וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא סוריה חיסל בכירים בדאעש במזרח המדינה

5.9.2014 / 3:27

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי 18 לוחמים ב"מדינה האיסלאמית", בהם אזרח אמריקני, נהרגו בתקיפות חיל האוויר הסורי באזור העיר א-רקה. 13 שבויים של הארגון נמלטו ליד גבול עיראק

אנשי דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי "טבקה" שנכבש במחוז רקה – אוגוסט 2014. AP
לוחמי דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי שנכבש באזור העיר א-רקה/AP

18 לוחמים מארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), בהם אזרח ארצות הברית, נהרגו בתקיפות חיל האוויר של צבא סוריה באזור העיר א-רקה, שבמזרח המדינה - כך דיווח הלילה (שישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. הארגון טעון כי מקורות "אמינים" מסרו כי כתוצאה מהפצצת מפקדה של הארגון באזור נהרגו גם כמה ממנהיגיו. על פי הדיווח, התקיפות אירעו אמש.

כמו כן, דיווח הארגון שאוסף נתונים על מלחמת האזרחים במדינה ממקום מושבו בלונדון, כי מספר לא ידוע של לוחמי הארגון חוסלו בפשיטה אווירית שבוצעה על העיר אבו כאמל, הסמוכה לגבול עם עיראק. במהלך הפשיטות של חיל האוויר הסורי, הצליחו להימלט 13 שבויים שהוחזקו על ידי הארגון הקיצוני, שכבש שטחים נרחבים בסוריה ובעיראק. לאחרונה הועלתה האפשרות שארצות הברית תתקוף את הארגון גם בסוריה, אך טרם התקבלה בוושינגטון החלה בנושא.

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות
ארה"ב: נשק כימי של צבא אסד עלול ליפול לידי דאעש
"המורדים הסורים לא יעזו לפתוח חזית עם ישראל"
עשרות חיילי או"ם פיליפינים הצליחו להימלט מהמצור בגולן

אנשי דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי "טבקה" שנכבש במחוז רקה – אוגוסט 2014. AP
לוחם דאעש בבסיס חיל אוויר של צבא סוריה במחוז טבקה, שעליו השתלט לאחרונה הארגון/AP

כוחות הצבא של נשיא סוריה, בשאר אסד, הגבירו את התקיפות נגד דאעש, כמו גם נגד ארגוני אופוזיציה נוספים. על פי הארגון, הפצצות אוויריות כבדות אירעו באזור העיר חמה, שבמערב המדינה, שם כבשו המורדים מוצבים ועיירות. כמו כן, צבא אסד ביצע "בליץ אווירי" נגד מטרות של המוקרים בפרבריה המזרחיים של הבירה דמשק, המוחזקים בידי המורדים מזה כשנה. על פי הדיווחים, עשרות אזרחים נהרגו בתקיפות.

בתקופה האחרונה נרשמים קרבות עזים גם ברמת הגולן הסורית, כאשר זליגה של הלחימה פגעה כמה פעמים גם בשטח ישראל. אמש התפוצצה פצצת מרגמה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן, שלא גרמה לנפגעים. ארגון "ג'בהת א-נוסרה", שהשתלט לאחרונה על שטחים בקרבת הגבול עם ישראל, שבה גם 43 מחיילי פיג'י של כוח האו"ם באזור (אונדו"ף) וכבש את מעבר הגבול בקוניטרה. ביום שלישי העביר הארגון דרישות לשחרור החיילים, אך הן טרם נענו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי פיג'י מכוח האו"ם שנשבו על ידי ארגון ג'בהת א-נוסרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully