וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקודת מפנה": מאות לוחמי בוקו חראם נכנעו בניגריה

צבא ניגריה דיווח כי יותר מ-260 לוחמים מהארגון הקיצוני נכנעו בצפון-מזרח המדינה וכי אדם שהתחזה למנהיג הארגון חוסל. כמו כן, הנשיא הפציר במועצת הביטחון להגביר את הסיוע

מנהיג "בוקו חראם" אבו באכר שכאו – מאי 2014. AP
אדם שהתחזה לאבו באכר שכאו נהרג בקרבות. מנהיג בוקו חראם/AP

צבא ניגריה דיווח אתמול (רביעי) כי יותר מ-260 לוחמים מארגון בוקו חראם נכנעו בצפון-מזרח המדינה. כמו כן, דובר מטעם הצבא דיווח כי אדם שהתחזה למנהיג הארגון, אבו באכר שכאו, נהרג בקרבות וכי המנהיג עצמו חוסל בעבר.

הצבא טען כי 135 לוחמים מהארגון, ששואף להקים מדינת הלכה איסלאמית בניגריה, נכנעו ומסרו את נשקם ביום שלישי בעיר ביו, שבמדינת בורנו. 133 לוחמים נוספים נכנעו במקום אחר באזור וכעת עוברים מתוחקרים על ידי כוחות הביטחון. באזור מתנהלים קרבות עזים בין הארגון לבין הצבא, שהצליח לגרום לאבדות קשות בקרב שורות בוקו חראם.

לקריאה נוספת על המלחמה בבוקו חראם
בוקו חראם מכתר עיר בניגריה: "חשש מהשמדה מוחלטת"
דעה: מאזן האימה העולמי שדאעש יצר
"בוקו חראם" כבש עיר בצפון ניגריה: "גופות ברחובות"

תושבים בניגריה שנמלטו מהעיר במה, שעליה השתלט ארגון "בוקו חראם", 3 בספטמבר 2014. AP
תושבים שברחו מהעיר במה לאחר שהארגון כבש אותה בתחילת ספטמבר/AP

זאת הפעם הראשונה שבה מדווח כי לוחמי הארגון, שהוקם ב-2002 ומאז הביא למותם של אלפים ברחבי המדינה, נכנעים ללא קרב. אף על פי שלא ניתן לאמת את דיווחי הצבא, שפעמים רבות בעבר מסר דיווחים שגויים, בצבא רואים בכך "נקודת מפנה" במלחמה עם בוקו חראם, שכבש לאחרונה עשרות עיירות בצפון-מזרח המדינה והכריז על הקמת "מדינה איסלאמית" בשטח שבשליטתו, בדומה לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

כמו כן, באחד הקרבות באזור נהרג אדם ששמו מוחמד באשיר, שהופיע כמנהיג הארגון בסרטונים שפורסמו באינטרנט. זאת הפעם הראשונה שהצבא מתייחס בגלוי למותו של המנהיג, שגורמים ביטחוניים כבר טענו כי הוא חוסל במהלך קרבות עם הצבא עוד ב-2009. עם זאת, בצבא ניגריה לא פירטו לגבי הזמן והמקום שבו שכאו "האמתי" נהרג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן, מאי 2014. AP
"בוקו חראם ממומן בעיקר ממקורות חיצוניים". נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן/AP

במקביל, נשיא המדינה, גודלאק ג'ונתן, הפציר אתמול במהלך הכינוס המיוחד של מועצת הביטחון של האו"ם בחברות במועצה למצוא דרכים נוספות על מנת להתמודד עם הארגון. "יש לנו הוכחות שמראות כי בוקו חראם ממומן בעיקר ממקורות חיצוניים", טען ג'ונתן. "רק באמצעות שיתוף פעולה הדוק אנו יכולים להתמודד עם האיום החמור הזה על האנושות וגם להקים מוסדות שיוכלו התנגד לעלייתו מחדש".

בחודש אפריל חטפו לוחמי בוקו חראם יותר מ-200 נערות מבית ספר במדינת בורנו, כשחלקן נמכרו לעבדות וחלקן הצליחו לברוח. ארגון "משמר זכויות האדם" האמריקני טוען כי יותר מ-2,000 אזרחים נהרגו בניגריה מאז תחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully