וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אבו מאזן יקבל השליטה על רצועת עזה

גורמים בפתח ובחמאס מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הצדדים השיגו "פריצת דרך" בשיחות בקהיר, שנועדו למנוע את קריסת ממשלת האחדות. הרשות תשלוט במעברים ופקידי חמאס יקבלו את משכורותיהם

יו"ר הלשכה המדינית של החמאס חאלד משעל ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. AP, Getty images, עיבוד תמונה
"פריצת דרך" בשיחות בין הצדדים. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל/עיבוד תמונה, AP, Getty images

חמאס ופתח השיגו "פריצת דרך" בשיחות ביניהם בקהיר – כך דיווחו אתמול (חמישי) גורמים בפתח ובחמאס לסוכנות הידיעות הצרפתית. ההסכם אמור להיות מוצג בהמשך היום והוא אמור לאפשר לרשות הפלסטינית לשלוט ברצועת עזה ולכלול את תשלום המשכורות של 45 אלף פקידי חמאס ברצועה.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר כי השליטה במעברים תתואם עם האו"ם בנוסף להבנות שהושגו. "האו"ם יסכם עם ישראל ועם ממשלת האחדות כיצד לנהל את המעברים", הסביר אבו מרזוק, שהדגיש כי פתיחת מעבר רפיח לא עלתה בשיחות בין שני הארגונים.

"כל עובדי הציבור יקבלו משכורות מממשלת האחדות משום שכולם פלסטינים וכי זאת ממשלה של כל הפלסטינים", אמר בכיר פתח עזאם אל-אחמד לסוכנות הידיעות רויטרס. חבר בחמאס, שהעדיף לשמור על אנונימיות, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "פריצת דרך הושגה לגבי כמה נושאים וההסכם יוצג מאוחר יותר היום". הגורמים הוסיפו כי הצדדים סיכמו על כך שאנשי הרשות ישלטו במעברים של רצועת עזה, שדרכם יועברו חומרי בנייה לשיקום הרצועה וסיוע הומניטרי שאמור להיתרם בוועידה בינלאומית שתיערך בחודש הבא.

לקריאה נוספת על ממשלת האחדות הפלסטינית
קללות ונעליים: שר הבריאות הפלסטיני הותקף בעזה
הסוף לאחדות? חמאס מאיים לפרוש מממשלת הפיוס
פרשנות: מה מעכב את ממשלת האחדות הפלסטינית?

ראש המשלחת הפלסטינית לקהיר, בכיר פתח עזאם אל-אחמד, במסיבת עיתונאים להכרזה על הארכת הפסקת האש, 13 באוגוסט 2014. רויטרס
"כולם יקבלו משכורות משום שזאת ממשלה של כל הפלסטינים", עזאם אל-אחמד/רויטרס

השיחות, שהחלו ביום רביעי, החלו לאחר שמשלחת מישראל ומשלחת משותפת של כלל הפלגים הפלסטיניים הסכימו להמשיך את השיחות הבלתי ישירות ביניהן במהלך החודש הבא על מנת להגיע להבנות נוספות אחרי תום מבצע "צוק איתן".

פתח וחמאס הקימו את ממשלת האחדות שמורכבת ממומחים בחודש יוני, אך מאז היא לא הצליחה כמעט לתפקד. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, איים לפרק אותה והאשים את חמאס שהוא מקיים "ממשלה מקבילה" כשליט בפועל של רצועת עזה. חמאס, מצדו, האשים את הרשות בכך שהיא מסרבת לשלם את משכורות עשרות אלפי הפקידים של הארגון ברצועה.

בתחילת החודש הבהיר אבו מאזן כי טרם הסתיים הסכסוך בין הפלגים הפלסטיניים וציין מהו התנאי המרכזי, לתפיסתו, לסיומו. "אם לא יאוחדו השלטון, הנשק והחוקים בגדה המערבית ובעזה, לא תהיה כל שותפות או שיח עם חמאס", אמר.

כמו כן, מקור פלסטיני אמר אז לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון, כי מצרים הודיעה לחמאס כי המעברים לרצועה לא ייפתחו ולא יחלו העבודות על הקמת נמל או שדה תעופה כל עוד הרשות הפלסטינית לא תשוב לשלוט באופן מלא ברצועה. לדברי אותו מקור, "כעת נעשות הכנות באופן הדרגתי להשבת שלטון הרשות לעזה"

(עדכון ראשון: 16:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully