וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: המורדים הסורים לא יעזו לפתוח חזית עם ישראל

הגורם מבהיר כי הארגונים מבינים שתקיפה תגרום להם לאבד את כוחם מול אסד. בנוסף, הוא מעריך שהמורדים יסלקו את צבא אסד מכל הרמה הסורית. אירלנד שוקלת להחזיר את חייליה המשרתים בכוח האו"ם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

"המורדים הסורים לא מעזים לירות לעבר ישראל כי ברגע שהם יפתחו נגדנו חזית, הם יאבדו את הכוח שיש להם", כך אמר אמש (שני) גורם ביטחוני בישראל בעקבות ההשתלטות של כמה קבוצות מורדים על רוב שטחה של רמת הגולן הסורית ובזה גם על מעבר קוניטרה הסמוך לישראל.

בימים האחרונים החריפו הקרבות בין צבא אסד למורדים ברמת הגולן הסורית, עד שהאחרונים הצליחו למעשה לכבוש את רוב הבסיסים. גם כוחות האו"ם המוצבים שם כותרו, ו-45 מחיילי אונדו"ף מפיג'י אף נחטפו ומוחזקים בשבי. בין היתר, הצליחו המורדים להשיג שליטה על מעבר הגבול בקוניטרה.

על עוד המצב ברמת הגולן
עשרות חיילי או”ם פיליפינים הצליחו להימלט מהמצור
צה”ל הפיל כלי טיס בלתי מאויש שחדר לגולן מסוריה
הקצין שנפצע בגולן טיפל בפצועים מהקרבות בסוריה

בשל המצב הודיעה אירלנד כי היא שוקלת להחזיר את 130 החיילים מטעמה המוצבים בכוח האו"ם ברמת הגולן בסוריה, עד אשר האו"ם לא ייבחן מחדש את המצב באזור ולא יתקבלו הבהרות מהאו"ם. הכוח האירי, המהווה את הכוח הגדול ביותר ברמת הגולן מטעם האו"ם, צפוי להתחלף בחודש הבא, אולם לאור ההתפתחויות האחרונות שוקלים במדינה שלא לשלוח כוחות נוספים.

גורמי ביטחון בארץ העריכו כי אם כוחות האו"ם לא הוצאו להורג עד כה, כנראה שהם ישוחררו בדרכים דיפלומטיות. יחד עם זאת, כל רצועת השטח המפורז מדרום למעבר קוניטרה ועד משולש הגבולות ישראל-סוריה-ירדן, נותרה למעשה ללא נוכחות חיילי אונדו"ף, שנטשו את מוצביהם ואשר פועלים משטח ישראל. שיירות לוגיסטיות מישראל נכנסו לשטח הסורי לתת אספקה עבור כוחות האו"ם שמוצבים באזור אל-פוואר.

הארגונים המוסלמים הקיצוניים שנמצאים כעת מעבר לגבול הם "ג'בהת א-נוסרה" (המסונף לאל-קאעדה), "פלוגות הג'יהאד", "אבאביל חוראן" והמליציה החילונית "חזית המהפכה הסורית", שמחזיקה למעשה במעבר קוניטרה.

"צה"ל יירה על מי שיורה"

הקרבות העזים הורגשו בישראל עם כמה נפילות של פגזים ופצמ"רים. לפחות שני בני אדם נפצעו וכבישים באזור הגבול נסגרו. במערכת הביטחון הזהירו היום כי מי שיירה לעבר ישראל ,ייפגע מאש צה"ל. "צה"ל יירה על מי שיורה", אמר הגורם הביטחוני. עם זאת, הגורם ציין כי הירי אינו מכוון, ושכל האש שזלגה לשטח המדינה היא אש מצבא סוריה, שמנסה לפגוע במורדים הנמצאים סמוך לגדר המערכת.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רכבי או"ם של חיילי אונדו"ף - רמת הגולן, מחוז קוניטרה, סוריה - אוגוסט 2014. רויטרס
חיילי צה"ל ליד משוריין של אונדו"ף/רויטרס

הצבא הסורי אמנם מנסה לכבוש מחדש את מעבר קוניטרה מידי המורדים, אך במערכת הביטחון מעריכים שארבעת הארגונים שהשתלטו על דרום רמת הגולן הסורית יצליחו לבלום את ההתקפות וישמרו על השטח שבידם. ההנחה בישראל היא כי פני המורדים הסורים לאזור ח'אדר וג'ובתה אל ח'שב שבצפון הרמה הסורית, וכי בכך למעשה הם ידחקו את הצבא הסורי מחוץ לרמה.

לדברי גורמי ביטחון, כוחות המורדים באזור קוניטרה ודרום רמת הגולן כוללים כ-300 לוחמים חמושים - כולם בני המקום. עם זאת, הסיכוי שאסד יחזיר את השטח לשליטתו הוא קלוש, בהישען על תמונת הלחימה שהראתה כישלון של הצבא במתקפות הנגד בדרעא, נעווא, ופלוג'ה. למרות החשש, לפי גורם ביטחוני, לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דעאש) רחוקים מגבול ישראל והם נמצאים היום מזרחית לסוריה. אם הם יפנו לאזורנו הם יפגשו קודם כל את אנשי ג'בהת אל-נוסרה, שמתנגדים לפעילותם באופן נחרץ במרחב הסורי.

יצוין שבהנחיית הדרג המדיני צה"ל מגיש סיוע רפואי לפצועים – אנשי המיליציה החילונית הסורית – והוא אף מאפשר פינוי לבתי החולים בישראל.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 20:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully