וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נותקה: מה באמת קרה בשיחה בין קרי לנתניהו?

6.8.2014 / 13:32

בניגוד לדיווחים על משבר והסבר על "תקלה טכנית", גורם ישראלי בכיר אמר כי השיחה בין ראש הממשלה לשר החוץ האמריקני הסתיימה לאחר שנתניהו ביקש לקצרה כדי לנחם את משפחת גולדין

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי משוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מחדרו במלון בקהיר. 25 ביולי 2014. רויטרס
כיבד את בקשת נתניהו לקצר את השיחה. קרי/רויטרס

אין משבר נוסף ביחסים: בניגוד לפרסומים בארץ ובעולם, לא הייתה תקלה טכנית בשיחת הטלפון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שנותקה לכאורה - כך אמר היום (רביעי) גורם ישראלי בכיר לוואלה! חדשות. הגורם הבכיר הסביר כי שיחת הטלפון בין שני האישים, שהתקיימה ביום ראשון, לא הסתיימה בגלל תקלה טכנית. לדבריו, השניים שוחחו מאז וממשיכים לשוחח.

אמש אמרה דוברת משרד החוץ האמריקני ג'ן סאקי כי שיחת הטלפון בין קרי לנתניהו הסתיימה טרם זמנה בגלל "תקלה טכנית" וכי השניים לא שבו לשוחח אחריה. כלי תקשורת בארץ ובעולם העלו את השאלה אם הדיווח האמריקני על "תקלה טכנית" הוא שם קוד דיפלומטי למשבר נוסף ביחסים בין ירושלים לבין וושינגטון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בירושלים עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, ינואר 2014. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
בישראל מרוצים מהקריאה לפלסטינים לוותר על הרקטות. נתניהו וקרי/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

בהמשך תיקנה את עצמה סאקי, וכתבה בלילה בחשבון הטוויטר שלה כי השיחה לא "התנתקה בפתאומיות", אלא הסתיימה בעקבות התחייבויות של שני המנהיגים. הגורם הישראלי הבכיר אמר לוואלה! חדשות כי שיחת השניים תמה מכיוון שראש הממשלה ביקש לקצרה על מנת לשוחח עם משפחתו של סגן הדר גולדין שנהרג ביום שישי באזור רפיח, לפני ההלוויה.

קרי, כך על פי הגורם הישראלי הבכיר, גילה הבנה לבקשתו של ראש הממשלה ואף ביקש ממנו למסור למשפחה את תנחומיו. לדברי הגורם, השיחה הסתיימה "כמו כל שיחה אחרת", והשניים שוחחו מאז בטלפון וממשיכים לשוחח כל העת. בישראל מרוצים מכך שבראיון שהעניק אמש לרשת BBC, קרי הדגיש כי חשוב שהפלסטינים "יוותרו על הרקטות" במסגרת כל הסדר לסיום סבב הלחימה הנוכחי.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully