וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: ארדואן תומך בטרור וגורם לכאוס באזור

26.9.2014 / 0:00

קהיר גינתה בחריפות את נשיא טורקיה והודיעה על ביטול מפגש שרי החוץ של המדינות, בשל דבריו ארדואן בעצרת האו"ם, שלפיהם "סיסי זוכה ללגיטימיות למרות שהוא אחראי להרג אלפים"

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, במהלך נאומו בעצרת האו"ם, 25 בספטמבר 2014. רויטרס
"אני תוהה מדוע האו"ם קיים". ארדואן, במהלך נאומו בעצרת הכללית/רויטרס

מצרים האשימה אתמול (חמישי) את נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בתמיכה בארגוני טרור וברצון לגרום ל"כאוס" במזרח התיכון. זאת, בעקבות הספק שהביע בלגיטימיות שלטונו של נשיא מצרים, עבד אל-פתאח סיסי, במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם. היחסים בין המדינות הידרדרו מאז ההפיכה במצרים בשנה שעברה, אז הודח מוחמד מורסי מהשלטון ותנועת "האחים המוסלמים" הוכרזה ארגון טרור.

"פעם נוספת אלו שמתנגדים להרג בעיראק ובסוריה ולהרג הדמוקרטיה במצרים נתונים להאשמות לא הוגנות, חסרות בסיס וכמעט מידיות ביחס לתמיכתם בטרור", אמר ארדואן, שלמפלגת "הצדק והפיתוח" שבראשה עמד יש קשרים הדוקים עם תנועת "האחים המוסלמים" והיה אחד ממבקריה הנוקבים ביותר של ההפיכה.

עוד ידיעות מהעולם
דיווח: אבו מאזן יקבל השליטה על רצועת עזה
רוחאני באו"ם: "הקיצוניות היא איום גלובלי"
"נקודת מפנה": מאות לוחמי בוקו חראם נכנעו בניגריה

נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי – קהיר, ספטמבר 2014. AP
"השקרים והבדיות הם דבר שבשגרה אצל ארדואן". נשיא מצרים, עבד אל-פתאח סיסי בתחילת החודש בקהיר/AP

"האו"ם, כמו יתר המדינות הדמוקרטיות, לא עשו דבר חוץ מלצפות באירועים, שבמהלכם הודח נשיאה הנבחר של מצרים ונהרגו אלפי חפים מפשע שרצו להגן על זכותם, והאדם שאחראי לכך הפך ללגיטימי", טען הנשיא הטורקי. "אם אנו מגנים על הדמוקרטיה, אז יש לכבד את תיבות ההצבעה. אם נגן על אלו שעלו לשלטון שלא באמצעים דמוקרטיים אלא באמצעות הפיכה, אז אני תוהה מדוע האו"ם קיים".

משרד החוץ בקהיר מיהר לפרסם הודעה שבה נדחו ההאשמות של ארדואן כלפי סיסי והודיע על ביטול הפגישה המתוכננת בין שרי החוץ של המדינות, שהייתה אמורה להתקיים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. "אין ספק שהשקרים והבדיות הללו הם לא דבר מוזר כשזה מגיע מפיו של ארדואן, שמחפש לעורר כאוס כדי לזרוע פלגנות במזרח התיכון", נמסר בהודעה החריפה. "הוא עושה זאת דרך תמיכתו בקבוצות ובארגוני טרור - בין אם זה באמצעים פוליטיים, כלכליים או לוגיסטיים - כדי לפגוע באינטרסים של עמי האזור, וכן על מנת להגשים מטרות אישיות ולהחיות אשליות מהעבר".

מצרים טענה כמה פעמים שעלייתו של סיסי לשלטון בעקבות הדחת מורסי לא הייתה הפיכה, אלא כתגובה לרצון של העם במצרים, שהתנגד לשלטונו הבעייתי של מורסי.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully