וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 2007: ישיבת הממשלה הפלסטינית בעזה

ראש הממשלה חמדאללה הגיע בלווית שריו וזכה לקבלת פנים אוהדת: "לא ניתן לנתק את עזה ולבודד את יושביה". ברשות מבהירים: מחויבים לשיקום הרצועה אחרי "צוק איתן"

צילום מסך

ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, הגיע הבוקר (חמישי) יחד עם שרי ממשלת האחדות לרצועת עזה, לישיבת ממשלה מיוחדת. הוא זכה לקבלת פנים אוהדת, ואמר לנוכחים כי הוא מתרגש מאוד להגיע לעזה.

"אני עומד על אדמת רצועת עזה, עזה היא כתובתה של העמידה האיתנה ושל הכבוד", הכריז. חמדאללה הדגיש את הצורך באחדות הלאומית ובסיום הפילוג בין חמאס ופתח. "נצעד מאוחדים לשמירה על עזה", אמר, "לא ניתן לנתק את עזה ולבודד את יושביה". הוא הוסיף כי בראש סדר העדיפויות של ישיבת הממשלה, דרישות תושבי הרצועה, סיוע להם ושיקומה.

עוד בוואלה! חדשות:
ארה"ב: "על ישראל לקחת חלק בשיקום עזה"
כמה כסף יעבירו ערב הסעודית וקטאר לשיקום הרצועה?
לראשונה זה 7 שנים: מאות תושבי עזה יצאו להתפלל בהר הבית

ראש ממשלת האחדות הפלסטינית, ראמי חמדאללה, במהלך ביקורו ברצועת עזה, 09 באוקטובר 2014. רויטרס
ראמי חמדאללה, במהלך ביקור ברצועת עזה, היום/רויטרס

חמדאללה התייחס להרס שראה עם כניסתו לרצועה. "מראות ההרס והסבל מזכירים לנו את גודל האחריות המוטלת על כתפי ממשלת האחדות", אמר, "עלינו להתמקד בהסרת המצור ולהקים מוסדות שיענו על דרישות עמנו". הוא הוסיף כי על הממשלה לאפשר חיים שגרתיים ברצועה, ולחבר בינה לבין הגדה וירושלים.

בכירים ברשות הפלסטינים הודיעו על קיום ישיבת הממשלה, לראשונה בעזה מאז שנת 2007, והוסיפו כי הצעד מפגין את מחויבותה של הרשות לשיקום הרצועה לאחר מבצע "צוק איתן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרס בבניין ששימש לטענת הפלסטינים ארגון צדקה בחאן יונס. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
על סדר היום: שיקום רצועת עזה. הריסות בחאן יונס/רויטרס

זאת, לקראת פתיחתה של הוועידה הבינלאומית של המדינות התורמות לרשות הפלסטינית ביום ראשון בקהיר. שרי חוץ בכירים מרחבי העולם מתכוונים להגיע לוועידה, שהייתה אמורה להיערך במקור באוסלו, בירת נורבגיה, אולם הוחלט להעבירה לקהיר מתוך תפיסה שעדיף לקיים את הפגישה באזור המזרח התיכון.

לפני כשבועיים, מסרו גורמים בפתח ובחמאס לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הושגה "פריצת דרך" במגעים ביניהם בקהיר. ההסכם יאפשר לרשות הפלסטינית לשלוט ברצועת עזה ולכלול את תשלום המשכורות של 45 אלף פקידי חמאס ברצועה. "זאת ממשלה של כל הפלסטינים", אמר אז בכיר פתח, עזאם אל-אחמד.

יו"ר הרשות אבו מאזן בנאום בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
"ממשלה של כל הפלסטינים". אבו מאזן בעצרת האו"ם/רויטרס

פתח וחמאס הקימו את ממשלת האחדות שמורכבת ממומחים בחודש יוני, אך מאז היא לא הצליחה כמעט לתפקד. יו"ר הרשות אבו מאזן איים לפרק אותה והאשים את חמאס שהוא מקיים "ממשלה מקבילה" כשליט בפועל של רצועת עזה. חמאס, מצדו, האשים את הרשות בכך שהיא מסרבת לשלם את משכורות עשרות אלפי הפקידים של הארגון ברצועה.

בתחילת החודש שעבר הבהיר אבו מאזן כי טרם הסתיים הסכסוך בין הפלגים הפלסטיניים וציין מהו התנאי המרכזי, לתפיסתו, לסיומו. "אם לא יאוחדו השלטון, הנשק והחוקים בגדה המערבית ובעזה, לא תהיה כל שותפות או שיח עם חמאס", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully