וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס נובל בספרות יוענק לצרפתי מודיאנו "אמן הזיכרון"

לפי ועדת הפרס, הסופר בן ה-61 "עורר את הגורל האנושי הבלתי-נתפס, וחשף את עולם החיים של הכיבוש". הוא פרסם כ-30 ספרים. מרביתם רומנים, אך הוא כתב גם ספרי ילדים ותסריטים

פטריק מודיאנו זוכה פרס נובל בספרות לשנת 2014. AP
מודיאנו/AP

פרס נובל בספרות לשנת 2014 יוענק לסופר הצרפתי פטריק מודיאנו, בן 69. במסיבת עיתונאים באקדמיה השבדית, הכריז היום (חמישי) מזכיר ועדת הפרס, פיטר אנגלונד, על הענקת הפרס לסופר הצרפתי. נמסר כי השנה, התקבלו 210 מועמדויות לפרס, מתוכן 36 מועמדים שזו הפעם הראשונה עבורם.

מודיאנו, הצרפתי ה-11 שזוכה בפרס, יקבל שמונה מיליון קרונות שבדיות (כ-1.1 מיליון דולרים או 4 מיליון שקלים). במהלך השבוע האחרון, הוכרזו פרסי נובל לשנת 2014 בתחומי הרפואה, הפיזיקה והכימיה, ובהמשך השבוע יוכרזו הזוכים בפרסי נובל לכלכלה ולשלום.

עוד בוואלה! חדשות:
האם אחותו של שליט קוריאה הצפונית מנהיגה את המדינה?
"גרוע ממחנה השמדה": מקסיקו סוערת בשל רצח סטודנטים
סערה במדריד: כלב של חולת אבולה הומת "ללא סיבה"

פרס נובל לספרות יוענק לצרפתי פטריק מודיאנו. טוויטר, צילום מסך
פרס נובל לספרות יוענק לצרפתי פטריק מודיאנו/צילום מסך, טוויטר

מודיאנו זכה בפרס בשל "אמנות הזיכרון, עמה הוא עורר את הגורל האנושי הבלתי-נתפס, וחשף את עולם החיים של הכיבוש" הגרמני בזמן מלחמת העולם השנייה. מוועדת הפרס נמסר כי עבודותיו מתרכזות בנושאים של זיכרון, שכחה, זהות ואשמה, ורבים מספריו מתרחשים בפריז.

הוא פרסם כ-30 ספרים. מרביתם רומנים, אך הוא כתב גם ספרי ילדים ותסריטים. בין ספריו שתורגמו לעברית, "משמר הלילה", "בחורים טובים היינו", "ממורי ליין", "מותק הקטנה", "ימי ראשון של אוגוסט" ו"רחוב החנויות האפלות".

מודיאנו מתגורר בפריז, והוא בן לאב יהודי. מזכיר ועדת הפרס אמר כי דקות לאחר ההכרזה הפומבית, לא הצליחו ליצור עמו קשר טלפוני, ולכן טרם נמסר לו באופן אישי על זכייתו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

בשנה שעברה, הוענק פרס נובל בספרות לקנדית אליס מונרו. מונרו בת ה-82 הינה כלת "פרס הסיפור הקצר הקנדי" וזוכת פרס בוקר הבינלאומי‏‏ שהוענק לה בשנת 2009. היא פרסמה את אסופת סיפוריה הראשונה, "ריקוד הצללים המאושרים", בשנת 1968 וזכתה עבורו בפרס הספרותי החשוב ביותר בקנדה, Governor" General".על אף שרוב עלילות סיפוריה מתרחשות בדרום מערב אונטריו, היא רכשה לעצמה מוניטין עולמי בתחום הסיפור הקצר בכל העולם.

בשנת 2012, זכה בפרס הסופר הסיני מו יאן - אזרח סין הראשון שזוכה בפרס אי פעם. מו יאן הוא שם העט של ג'ואן מוי, יליד 1956, מגדולי הסופרים החיים בסין הידוע בשל דעותיו הקומוניסטיות והביקורת החברתית המובלעת בין דפי ספריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully