וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "על ישראל לקחת חלק בשיקום עזה"

בצל המחלוקות בין וושינגטון לירושלים בנושא תהליך השלום, מבהירה מחלקת המדינה את עמדתה בנושא הסיוע לרצועה אחרי "צוק איתן": "ישראל תרמה לעזה בעבר, ואנו מקווים שתעשה זאת גם הפעם"

הרס בבית לאהיא בצפון ברצועת עזה אחרי תקיפת צה"ל. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
פינוי הריסות בבית להיא/רויטרס

ארה"ב לוחצת: דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, אמרה אמש (רביעי) כי מבחינת וושינגטון, על ישראל לקחת חלק בשיקום רצועת עזה. "אנחנו חושבים שישראל צריכה לשחק תפקיד בשיקום הרצועה", אמרה סאקי. "אנחנו ניקח בחשבון את צריכה הביטחוניים של ישראל. הם תרמו חומרים בעבר לרצועה ואנחנו מקווים שיעשו זאת גם עכשיו". כשנשאלה בידי אחד הכתבים הערביים, מדוע ישראל לא משלמת אם היא אחראית להרס ברצועה בעקבות מבצע "צוק איתן", השיבה: "הרבה מדינות משתתפות במאמצי שיקום".

הדברים הללו של מחלקת המדינה מגיעים בצל הפרסום השבוע בוואלה! חדשות שלפיו ישראל לא תשתתף בוועידה הבינלאומית לשיקום הרצועה שתתכנס בשבוע הבא בקהיר. הוועידה של המדינות התורמות לרשות הפלסטינית, שתדון ביום ראשון במאמצים לשיקום עזה תהיה במעמד שרי חוץ בכירים מרחבי העולם, בהם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, אולם ייתכן שללא נציג ישראלי.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! חדשות
כמה כסף יעבירו ערב הסעודית וקטאר לשיקום הרצועה?
סקר: 80% מהפלסטינים תומכים בחידוש ירי הרקטות

במקור אמורה הייתה הוועידה להיערך באוסלו, בירת נורבגיה, אולם הוחלט להעביר אותה לקהיר מתוך תפיסה שעדיף לקיים את הפגישה באזור המזרח התיכון. לוואלה! חדשות נודע כי המצרים כבר שלחו הזמנות לכל המדינות שאמורות להשתתף - וישראל, כאמור, לא קיבלה הזמנה. יש לציין כי ישראל מוזמנת בקביעות לכינוסים של ועידת "המדינות התורמות", כולל הכינוס האחרון של הפורום, שהתקיים לפני שבועיים בניו יורק. מי שייצג אז את ישראל היה סגן שר החוץ, צחי הנגבי. אם הפעם ישראל אכן לא תוזמן, זו תהיה הפעם הראשונה מזה שנים שפגישה מסוג זה מתקיימת ללא השתתפותה.

במהלך הלחימה בעזה, קראו כמה שרים בכירים בממשלה - בראשם שר האוצר יאיר לפיד - לכנס ועידה בינלאומית עם מדינות ערב, שתעסוק בשיקום עזה. הוועידה שתתקיים בשבוע הבא בקהיר עונה בדיוק על ההגדרה הזו, וישתתפו בה לצד שר החוץ קרי גם שר החוץ הנורבגי, בורגה ברנדה, ונציגים בכירים של מצרים, ירדן, סעודיה, תוניסיה והליגה הערבית.

"עריכת ועידה כזו בלי נציג ישראלי, דווקא בתקופה בה הדיון על שינוי המצב האזורי והיחסים בין ישראל למדינות ערב, תהיה החמצה גדולה", אמר לוואלה! חדשות דיפלומט שמעורב במגעים לקראת הוועידה. במשרד החוץ בירושלים ביקשו לא להתייחס לנושא.

האמירה אתמול של ארה"ב לגבי שיקום עזה שנדמה כאילו דוחקת בישראל לפעול, מגיעה בתקופה בה היחסים עם האמריקנים מתוחים. רק בתחילת השבוע גינה הבית הלבן את תגובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להצהרה האמריקנית בנוגע להחלטת ישראל לבנות יחידות דיור נוספות בשכונת גבעת המטוס בירושלים. לדברי הבית הלבן, נתניהו מסרב להכיר בתרומתה הרבה של ארה"ב לישראל במהלך השנים.

ביום רביעי שעבר פרסמה עיריית ירושלים מכרז לבניית 2,600 יחידות דיור בגבעת המטוס שמעבר לקו הירוק בבירה. סאקי גינתה את ההחלטה ואמרה: "התפתחות זו רק תגרור גינויים מהקהילה הבינלאומית, תרחיק את ישראל מבעלות בריתה הקרובות ביותר ותרעיל את האווירה לא רק עם הפלסטינים, אלא גם עם הממשלים הערביים עמם אמר ראש הממשלה נתניהו שהוא מעוניין לבנות יחסים".

בהכנת הידיעה השתתף אמיר תיבון

(עדכון ראשון: 22:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully