וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית מודה לראשונה: "מפעילים מחנות עבודה"

נציגי המדינה המבודדת ארגנו מפגש פתוח במטה האו"ם בניו יורק שבמהלכו התייחסו לדוח האו"ם שחשף התעללויות בהיקף רחב בשטחה. "במחנות העבודה אנשים משפרים את התנהגותם בעזרת כושרם השכלי"

מחנה מאסר קאצ'ון (מחנה 14) – בית כלא לאסירים הפוליטיים של קוריאה הצפונית. 2013. AP
איור של מחנה המאסר קאצ'ון בקוריאה הצפונית/AP

בזמן ששליט קוריאה הצפונית לא נראה בציבור זה יותר מחודש, המדינה הדיקטטורית מודה לראשונה בקיומם של מחנות עבודה בשטחה. במפגש פתוח נדיר שארגנה הנציגות הקוריאנית במטה האו"ם בניו יורק, הסביר הדיפלומט צ'ו מיונג-נאם כי במחנות העבודה "אנשים משפרים את התנהגותם בעזרת כושרם השכלי, בוחנים את המעשים הרעים שלהם ומשתקמים באמצעות עבודה".

עוד על קוריאה הצפונית:
דוח האו"ם: "קוריאה פועלת כמו הנאצים. אסור שנגיד שלא ידענו"
מחנות הכליאה בקוריאה הצפונית: "אונס ורצח אכזרי"
בצפון קוריאה מודים לראשונה: קים ג'ונג-און חולה

במפגש הפתוח בניו יורק נכחו דיפלומטים ועיתונאים מרחבי העולם. הוא נערך על רקע דוח של נציבות האו"ם לזכויות אדם שנפרש על פני 372 עמודים וחשף היקף רחב של התעללויות במדינה. בין היתר, נטען בדוח כי בקוריאה צפונית מבוצעים עינויים שיטתיים, הרעבה ורצח הניתנים להשוואה לתקופת הנאצים.

איור של מחנה הכפייה בוק-צ'אנג (מחנה מס' 18) לאסירים הפוליטיים של קוריאה הצפונית. ז'נבה, פברואר 2014. רויטרס
איור של מחנה המאסר צ'אנג בקוריאה הצפונית/רויטרס

בשיחה עם הנוכחים, דחה צ'ו – שייצג את הארגון הצפון-קוריאני לחקר זכויות אדם – ניסה צ'ו לספק הסברים לטענות המופיעות בדוח. "אנחנו חברה שנמצאת בתקופת שינוי ואנחנו מתקדמים קדימה ולכן יכולות להיות בעיות, למשל בכלכלה ובתחומים אחרים", אמר והוסיף: "אנחנו צריכים לבנות בתים נוספים ומתקנים חברתיים במטרה לספק לאנשים תנאי מחיה טובים יותר". לדבריו, "זו הסיבה לכך שבחוקה שלנו יש תנאי ולפיו לאחר שהחברה מתפתחת, ההנאה של האנשים מזכויות אדם וחירויות יסוד יורחבו".

צ'ו התייחס לסנקציות הבינלאומיות שהושתו על מדינתו בעקבות הניסויים שהיא עורכת בנשק גרעיני ובעקבות שיגורי הטילים הבליסטיים שהיא מבצעת, והאשים "כוחות חיצוניים" בבעיות הכלכליות שלה. כמו כן, הוא הלין על התכניות להוציא החלטה חדשה של העצרת הכללית של האו"ם שתמתח ביקורת על מצב זכויות האדם במדינתו השנה – כפי שקורה מדי שנה גם נגד איראן, סוריה ומיאנמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully