וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מאיים: אפרק את השותפות עם חמאס

בשיחה עם כתבים בקהיר תקף יו"ר הרשות את ארגון הטרור, שלדבריו "הוציא להורג 120 פלסטינים כי הפרו עוצר". הוא הזהיר: "אם לא יאוחדו החוקים והנשק בגדה ובעזה, לא תהיה שותפות"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך פגישה עם מזכ"ל הליגה הערבית בקהיר, 16 ביולי 2014. AP
תוקף את חמאס. אבו מאזן/AP

אבו מאזן במתקפה חריפה על חמאס: יו"ר הרשות הפלסטינית אמר אמש (שבת) בפגישה עם עיתונאים מצרים בקהיר כי הוא הודיע לראשי חמאס כי "אם לא יאוחדו השלטון, הנשק והחוקים בגדה המערבית ובעזה, לא תהיה כל שותפות או שיח עם הארגון". בשיחתו עם העיתונאים, שפרטים ממנה פורסמו בכלי תקשורת בערבית, התייחס אבו מאזן גם לטענות של אנשי חמאס על מספר לא גבוה של הרוגים משורותיהם במהלך מבצע "צוק איתן". "חמאס ביצע מעשי איבה במהלך המלחמה בעזה, וגם לאחריה כאשר הוא הוציא להורג 120 בני אדם ללא משפט מכיוון שהפרו את העוצר שהוטל עליהם", האשים אבו מאזן.

עוד בוואלה! חדשות:
"דאעש ערפו ראש חייל נוסף; 50 הרוגים בתקיפת מעוז הארגון"
כך ניצח צה"ל את הווטסאפ במבצע "צוק איתן"
אנס גרמני צילם 94 סלפיז בזמן התקיפות - ונלכד

מנהיג חמאס חאלד משעל במסיבת עיתונאים בדוחא, קטאר, אחרי סיום "צוק איתן". 28 באוגוסט 2014. AP
"חמאס הוציאו להורג 120 בני אדם ללא משפט". משעל/AP

אבו מאזן התבטא גם בנוגע למשא ומתן המדיני התקוע עם ישראל, והדגיש כי הוא יעדכן היום את שרי החוץ הערביים כי אם לא יהיה פתרון מארצות הברית ומישראל אשר ישיב לפלסטינים את הזכויות שנשללו מהם, הוא יקבל החלטות רציניות. אבו מאזן נשאל אם יפרק את הרשות אם לא יענו לדרישותיו וענה כי "כל האפשרויות פתוחות".

השבוע אמר יועצו של אבו מאזן, מחמוד אל-הבאש, כי בכוונתו של יו"ר הרשות להציג בפגישתו עם שרי החוץ של הליגה הערבית תכנית לסיום הסכסוך. לפי אל-הבאש, אבו מאזן מתכוון לסיים את הסכסוך עם ישראל במשא ומתן של תשעה חודשים ובנסיגה של ישראל מיהודה ושומרון בתוך שלוש שנים לכל היותר.

בתוך כך, מקור פלסטיני אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי מצרים הודיעה לחמאס כי המעברים לרצועה לא ייפתחו ולא יחלו בהקמת נמל או שדה תעופה כל עוד הרשות הפלסטינית לא תשוב לשלוט באופן מלא ברצועה. לדברי אותו מקור, "כעת נעשות הכנות באופן הדרגתי להשבת שלטון הרשות לעזה". בנוגע לדברי חמאס שלפיהם ממשלת האחדות תפקח על שיקום עזה לצד ארגון לאומי עצמאי, המקור אמר כי לא תתאפשר הקמת גוף שיפעל לצד הרשות בענייני המעברים ושיקום עזה. הוא הדגיש כי תחילת פעולת שיקום עזה תלויה בכך שאבו מאזן יקבל לידיו את הכספים הנחוצים לכך וכי פעולת השיקום תהיה תחת פיקוחו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, 27.08.2014. יואב דודקביץ'
אבו מאזן מכין לו תכנית מדינית. נתניהו/יואב דודקביץ'

היחסים המתוחים בין אבו מאזן לבין בכירי חמאס נחשפו ביום שני האחרון כשאתר האינטרנט הלבנוני "אל-אחבאר" פרסם חלקים מפרוטוקול הפגישה הקשה והדרמטית בינו לבין ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, במהלך מבצע "צוק איתן" בדוחא, בירת קטאר. הפגישה בדוחא נערכה ב-21 באוגוסט, בזמן שהמאמצים להשיג הפסקת אש בין ישראל לחמאס חווים קשיים משמעותיים.

פרט לאבו מאזן ומשעל היו נוכחים שם גם אמיר קטאר, תמים בן חאמד א-ת'אני, שר החוץ שלו, בכירי הפתח סאיב עריקאת ועזאם אל-אחמד וכן סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק. "אינני רוצה לשוב לעבר", אמר אבו מאזן למשעל. "הסברתי לאמיר את כל שקרה מאז 2006, את המוקשים שהנחתם לי, שניסיתם לבצע הפיכה. הסכמנו על ממשלת אחדות ועל בחירות - וייתכן שזה לא יקרה כי אתם מבריחים נשק, חומרי נפץ וכספים לגדה - וזאת לא כדי להילחם בישראל, אלא כדי לבצע הפיכה ברשות".

שיחת הטלפון של גיל-עד שער למשטרה: "חטפו אותי". רויטרס
"יש לנו מידע על כך שחמאס חטף את השלושה". פרנקל, שער ויפרח/רויטרס

נוסף על כך, האשים אבו מאזן את חמאס בשיתוף פעולה עם בכיר הרשות לשעבר מוחמד דחלאן, ובכך שהם מקבלים דרכו מימון מהאמירויות. דחלאן סומן בעבר לרשת את אבו מאזן, אבל בשנים האחרונות השניים הסתכסכו ודחלאן ברח לאיחוד האמירויות. מתמליל השיחה ניתן היה ללמוד בבירור על המתח הקיים בין הצדדים. בשלב מסוים שאל בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, את אבו מאזן: "בדקת אם הסיפור הזה אמיתי? הכול קשור לסכסוך בינך לבין דחלאן". אבו מאזן זעם עליו וגער בו בבוטות: "אל תפסיק אותי, אל תעצבן אותי".

במהלך השיחה האשים אבו מאזן את חמאס גם באחריות לחטיפה והרצח של שלושת הנערים - גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח – בגוש עציון בחודש יוני. "יש לנו מידע על כך שחמאס חטף את השלושה במטרה לחבל במאמציה הלאומיים של הרשות. שאלתי אותך בקשר לזה (אז) ולא אישרת ולא הכחשת", הוא אמר למשעל, שענה לו: "לא הייתי מודע אז לכך (שאנשי חמאס חטפו את הנערים), ועכשיו אני יודע זאת".

(עדכון ראשון: 23:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully