וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע קל בפיצוץ פגז טנק סורי בצפון רמת הגולן

27.8.2014 / 18:53

הלחימה הקשה בצדו הסורי של הגבול זולגת שוב לישראל. אחרי שהבוקר נפצע קצין מירי תועה, נפצע הערב גבר בן 52 ליד יישוב בצפון הרמה. שני פגזים נוספים התפוצצו הערב בגבול

צילום: יותם אסרף – גיליס, עריכה: יותם בן-דוד

אירוע ביטחוני שלישי ביממה בגבול סוריה: גבר בן 52 נפצע הערב (רביעי) באורח קל בפיצוץ של פגז טנק שנורה מסוריה ונחת ביקב סמוך ליישוב בצפון רמת הגולן. בשעות הערב התפוצצו שני פגזים נוספים בשטחים פתוחים בגבול עם סוריה.

כוחות צבא והצלה הגיעו הערב לזירת הנפילה בה נפצע הגבר. הוא פונה תחילה עצמאית מהמקום, אולם בהמשך חברה ניידת טיפול נמרץ של מד"א, אשר העבירה אותו לטיפול בבית החולים זיו בצפת. האיש נפצע מרסיס בצווארו, והוא סובל מחתכים. הוא מטופל במיון ועובר סדרת בדיקות, כולל CT, לבירור מצבו ולבחון האם הרסיס עדיין נעוץ בצווארו.

ככל הנראה, מדובר בזליגה נוספת של מלחמת האזרחים בסוריה, המתנהלת בין המורדים לבין צבא אסד מעבר לגבול.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
הניה יצא מהבונקר: "עזה ניצחה, ומכינה דרך לירושלים"
היום שאחרי: יוזמה מדינית - או בידוד
שיעור פרטי - בבית הספר: כמה זה עולה ואיך זה עובד?

נפילת פצמ"ר בעין זיון. אוגוסט 2014. ג'יליס
זירת האירוע, הערב/ג'יליס

הבוקר נפצע קצין צה"ל באורח בינוני מירי בחזהו סמוך לגבול עם סוריה. הוא פונה במצב יציב באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, ואושפז בחדר ההלם. בשעות הצהריים נותח הקצין והרופאים הוציאו את הקליע מגופו. הצוות שטיפל בקצין מסר כי הניתוח הסתיים בהצלחה וכי אין פגיעות משמעותיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פגז טנק התפוצץ ביקב בעין זיוון בגבול עם סוריה, אוגוסט 2014. דוברות כבאות מחוז צפון,
מקום נפילת הפגז, הערב/דוברות כבאות מחוז צפון

שלוש פצצות מרגמה נפלו בשעות הבוקר בשטח ישראל ליד הגבול. מצה"ל נמסר כי ישראל תקפה את עמדת הירי של צבא סוריה וכי זוהתה פגיעה מדויקת במטרה. עוד נמסר כי "צה"ל רואה בצבא הסורי הגורם האחראי לכל ירי לעבר ישראל".

קרבות עזים ניטשים משעות הלילה בין צבא אסד לכוחות המורדים לא רחוק מהגבול, סמוך למעבר קוניטרה. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי האופוזיציה הסורית השתלטה על המעבר. כבר בבוקר העריכו גורמים בצה"ל כי צפויות זליגות נוספות במהלך יום הקרבות הקשה.

הפארק הוולקני בהר אביטל, אתר טורבינות הרוח של אלוני הבשן ומצפה קוניטרה, המרוחקים מאות בודדות של מטרים מגבול סוריה, נסגרו היום למבקרים. זאת, בעקבות הקרבות בצדו הסורי של הגבול וחשש מזליגת האש לתוך שטח ישראל. לאחר נפילת הפצמ"רים גם הר בנטל פונה ממטיילים, לראשונה מאז החלה המלחמה בסוריה, וצה"ל פרס מחסומים בסמוך. שפי מור, מנהל התיירות בקיבוץ מרום גולן אמר כי הוא לא מבחין בהחמרה בקרבות: "אני חושב שההחלטה לסגור את ההר נבעה בעיקר מאווירת המלחמה ששוררת בישראל". מוקדם יותר היום התבקשו החקלאים המעבדים שטחים בחלק זה של רמת הגולן להתרחק מהאזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום הנפילה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
נפילת פצמ"ר בעין זיון. אוגוסט 2014. ג'יליס
נפילת פצמ"ר בעין זיון. אוגוסט 2014/ג'יליס
נפילת פצמ"ר בעין זיון. אוגוסט 2014. ג'יליס
נפילת פצמ"ר בעין זיון. אוגוסט 2014/ג'יליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully