וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: לאן נעלם שליט קוריאה הצפונית?

קים ז'ונג-און לא נראה בציבור בשבועות האחרונים ונעדר מכינוס צמרת השלטון. ייתכן שמצבו הבריאותי הידרדר או שנקלע למאבקי כוחות, אך יש מי שלא מתרגש: "גם אביו לא נכח בכל האירועים"

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פיונגיאנג, אוגוסט 2014. רויטרס
"נראה שהוא סובל מצליעה רצינית". שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, בחודש שעבר/רויטרס

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, לא הופיע בציבור במשך כמעט שלושה שבועות, דבר שעורר שמועות רבות לגבי בריאותו של הדיקטטור, בן 31, שעלה לשלטון בדצמבר 2011. קים נעדר אתמול (חמישי) מכינוס בכירי המפלגה הקומוניסטית ובכירי הממשל, ויש מי חושב שמצב בריאותו הרופף הביא להיעלמותו המסתורית ולכך שלראשונה בכל תקופת שלטונו לא נכח בישיבה רמת-דרג מסוג זה.

"ישנם הרבה דיווחים שלפיהם קים במצב בריאותי לא טוב, בהתבסס על סרטון וידאו מחודש יוני ומתחילת חודש זה, שבמהלכם הוא נראה כשהוא סובל מצליעה", אמר פרופסור טושימטסו שיגמורה מאוניברסיטת טוקיו, מומחה לקוריאה הצפונית, לטלגרף הבריטי. "זה היה ברור שהוא אינו יכול ללכת מהר או בקו ישר", הוסיף. על פי תמונות שפרסמה הטלוויזיה הממלכתית במדינה המסוגרת, נראה כי משקלו של קים האמיר במהירות מאז החליף בתפקיד את אביו, קים ז'ונג-איל.

עוד חדשות על קוריאה הצפונית:
"הצפון קוריאנים נהנים מהזכויות המתקדמות בעולם"
סיפורו המסתורי של האמריקני שנכלא בצפון קוריאה
קוריאה: ג'ון קרי - "זאב עם סנטר בולט ומכוער"

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פיונגיאנג, אפריל 2014. סוכנות הידיעות הקוריאנית, אתר רשמי
מחבב אוכל מערבי, במיוחד גבינה שווייצרית. קים לצד בכירי הצבא בחודש מאי/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הקוריאנית

לכך יש צורך להוסיף את הלחץ שנובע מהתפקיד וכן את חיבתו של קים לאוכל מערבי, כשעל פי כמה דיווחים, כולל אהבה עזה לגבינה, שאותה רכש במהלך לימודיו בשווייץ. "סיבה נוספת אפשרית להיעדרותו מעין הציבור קשורה למאבקי הכוח המתמשכים בצמרת הצבא, שמרמזים על כך שהמצב בפיונגיאנג עדיין לא יציב", הסביר פרופסור שיגמורה. "ייתכן שגם אירעה תאונה כלשהי".

בשנה שעברה נפוצו דיווחים שלפיהם קציני צבא שאינם מרוצים משלטונו ניסו להתנקש בחייו. בחודשים שחלפו טיהר קים את צמרת המשטר מגורמים עוינים על מנת לבסס את אחיזתו בשלטון. הפעם האחרונה שבה נראה קים בציבור הייתה ב-3 בספטמבר, אז הגיע מלווה ברעייתו לקונצרט.

עם זאת, יש מי שטוען כי אין להסיק מהיעלמותו הפתאומית דבר. "קים ז'ונג-איל (אביו) גם לא נכח בכל אירוע", אמר כריס גרין, מומחה לקוריאה הצפונית. "יתרה מכך, אנו יודעים כי כינוס המפלגה הוא רק למראית עין והוא לא גוף שבו מתקבלות ההכרעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully