וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם לצליעה המסתורית של הדיקטטור הקוריאני?

8.7.2014 / 11:19

מכונת התעמולה של קוריאה הצפונית ממתגת תמיד את קים ג'ונג און כשליט וחסר פגמים. הבוקר הוא הופיע לטקס אזכרה לסבו, אבי האומה, כשהוא גורר את רגלו מסיבה לא ברורה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, צולם הבוקר (שלישי) כשהוא צולע ברגלו. מה שעשוי להיחשב בדרך כלל לפגיעה שגרתית, מהווה הפגנת חולשה נדירה ביותר עבור מנהיג המדינה הדיקטטורית, שמקפיד להפגין את כוחו באמצעות מערכת תעמולה משוכללת המסתירה את פגמיו.

קים השתתף בטקס שנערך בפיונגיאנג לציון 20 שנה למות סבו, אבי האומה קים איל סונג. הטלוויזיה הממלכתית במדינה שידרה סרטון מהטקס, בו נראה קים גורר את רגלו כשהוא צועד לעבר הבמה המרכזית.

קים איל סונג, ששלט בקוריאה הצפונית עד מותו ב-1994, סבל מגידול בולט על צווארו. הרופאים לא הצליחו להסיר את הגידול, וכלי התקשורת לא הורשו לצלם את קים מהזוויות שחשפו למצלמה את הנפיחות, שקוטרה היה כשל כדור טניס.

לא ברור מתי קים הנכד פיתח את הצליעה ברגלו. מנהיג המדינה, כבן 30, צולם לאחרונה באימון צבאי, וייתכן שנפצע כאשר הפגין את כוחו בזחילה לצד החיילים.

אביו, קים ז'ונג איל, מת ב-2011 מהתקף לב במהלך נסיעה ברכבת, שבה התנייע משום מפני שחשש לטוס. ממסמכים שהודלפו בעבר לאתר וויקיליקס, עולה כי הוא גם סבל מהתקפים אפילפטיים, והיה חולה סוכרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully