וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני באו"ם: "הקיצוניות היא איום גלובלי"

25.9.2014 / 17:42

נשיא איראן התייחס למאבק בדאעש והדגיש כי הפתרון צריך להגיע מתוך האזור. הוא האשים "מדינות מסוימות" בחימוש "המשוגעים", הביע אופטימיות בנושא הגרעין וקרא לשים סוף ל"איראנופוביה"

נשיא איראן, חסן רוחאני, במהלך נאומו בעצרת האו"ם, 25 בספטמבר 2014. רויטרס
"העולם בוער באש הרדיקליזם". רוחאני בנאומו באו"ם, היום/רויטרס

שנה אחרי הנאום הקודם שכלל הצהרות פייסניות, נשא היום (חמישי) נשיא איראן חסן רוחאני נאום בעצרת הכללית של האו"ם שבו נתן דגש על המצב הביטחוני המעורער במזרח התיכון, בצל שיחות הגרעין מול ארצו והמתקפה הבינלאומית על יעדי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ובעיראק.

"חלקים גדולים מהעולם בוערים באש הרדיקליזם", אמר. "הקיצוניות אינה עניין אזורי, אלא איום גלובלי. אני המום מכך שקבוצות שונות קוראות לעצמן איסלאמיות, ומה שגרוע יותר זה שהתקשורת המערבית חוזרת על הטענות הללו שלהן – וכך גורמת לליבוי השנאה". רוחאני האשים "מדינות מסוימות" ו"סוכניות מודיעין שונות" בעליית הקיצוניות באזור. "כמה סוכנויות מודיעין שמו חרבות בידיהם של משוגעים, שעתה לא חסים על אף אחד", טען רוחאני.


עוד בוואלה! חדשות
דיווח: אבו מאזן יקבל השליטה על רצועת עזה
פותחים שנה בטבע: עשרות אלפים מטיילים בכל הארץ
תיעוד: נשות דאעש ממצלמה נסתרת

נשיא איראן, חסן רוחאני, במהלך נאומו בעצרת האו"ם, 25 בספטמבר 2014. רויטרס
"צדק ופיתוח יהוו את התגובה ההולמת לטרור". רוחאני, היום/רויטרס

הנשיא האיראני אמר כי הגישה האנטי-מערבית היא התגובה ל"קולוניאליזם של האתמול" והוסיף ש"צדק ופיתוח יהוו את התגובה ההולמת לטרור". רוחאני הבהיר כי אי אפשר "לייבא" את הדמוקרטיה בכוח, אך עם זאת ציין כי המזרח התיכון כמה להתפתחות. הוא הדגיש שהפתרון למצב צריך לצמוח בתוך האזור ולא להגיע מחוצה לו.

בהתייחסו למשא ומתן על תכניתה הגרעינית של טהראן, אמר רוחאני כי "הנושא יכול להיפתר רק באמצעות משא ומתן". הוא הוסיף כי איראן ביצעה את ההתחייבות שלה לקהילה הבינלאומית במסגרת הסכם הביניים וכי הוא "מקווה להגיע להסכם סופי בזמן הקצר שנותר". בסוף הנאום הוא קרא לשים קץ ל"איראנופוביה" השוררת בעולם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר החוץ של איראן ג'וואד זריף עם נציגת האיחוד האירופי קתרין אשטון. וינה, אפריל 2014. AP
"מקווה להגיע להסכם סופי בזמן שנותר". זריף ואשטון במהלך שיחות בין הצדדים באפריל/AP

הלילה התייחס רוחאני לפעילות הצבאית נגד ארגון הטרור הסוני, אותה מובילה ארה"ב ואמר כי היא עלולה להניב תוצאות רצויות בטווח הקצר, "אבל בטווח הארוך הן רק יגרמו לטרגדיות".

בראיון לתקשורת האמריקנית בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק מתח ביקורת גם על החלטתו של ממשל אובמה לחמש את המורדים הסורים שנלחמים בדאעש. "הרשויות באמריקה הודיעו שבכוונתן לאמן ארגון טרור אחר ולשלוח אותו להילחם בסוריה", אמר רוחאני. כשנשאל אם הוא מתכוון לצבא סוריה החופשי, הוא השיב: "קרא לזה איך שאתה רוצה, עלינו לשים את הנטל על כתפי העם הסורי, לא לקבל החלטות עבורם ולהודיע להם על כך". רוחאני טען כי על ממשלות עיראק וסוריה להוביל את המאבק הבינלאומי בארגון הטרור, אותו כינה "ברברי".

מטוסי  F-18E של צבא ארצות הברית שהשתתפו בתקיפה נגד דאעש בסוריה. רויטרס
מטוסים אמריקניים מדגם F-18E שהשתתפו בתקיפת יעדי דאעש בסוריה/רויטרס

ארה"ב ובעלות בריתה בקואליציה נגד דאעש ביצעו הלילה סבב נוסף של תקיפות אוויריות, במסגרת המערכה נגד הארגון שנכנסת ליומה הרביעי בסוריה – כך מסר דובר הפנטגון, ג'ון קירבי. בכיר אמריקני מסר לרשת CNN כי יעדי התקיפה הם מצבורי נפט בשימוש דאעש. לפחות 14 חמושים וחמישה אזרחים נהרגו בתקיפות.

בתחילת השבוע נפגש שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בניו יורק עם מקבילו האיראני מוחמד ג'וואד זריף. השניים שוחחו על תוכנית הגרעין האיראנית ועל האיום המשותף מצד דאעש, זאת למרות העובדה שאיראן וארה"ב התעקשו כל אחת מצידה שלא לשתף פעולה צבאית במאבק נגד הארגון הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully