וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וושינגטון מודה: קיים מדליף נוסף במערכת הביטחון

עוד בטרם הספיקה קהילת המודיעין האמריקנית להתאושש לחלוטין מהדלפותיו של סנודן, גורמים רשמיים בארה"ב אישרו כי אדם נוסף מדליף מידע סודי. טרם התברר היקף החומר שהודלף

הפגנה לשחרור אדוארד סנודן. ברלין, יולי 2013. רויטרס
הפגנת תמיכה בסנודן, ברלין/רויטרס

גורמים רשמיים בוושינגטון אישרו היום (רביעי) כי קיים מדליף נוסף החושף מסמכים ביטחוניים מסווגים, לאחר הדלפת מסמכים רבים של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי,ה-NSA, בידי אדוארד סנודן. רשת CNN חשפה אתמול לראשונה כי מסמכים ביטחוניים מסווגים של ממשל ארצות הברית שפורסמו באתר "The Intercept", שחשף בעבר חלק ממסמכי סנודן, כוללים מידע מאוגוסט 2013, לאחר שסנודן נמלט לרוסיה וביקש שם מקלט מדיני.

מסמך: כך מסייעת ארה"ב ל-8200 במבצעים חשאיים

הפרסום החדש באתר, בניהולו של גלן גרינוולד, עיתונאי "גרדיאן" הבריטי שהיה אחראי לפרסום חלק נכבד מהמסמכים בנוגע לפעולות הביון של וושינגטון, מתמקד בהרחבת המעקב אחר גורמים החשודים בפעילות טרור במהלך כהונתו של הנשיא ברק אובמה. המאמר כולל מידע עדכני של המרכז הלאומי למלחמה בטרור, והרשויות פתחו בחקירה על מנת לגלות את זהותו של המדליף. לפני כחודש כתב גרינוולד בחשבון הטוויטר שלו: "נראה די ברור בשלב זה" שקיים מדליף נוסף.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
הנגיף מתפשט: חולה אבולה ראשון מת בערב הסעודית
סעודיה נתנה ללבנון מיליארד דולר כדי להיאבק בדאעש
התמיכה הציבורית באובמה ובקונגרס בשפל חסר תקדים

העיתונאי גלן גרינוולד. AP
"די ברור בשלב זה". גלן גרינוולד/AP

בשלב זה טרם גובשה הערכה כלשהי בנוגע להיקף המסמכים שהודלפו ולנזק שעשוי להיגרם בעקבות כך. המסמכים החדשים שפורסמו עד כה הם בעלי סיווג "סודי", דרגה נמוכה יותר מהמסמכים שחשף סנודן. כמו כן, הם מסווגים "NOFORN", משמע קיים איסור להעביר אותם לממשלות זרות.

מסמכים בסיווג "סודי" מאוחסנים על גבי מערכת מחשוב של משרד ההגנה האמריקני הנקראת SIPRNet, שעליה מאוחסנים גם מסמכים של הפנטגון ושל מחלקת המדינה בסיווג נמוך יותר, המקביל ל"שמור" במערכת הביטחון הישראלית. בדיקה של הלשכה לאחריות ממשלתית של ארצות הברית שנערכה בין 2006 ל-2011 העלתה כי 3.2 מיליון עובדי הפנטגון הם בעלי הרשאות גישה לחומר "סודי", "סודי ביותר" ו-SCI (מידע ממודר רגיש במיוחד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully