וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש ערפו ראש חייל נוסף; 50 הרוגים בתקיפת מעוז הארגון"

המורדים הסונים הוציאו להורג חייל לבנוני נוסף שנפל בשבי בקרב על העיירה הלבנונית ערסאל: "הוא ניסה לברוח, גורלו שחיטה". במקביל, תקיפה נרחבת של צבא אסד נגד בירת דאעש בא-רקה שבסוריה

צילום: יוטיוב עריכה: מתן חדד

מעשי הזוועה של דאעש נמשכים: כלי תקשורת ערביים דיווחו הערב (שבת) כי קבוצה של המורדים הסונים בסוריה ערפה את ראשו של חייל לבנוני נוסף שנפל בשבי הארגון בקרב על העיירה הלבנונית ערסאל. מפקד ב"מדינה האיסלאמית" אמר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה": "הוצאנו להורג את החייל הלבנוני השבוי בידינו, עבאס מדלג', לאחר שניסה לברוח". בהודעה בטוויטר מטעם דאעש נמסר כי "היום ניסה החייל הלבנוני עבאס מדלג' לברוח משביו. לאחר שניסה לירות על אחינו מהארגון. הצלחנו להשתלט עליו, גורלו הוא שחיטה".

בשבת שעברה דווח כי הקיצונים האיסלאמים ערפו את ראשו של חייל לבנוני נוסף מאלו שנלקחו בשבי בערסאל. ברשתות החברתיות אף פורסם וידאו שהציג את מעשה הזוועה. החייל, שזוהה כעלי א-סייד, מוסלמי סוני מצפון לבנון, נראה בסרטון כשעיניו מכוסות וידיו קשורות מאחורי גבו, מתפתל וחובט בקרקע בעוד החמושים מכריזים כי הם יוציאו אותו להורג. מיד אחר כך ערף את ראשו אחד החמושים. צבא לבנון סירב להתייחס לעניין, אך מקורות ביטחון וכן גורמים בדאעש אישרו את דבר ההוצאה להורג.

שעות ספורות אחרי פרסום הסרטון המחריד פרסם ארגון "המדינה האיסלאמית" סרטון נוסף שבו נראים תשעה חיילים לבנונים אחרים מתחננים על חייהם ומפצירים בבני משפחותיהם לצאת לרחובות בשלושת הימים הקרובים ולתבוע את שחרורם של אסירים איסלאמיסטים כתנאי שיציל אותם מגורל זה לזה של א-סייד.

מסע הכיבוש של דאעש || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
"דאעש מאמן את הפעילים שיורים רקטות מסיני לישראל"
כך נכשל המבצע הסודי לשחרור החטופים שראשם נערף
אובמה: "נפרק את דאעש, בעלות הברית מוכנות לתקוף"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גורלו שחיטה". החייל הלבנוני, לפני הוצאתו להורג/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, המשיכו היום כוחות אסד בהתקפותיהם על מטרות דאעש במדינה. לפחות 50 בני אדם נהרגו בתקיפה של חיל האוויר של סוריה על מטרות הארגון בעיר א-רקה, המעוז של "המדינה האיסלאמית" בצפון המדינה. לפי דיווח ברשת "אל-ג'זירה", בין ההרוגים בתקיפות על העיר, עליה השתלטו המורדים הסונים לפני כמה חודשים, היו לוחמים מהארגון ואזרחים. התקיפות של כלי הטיס כוונו נגד מטרות הארגון הרבות בעיר. ארגון המעקב הסורי הודיע כי באחת התקיפות בעיר נפגע מבנה שמשמש את אנשי דאעש כבית דין האיסלאמי.

השבוע הגבירו כוחותיו של הנשיא הסורי את ההתקפות נגד המורדים הסונים. ביום חמישי בלילה נהרגו 18 לוחמי דאעש, בהם אזרח אחד של ארצות הברית בתקיפה של חיל האוויר. לפי דיווח של ארגון סורי לזכויות אדם שמושבו בבריטניה, מקורות "אמינים" מסרו כי כתוצאה מהפצצת מפקדה של הארגון באזור נהרגו גם כמה ממנהיגיו. עוד דיווח הארגון, כי מספר לא ידוע של לוחמי "המדינה האיסלאמית" חוסלו בפשיטה אווירית שבוצעה על העיר אבו כאמל, הסמוכה לגבול עם עיראק. במהלך הגיחות של חיל האוויר הסורי, הצליחו להימלט 13 שבויים שהוחזקו על ידי הארגון הקיצוני.

אנשי דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי "טבקה" שנכבש במחוז רקה – אוגוסט 2014. AP
אסד ממשיך במתקפה. לוחם דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי "טבקה" שנכבש במחוז א-קה/AP

בתוך כך, נמשכים הקרבות גם בדרום סוריה. ב"אל-ג'זירה" דווח כי כוחותיו של אסד חידוש היום את התקיפות בצדו הסורי של מעבר קוניטרה, עליו השתלטו ביום רביעי שעבר מורדים סונים מארגון ג'בהת א-נוסרה. לפי הדיווח, מטוסי קרב של צבא המשטר היו חלק מניסיון להשתלט מחדש על חלק מהכפרים הקרובים לגבול עם ישראל. כתב של הרשת בחלק הישראלי של רמת הגולן אמר כי נשמעו פיצוצים עזים מהכפרים הקרובים לקו הגבול, כמו גם ממזרח העיר קוניטרה החדשה, עליה שולט צבא אסד.

לחימה במחוז קוניטרה – רמת הגולן, סוריה – 31 באוגוסט 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
צה"ל נערך. קרבות באזור קוניטרה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, EPA

בשל הקרבה של הקרבות בסוריה לגבול עם ישראל, צה"ל החל השבוע לתגבר את כוחותיו בגבול שבין ישראל לבין סוריה. זאת, הן מחשש להסלמה באזור והן בשל היערכות לאפשרות שאסד ומזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, יחליטו להעביר כוחות איכותיים של הארגון לגולן הסורי, כדי להשתתף בלחימה מול המורדים.

ביום ראשון השבוע אף הפיל צה"ל מל"ט שחדר מסוריה למרחב האווירי של ישראל. המטוס יורט בשמי הגולן. לפי אחת ההערכות, מדובר במל"ט של הצבא הסורי שחדר בטעות לשטח ישראל, אך גורמים בכירים הבהירו כי זיהוי כלי הטיס טרם הושלם. ייתכן שמדובר במטוס צילום סורי שעקב אחרי תנועות המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully