וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון קוריאה מודים לראשונה: קים ג'ונג-און חולה

26.9.2014 / 15:47

שלושה שבועות חלפו מאז נראה לאחרונה מנהיג קוריאה הצפונית בציבור. כעת הודו בטלוויזיה הממלכתית כי הוא סובל מ"אי-נוחות". מומחים מעריכים כי הוא חולה בדלקת מפרקים

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פיונגיאנג, אוגוסט 2014. רויטרס
סובל מאי-נוחות. קים ג'ונג-און/רויטרס

לאחר תהיות וספקולציות בדבר מצבו של מנהיג קוריאה הצפונית, שנעלם מעיני התקשורת בשבועות האחרונים, התקשורת במדינה הודתה אמש (חמישי) לראשונה כי הוא סובל מבעיה בריאותית. "העושר והשגשוג של הסוציאליזם שלנו קיימים הודות למאמצים הדקדקניים של המנהיג שלנו, שממשיך להאיר את הדרך עבור העם, כמו הבהוב של להבה, למרות אי-הנוחות שממנה הוא סובל", נאמר בסרט תעודה באורך שעה ששודר בטלוויזיה הממלכתית במדינה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! חדשות
המלחמה בדאעש: הקואליציה השמידה טנקים של הארגון בסוריה
ניסה להבריח 51 צבי ים מארה"ב לקנדה - במכנסיו
מצרים: ארדואן תומך בטרור וגורם כאוס באזור

המנהיג הצעיר נצפה כשהוא הולך בצליעה מאז אירוע שקיים עם גורמים רשמיים ביולי האחרון, ובסרט התעודה ששודר אמש הוא הוא נראה כשהוא מתקשה ללכת. בשל כך, מומחים כי הוא סובל מסוג של דלקת מפרקים כרונית. "בהתבסס על ההליכה שלו, נראה שהוא סובל משיגדון – שנוצר בשל התזונה שלו ונטייה גנטית שהשפיעה על אחרים מבני משפחתו של קים", הסביר מייקל מאדן, מומחה בנושא הנהגת קוריאה הצפונית.

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און צולע על הבמה בפיונגיאנג – יולי 2014. רויטרס
הולך בצליעה/רויטרס

קים בן ה-31, שעלה לשלטון בדצמבר 2011 בעקבות מות אביו ושימש מאז מוקד התעמולה של המדינה המבודדת, נעדר אתמול מכינוס בכירי המפלגה הקומוניסטית ובכירי הממשל, ולא נראה בציבור מאז ה-3 בספטמבר, אז הגיע מלווה ברעייתו לקונצרט.

בשנה שעברה נפוצו דיווחים שלפיהם קציני צבא שאינם מרוצים משלטונו ניסו להתנקש בחייו. בחודשים שחלפו טיהר קים את צמרת המשטר מגורמים עוינים על מנת לבסס את אחיזתו בשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully