וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורו המסתורי של האמריקני שנכלא בצפון קוריאה

לטענת הקוריאנים, מתיו מילר, בן 24, רצה לחשוף את מערכת הכליאה שלה, אלא שמכריו מספרים גירסה שונה. בתוך כך, קים ג'ונג און לא נראה בפומבי תקופה ארוכה, כולל בחגיגות העצמאות

מתיו מילר – אמריקני שנידון לשש שנות מאסר בעבודות פרך – פיונגיאנג, קוריאה הצפונית, ספטמבר 2014. AP
מתיו טוד מילר בבית המשפט בפיונגיאנג בשבוע שעבר/AP

אזרח אמריקני שנידון לשש שנים של עבודות פרך בקוריאה הצפונית, בא למדינה מפני שרצה להתפרסם - כך עולה מנימוקי גזר הדין לעונשו. אלא שמכריו העידו על אדם מסתורי, ומתבודד שחי חיים כפולים והיה אובססיבי לסרטי פנטזיה.

מתיו טוד מילר, בן 24, נידון למאסר בשבוע שעבר, ואתמול פורסם פסק הדין המלא בעניינו. מילר, תושב קליפורניה, "מתעב את המשטר של הרפובליקה הדמוקרטית העממית", כך נטען. "הוא שאף להיכלא במדינה, כדי לחשוף את הנעשה בבתי המאסר שלה", ולהיפגש עם אסיר אמריקני אחר הנושא מאסר של 15 שנים.

בתמונות שפורסמו ממשפטו, נראה הצעיר האמריקני לבוש שחור. הוא השפיל את מבטו לרצפה ולא הביט בעיני השופטים והשומרים. מילר הובל למשפט באותו הסוודר עם צווארון הגולף, שבו צולם בחודש שעבר בראיון שגם בו נמנע מקשר עין עם המצלמה.

עוד בוואלה! חדשות
מסיבה לקהילה הגאה בתל אביב - ב”סגנון דאעש”
ערב ראש השנה תשע"ה: בישראל 8,904,373 אזרחים
תיעוד: היכתה באכזריות אישה שהעירה לה על חנייה

מתיו מילר, אזרח אמריקני שמוחזק במעצר ממשוך בבירת קוריאה הצפונית – פיונגיאנג, ספטמבר 2014. AP
מילר, בראיון בתחילת החודש/AP

לפי ההודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הקוריאנית הרשמית, מילר רקם קנוניה "בתקווה לזכות בתהילה עולמית ולהיות אדוארד סנודן השני. בדרכו, הוא לא בחל בחוליגניזם חמור". מילר הגיע לקוריאה הצפונית בחודש אפריל ונכנס למדינה עם ויזת תיירים. לפי הודעת הקוריאנים, עם הגעתו לנמל התעופה בפיונגיאנג, מילר קרע את הוויזה, התפרע ודרש לקבל מקלט מדיני. "הוא צעק שהוטלה עליו משימה לחדור לבתי הכלא הממשלתיים כחלק ממזימה אמריקנית".

מילר הגיע לקוריאה הצפונית בטיסה מסיאול, בירת קוריאה הדרומית. לפני ארבע שנים הוא בא לשם כדי לבקר את אחיו והחליט להישאר במדינה. הוא עבד כמורה לאנגלית. בראיון שהעניק ממעצרו בחודש שעבר, אמר מילר כי הוא הגיע לקוריאה הצפונית "תוך כוונה להפר את החוק". עם זאת, הוא לא ציין איזה חוק הפר, והבהיר כי לא נמסר לו במה הוא מואשם. לא ברור אם ההודאה נאמרה מרצון.

בסוף השבוע התברר כי מילר חי בזהות כפולה בסיאול. מכריו סיפרו כי לא היו לו חברים קרובים וכי הוא לא החזיק במשרה קבועה. במשך חודשים ארוכים הוא התחזה לאזרח אנגליה בשם פרסטון סומרסט. לפי דיווחים שהתפרסמו בין היתר בסוכנויות הידיעות רויטרס ואי-פי, מילר - או סומרסט - לא התעניין בקוריאה הצפונית, אלא למעשה העביר את זמנו בסיאול בגיוס מימון עבור הפקת גירסת אנימה (אנימציה יפנית) לסרט מחווה ל"עליסה בארץ הפלאות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
משפטו של האזרח האמריקני מת'יו מילר בקוריאה הצפונית, שעליו נגזרו שש שנות עבודת פרך, 14 בספטמבר 2014. רויטרס
הציוד "המפליל" שקוריאה תפסה אצל מילר - טלפונים, מחשב, דרכון ומטענים ניידים./רויטרס

פרנסיס קול, מפיק אמריקני של סרטי אנימה ארוטיים, סיפר כי מילר ניסה לרתום אותו למיזם. השניים הכירו דרך אתר שיתוף היצירות deviantArt.com, המאגד אמנים עצמאיים. אדם נוסף סיפר כי מילר שילם לו 200 דולר כדי לכתוב תסריט ליצירה. לא ברור מה עלה בגורל המיזם ומה גרם למילר לצאת לבסוף לקוריאה הצפונית.

שני אמריקנים נוספים מוחזקים כעת בקוריאה הצפונית: ג'פרי פאוול, שנעצר בחודש מאי אחרי שהותיר תנ"ך בפאב, וצפוי לעמוד לדין בקרוב; ו-קנת ביי, מדריך טיולים שנידון ל-15 שנות מאסר אחרי שהורשע במזימה נגד השלטון. פיונגיאנג מסרבת לאפשר לפקידים אמריקנים לבקרם כל שלושת העצורים.

לאן נעלם קים?

בתוך כך, שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און, לא נראה בציבור מאז תחילת החודש, ובאופן חריג לא פורסמו תצלומים שלו זה תקופה ארוכה. קים אף לא השתתף בטקס הרשמי לציון 66 שנים לכינון המשטר שצוין בשבוע שעבר. הכיסא המיוחד שהוכן עבורו נותר ריק לכל אורך האירוע החגיגי. כמו כן, קים לא נכח בהנחת הזרים המסורתית למרגלות פסלי הענק של אביו ושל סבו, אירוע קבוע המתקיים בחגים לאומיים בהשתתפות מפקדי הצבא וראשי השלטון.

כלי התקשורת הרשמיים בקוריאה הצפונית אינם מציינים את הסיבה להיעדרותו של קים ג'ונג-און מהאירועים הרשמיים. הביטאון "רודונג סינמון", שופר מפלגת הפועלים של קוריאה, פרסם בפעם האחרונה ידיעה העוסקת בקים ב-4 בספטמבר.

לפני חודשיים נראה קים, כבן 30, גורר את רגלו בטקס רשמי. לא ברור מתי פיתח הדיקטטור הצעיר את הצליעה ומה גרם לה. ב-2012, אשתו של קים, רי סול-ג'ו, נעלמה ולא נראתה בציבור במשך כחודשיים. לאחר מכן התברר כי ילדה ילד בכור לבעלה. בסוף 2013 נעלמה שוב רי לתקופה של כמה שבועות, עד ש"צצה" מחדש לצדו בטקס רשמי, ללא כל הסבר.

קים ג'ונג און נעדר מחגיגות יום העצמאות של קוריאה הצפונית – ספטמבר 2014. סוכנות הידיעות הקוריאנית, אתר רשמי
הכיסא הריק של קים בטקס לציון 66 לייסוד קוריאה הצפונית, בשבוע שעבר./אתר רשמי, סוכנות הידיעות הקוריאנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully