וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה בניגריה: מטוסי ביון גילו את מיקום החטופות?

לאור תיעוד חדש, מעריכים גורמים אמריקנים המעורים בחקירה כי גילו היכן מוחזקות לפחות חלק מ-219 התלמידות שנשבו על ידי "בוקו חראם". "לא מדובר בלהקת היפים שיצאו לטיול"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

(סרטון של החטופות שהפיץ "בוקו חראם", מאי)

תיעוד מטיסות ביון של משרד ההגנה האמריקני בשמי צפון-מזרח ניגריה חשף מה שנראה כמו קבוצת בנות גדולה, המוחזקות באזורים מרוחקים במדינה – כך דווח אתמול (שלישי) ב"וול סטריט ג'ורנל". גורמים אמריקניים וניגריים מקווים כעת כי מדובר ב-219 התלמידות שנחטפו על ידי ארגון "בוקו חראם" בחודש אפריל האחרון.

גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו כי על פי התיעוד החדש, נראה כי לפחות חלק מהחטופות זוכות ליחס טוב הרבה יותר מהחששות שעלו בנוגע לנישואים כפויים. ההערכות בניגריה מתייחסות לכך שבשל תשומת הלב הרבה שלה זכו החטופות בעולם, "בוקו חראם" מתייחסים אליהן כבעלות ערך גדול יותר.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
במערב מזהירים: חשש גובר מפלישה רוסית לאוקראינה
באן קי מון: לחקור במהרה הפגזת מתקני או"ם בעזה
וושינגטון מודה: קיים מדליף נוסף במערכת הביטחון

נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן ומלאלה יוספזאי בפגישה עם נערות שנמלטו משבי בוקו חראם. AP
הפעילה הפקיסטנית מלאלה יוספזאי עם נערות שנמלטו משבי הארגון, בשבוע שעבר/AP

נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, נמצא כעת תחת לחץ כבד להביא לפתרון המשבר, על רקע תקוותו להיבחר מחדש לתפקיד בבחירות שייערכו בעוד כחצי שנה. גורמים רבים במדינה הפצירו בו לפעול לשחרור הבנות במסגרת עסקת חילופי שבויים.

עם זאת, ממשלתו החליטה לפי שעה שלא להתקדם במגעים לעסקת חילופי שבויים או לנסות מבצע חילוץ, בטענה כי אלה יסכנו את חיי הבנות. אנליסטים אמריקניים שבחנו את התיעוד מסרו כי לא ניתן לקבוע בוודאות אם אכן מדובר בתלמידות החטופות.

"זה די חריג למצוא קבוצה גדולה של נערות בשטח פתוח", הסביר גורם אמריקני, "אנחנו מניחים שלא מדובר בלהקת רוק של היפים שיצאו לטיול בחיק הטבע". מאז חטיפת הבנות מהפנימייה בעיר צ'יבוק, 57 מהבנות הצליחו להימלט.

נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן ומלאלה יוספזאי בפגישה עם נערות שנמלטו משבי בוקו חראם. AP
מסרב להורות על מבצע חילוץ. הנשיא גודלאק ג'ונתן עם מלאלה/AP

במקביל, הארגון האיסלאמיסטי חטף פוליטיקאים ואזרחים זרים רבים, ככל הנראה במסגרת טקטיקה הדומה לזו שהפעיל ארגון אל-קאעדה, במטרה להרוויח כספי כופר או החזרת שבויים בתמורה לחטופים. בחודשיים האחרונים, נחטף נספח גרמני, עשרה עובדים סינים, ואשתו של סגן ראש ממשלת קמרון השכנה.

נשיא ניגריה לשעבר, אולוסגון אובסנג'ו, אשר נמצא בקשר עם בכירי הארגון, מסר כי להערכתו, חלק מהבנות נהרגו או שהן בהיריון. רק כ-130 מהן מופיעות בצילום הווידאו היחיד ששוחרר על ידי הארגון מאז החטיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully