וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אחותו של שליט קוריאה הצפונית מנהיגה את המדינה?

עריקים שנמלטו מהמדינה המבודדת מעריכים כי אחותו של הרודן, צעירה בשנות ה-20 לחייה, מחליפה אותו עקב מחלה ממנה סובל. "מדובר בסוגייה מדאיגה, משהו רע קורה לקים ג'ונג און"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנהיגת קוריאה הצפונית? קים יו ג'ונג/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, לא נראה בציבור מאז ה-3 בספטמבר, ושמועות רבות אופפות את מצבו. מפיוניאנג נמסר כי הוא "חש באי נוחות", וההערכות הן כי הוא סובל מדלקת מפרקים כרונית, מסכרת או מבעיה בקרסוליים. קבוצת עריקים מהמדינה המבודדת מסרו היום (חמישי) לרשת CNN, כי להערכתם, סביר שאחותו הצעירה של המנהיג, קים יו ג'ונג, מנהלת את המדינה במקום אחיה, או לכל הפחות עומדת בראשות הממשלה באופן זמני עד שאחיה יחלים.

עוד על קוריאה הצפונית:
קוריאה הצפונית מודה לראשונה: "מפעילים מחנות עבודה"
ביקור נדיר: בכירים משתי הקוריאות נפגשו בדרום
סיפורו המסתורי של האמריקני שנכלא בצפון קוריאה

ויקטור צ'ה, חוקר במועצה האמריקנית לביטחון לאומי, הסביר כי "קיים מאמץ להכניס אותה באופן הדרגתי לתפקידים חשובים במערכת". לדבריו, "הגיוני שהיא אוחזת כעת במשרה בכירה כלשהי באופן זמני. אם קים ג'ונג און אכן אינו בקו הבריאות, היא היחידה שנשארה במשפחה הקרובה שיכולה לכהן כמחליפתו".

קים ג'ונג און – פיונגיאנג, קוריאה הצפונית, אוגוסט 2014. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אוגוסט 2014/רויטרס

קים יו ג'ונג מזוהה כסגנית יו"ר מפלגת הפועלים, תפקיד בכיר מאוד. לדברי מייקל מאדן, בלוגר החוקר את המנהיגות הצפון קוריאנית, קים נולדה ב-1987 או 1988 ולמדה בבית ספר פרטי בשוויץ, שם חיה תחת שם בדוי. היא הצעירה ביותר מבין שבעת הילדים שנולדו לשליט לשעבר קים ג'ונג' איל.

"אם אכן היא מנהלת את המדינה, כצעירה בשנות ה-20 לחייה, מדובר בסוגיה מדאיגה", אמר צ'ה. "זה אומר שמשהו מאוד לא טוב קורה לקים ג'ונג און ושנוצר חלל שהם מנסים באופן נואש למלא".

מחר, יציינו בקוריאה הצפונית את יום השנה ה-69 להקמת מפלגת הפועלים. עיני החוקרים והפרשנים המדיניים יהיו נשואות לפיונגיאנג, בתקווה להופעה ציבורית של השליט, שאולי תשפוך מעט אור על מצבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully