וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוקו חראם" כבש עיר בצפון ניגריה: "גופות ברחובות"

אחרי שהארגון הקיצוני השתלט על העיר במה שבמדינת בורנו, תושבים דיווחו על מראות קשים. "הם מונעים מאנשים לקבור את המתים", סיפר מחוקק מקומי. "אני מתחנן בפני הממשלה לשלוח עוד חיילים"

תושבים בניגריה שנמלטו מהעיר במה, שעליה השתלט ארגון "בוקו חראם", 3 בספטמבר 2014. AP
תושבים שברחו מהעיר במה לאחר שהארגון כבש אותה/AP

אחרי שארגון "בוקו חראם" השתלט ביום שלישי האחרון על העיר במה, שבצפון-מזרח ניגריה, הזוועות שביצע הארגון הקיצוני בעיר שנמצאת במדינת בורנו, צפות מעל פני השטח. אחמד זאנה, חבר הסנאט של מדינת בורנו, סיפר לרשת BBC על המתרחש.

"הגופות מושלכות ברחובות העיר", תיאר זאנה את המצב לאחר שיחה עם תושב העיר שנמלט ממנה. "לוחמי הארגון מסיירים ברחובות, ומונעים מאנשים לקבור את המתים. המצב ההומניטרי בעיר נורא, ויש הרבה מעשי רצח בה. המצב רק הולך ומחמיר". על פי גורמים בכירים, כ-26 אלף בני אדם נעקרו מבתיהם בשל הלחימה בעיר בת 270 אלף תושבים.

צבא ניגריה הכחיש שהעיר נפלה לידי הארגון, וסגן מושל מדינת בורנו טען שהקרבות עדיין ניטשים בין הצדדים. זאנה, מצדו, טען כי כוחות הצבא לחמו בגבורה, לפני שהפסידו במערכה.

לקריאה נוספת על המאבק בניגריה
דיווח בניגריה: עשרות נחטפו על ידי "בוקו חראם"
תקווה בניגריה: מטוסי ביון גילו את מיקום החטופות?
צבא ניגריה: לכדנו את אחד האחראים לחטיפת הנערות

בחודשים האחרונים כבש הארגון, ששואף להקים מדינת הלכה איסלאמית בניגריה, כמה ערים ועיירות באזור, והכריז על הקמת "חליפות איסלאמית" בשטחים אלו. החשש בניגריה הוא ממצב דומה למתרחש בעיראק ובסוריה, שם כבש ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אזורים נרחבים משטחן. למרות הרעיונות הקרובים, לא ידוע אם קיים שיתוף פעולה בין שני הארגונים הקיצוניים.

כעת קיים החשש שהארגון ינסה לתקוף גם את מידוגורי, בירת מדינת בורנו, שבה מתגוררים יותר משני מיליון בני אדם. "זאת תהיה קטסטרופה", הצהיר זאנה. "אני מתחנן בפני הממשלה לשלוח עוד חיילים וכוחות צבא לעיר. 'בוקו חראם' נוחל הצלחות בזכות הגיוסים ההמוניים של הכפריים".

מנהיג "בוקו חראם" אבו באכר שכאו – מאי 2014. AP
מנהיג "בוקו חראם", אבו באכר שכאו/AP

הארגון, שנוסד בשנת 2002, התמקד בהתחלה בהבעת התנגדות לחינוך המערבי במדינה, ומשמעות השם "בוקו חראם" הוא "חינוך מערבי אסור" בשפה האוסה המקומית. ב-2009 החל הארגון, שבראשו עומד אבו באכר שכאו, במערכה הצבאית, כשאלפים נהרגו כתוצאה מכך.

בחודש אפריל שבה הארגון יותר מ-200 נערות, כשרובן עדיין נעדרות. האירוע הכה גלים ברחבי העולם, שהבטיח לסייע לניגריה בשחרורן, אולם, כאמור, זה טרם התממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully