר. עשרות אלפי הכורדים שנמלטו מהאזור לצדו הטורקי של הגבול וצפו במתח באירועים בצד הסורי, יכולים היו לראות את העשן השחור הסמיך המיתמר מעל לבתי העיר.

אנשי דאעש הניפו ביום שני את דגלם השחור בפאתי העיר, ומאז התקיפות האוויריות נגדם הוכפלו, אולם לא הצליחו לבלום את התקדמות הכוח. משרד ההגנה האמריקני הזהיר כי "יש גבול למה שהתקיפות האוויריות בסוריה יכולות לעשות", לפני שהאופוזיציה המתונה בסוריה צוברת מספיק כוח על מנת להדוף את דאעש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
לחימה באזור כובאני, צפון סוריה. רויטרס
"אין זה מציאותי לצפות מטורקיה לצאת למבצע קרקעי בעצמה". הלחימה בכובאני, היום/רויטרס

בתוך כך, שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, אמר היום כי "אין זה מציאותי לצפות מטורקיה לצאת למבצע קרקעי בעצמה", להצלת הכורדים הסורים בכובאני. "אנחנו מנהלים שיחות, וברגע שיש החלטה משותפת, טורקיה לא תיסוג ממילוי תפקידה", הוסיף במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג.

במקביל, 23 בני אדם נהרגו בימים האחרונים בהפגנות של כורדים ברחבי טורקיה, בקריאה לאנקרה לפעול להצלת אחיהם בצדו הסורי של הגבול. לפי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, ההפגנות הפכו אתמול אלימות בעיקר במחוזות בעלי הרוב הכורדי הנמצאים במזרח ובדרום-מזרח המדינה אך עימותים נרשמו גם באיסטנבול ובעיר הבירה אנקרה.

עוד נמסר היום ממשרד החוץ של טורקיה כי השר צ'בושואלו יערוך מחר ביקור רשמי בצרפת, לאחר שנשיאה, פרנסואה הולנד, הביע תמיכה בהצעה הטורקית להקמת אזור חיץ בגבול בין סוריה לטורקיה.

בפגישה הצפויה בין צ'בושואלו ומקבילו הצרפתי, לורן פביוס, ידונו השניים ב"שיתוף פעולה בשטח במלחמה נגד הטרור, ובהתפתחויות בסוריה ובעיראק". כמו כן, הם ידונו בסוגיות אזוריות ובינלאומיות נוספות. צרפת היא המדינה המערבית היחידה שהביעה תמיכה מלאה בכוונות טורקיה ליצור אזור חיץ, לאחר שוושינגטון ולונדון הביעו הסתייגויות מכך.

לחימה באזור כובאני, צפון סוריה. רויטרס
לחימה באזור כובאני, צפון סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully