וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיף מתפשט: חולה אבולה ראשון מת בערב הסעודית

הגבר, בן 40, אושפז בבידוד אחרי ששב מנסיעה בסיירה לאון. סעודיה שללה בתגובה את הוויזות לעולי הרגל מהמדינות הנגועות במגפה. תרופה ניסיונית הצילה שני רופאים אמריקנים

אבולה. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, אתר רשמי
תצלום מיקרוסקופי של נגיף האבולה/אתר רשמי, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן

ערב הסעודית הודיעה כי אזרח המדינה שנדבק באבולה מת הבוקר (רביעי) בבית החולים בג'דה. האיש, בן 40, אושפז בבידוד עם שובו מנסיעת עסקים בסיירה לאון, אחרי שהציג תסמינים התואמים את אלה של החולים במחלה הקטלנית.

עד כה עלה חשד כי כמה סעודים נחשפו לנגיף, אך לדברי משרד הבריאות זהו המקרה הראשון שמאושר בוודאות. בהוראות ארגון הבריאות העולמי, הרשויות הסעודיות שלחו דגימות מדמו של החולה לבדיקה בחו"ל.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
סעודיה נתנה ללבנון מיליארד דולר כדי להיאבק בדאעש
לא נותקה: מה באמת קרה בשיחה בין קרי לנתניהו?
התמיכה הציבורית באובמה ובקונגרס בשפל חסר תקדים

אנשי רשויות הבריאות בעיר קונאקרי מלמדים תושבים להימנע מהדבקה באבולה, 31 במרץ 2014. AP
הרשויות קוראות לתושבים בקונקארי, בירת גינאה, להתגונן מפני המגפה/AP

משרד הבריאות הסעודי הודיע כי לא יעניק ויזות כניסה למתפללים מהמדינות הנגועות באבולה, בהן סיירה לאון, גינאה וליבריה, בשל חשש כי אזרחיהן יפיצו את המחלה בקרב העולים לרגל בעיר מכה. העלייה לרגל תתקיים השנה בשבוע הראשון של חודש אוקטובר.

ערב הסעודית סובלת מתפוצה רחבה של נגיף MERS (Middle East respiratory syndrome) וכ-300 בני אדם מתו מהמחלה בשנה האחרונה, הגורמת לאי-ספיקה נשימתית.

בשבוע שעבר הודיע ארגון הבריאות העולמי כי מגפת האבולה שהתפרצה במערב אפריקה "יצאה משליטה ומתקדמת מהר יותר מהמאמצים לבלום אותה". מנהלת הארגון, מרגרט צ'אן, הביעה תקווה בכנס בגינאה כי עדיין ניתן לעצור את התפשטות הנגיף. נשיאי גינאה, ליבריה וסיירה ליאון, שבשטחן פשתה המגיפה, הסכימו להגביר את הצעדים שיינקטו כדי למגר את המחלה, אחרי ש-887 אנשים מתו ממנה בחודשים האחרונים.

מאז ועד היום תועדו רק 25 התפרצויות של הנגיף, בהן נדבקו כ-2300 בני אדם ומתו מעל ל-1500 מהם. לפני האירוע הנוכחי, ההתפרצות האחרונה של הנגיף נרשמה בשנת 2012, אף היא בזאיר. קיימים חמישה זנים של הנגיף, שלושה מהם מסוכנים ביותר ובעלי שיעורי תמותה של עד 90%, ובהם גם הזן "זאיר" שגורם להתפרצות האחרונה במערב אפריקה, ומוביל למוות בשל דימומים פנימיים.

ככל הידוע, לא קיים טיפול או דרך להתחסן מפני נגיף האבולה. עם זאת, שני רופאים אמריקנים שנדבקו באבולה קיבלו טיפול חירום בתכשיר אנטיביוטי נסיוני, ימים ספורים אחרי שנחשפו למחלה. התכשיר הגיע לליבריה מארצות הברית, ודווח כי השניים "הצליחו להתאושש בצורה טובה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully