וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה נתנה ללבנון מיליארד דולר כדי להיאבק בדאעש

צבא לבנון ממשיך להיאבק במורדים הסונים שפלשו למדינה מסוריה וכבשו את העיר ערסאל. הפסקת אש הומניטרית שהוכרזה אתמול בעיר קרסה אחרי 3 שעות. נסראללה שלח לוחמים לאזור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא לבנון ממשיך להילחם היום (רביעי) במורדים הסונים שפלשו למדינה מסוריה וכבשו את העיר ערסאל. הפסקת אש זמנית שהוכרזה אמש בשעה 19:00 קרסה כעבור שלוש שעות בלבד. בארבעת ימי לחימה נהרגו עשרות בני אדם ואלפי אזרחים נמלטו מבתיהם, בזליגה החמורה ביותר של מלחמת האזרחים הסורית למדינה השכנה.

מלך סעודיה עבדאללה העניק ללבנון מיליארד דולר כדי לחזק הצבא במאבקו במורדים. ראש ממשלת לבנון לשעבר סעד חרירי הודיע על העברת הסיוע אחרי שנפגש אתמול עם עבדאללה במעון הקיץ שלו בעיר ג'דה. במקביל, שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר כי פריז תזרז העברת נשק שרכשה לבנון ממנה.

אחרי כמה ימים של עדויות סותרות, זהותם של חברי המיליציה הסונית מתבררת, ויש יותר ויותר סימנים כי מדובר בנאמני דאעש ("המדינה האיסלאמית"), שאנשיהם נלחמים בעיראק ובסוריה. זאת, אחרי שמיליציית ג'בהת אל-נוסרה, שאנשיה נלחמו באזור, נסוגו ממנו בחזרה לסוריה.

הקרב על ערסאל - כותרות אחרונות
מצב חירום כללי בלבנון בשל פלישת המורדים מסוריה
נסראללה: "דאעש נדון להיכשל במוקדם או במאוחר"
צבא לבנון: זה המשבר החמור ביותר בתולדותינו

הקרב על ערסאל – לבנון, 5 באוגוסט 2014. רויטרס
טנק של צבא לבנון בדרך לערסאל, אתמול/רויטרס

חילופי האש החלו ביום שבת אחרי שכוחות הביטחון הלבנונים עצרו אדם בשם עימאד ג'ומעה, שבעבר לחם בשורות ג'בהת אל-נוסרה ולאחר מכן נשבע אמונים למפקד דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי. נאמניו פלשו מסוריה ללבנון כדי לשחררו, ופתחו בירי לעבר עמדות ביטחוניות. הם חטפו חיילים ושוטרים ודורשים לשחרר את מנהיגם תמורתם.

חבר מועצת השורא של חיזבאללה, מוחמד יזבכ, פרסם הודעה ברשת אל-מנאר, בה התייחס למשבר בערסאל, ואמר כי חיזבאללה לא יתיר ללבנון להידרדר למצב שבו נתונה עיראק: "למי שרוצה לאיים על אחדות הצבא, אנחנו מבהירים - לבנון והבקעה לא יהיו מוסול". מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר כי "דאעש נידון להיכשל". סוכנות רויטרס דיווחה כי לוחמי הארגון כבר נשלחו לאזור, אך נמנעים מלהתערב בלחימה בשלב זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קרוביו של קצין עלאווי שנהרג בקרב על ערסאל – עכאר, לבנון, 5 באוגוסט 2014. רויטרס
קרובות משפחה של קצין עלאווי שנהרג בקרב על ערסאל, בהלווייתו במחוז עכאר, אתמול/רויטרס

לפחות 16 חיילים לבנונים נהרגו בקרבות, כמו גם עשרות אזרחים ולוחמי הארגונים האיסלאמיסטים,. 22 חיילים ו-19 שוטרים נחטפו במהלך הקרבות. שלושה מהחטופים שוחררו אתמול.

ביום שני, העימותים בלבנון זלגו לצפון המדינה. אלמוני פתח באש לעבר שיירה שהובילה חיילים לבסיסים. במקביל, ילדה בת שמונה נהרגה בחילופי אש בין הצבא למורדים במוצב אחר בעיר. טריפולי נחלקת בין תושבים סונים למיעוט עלאווי, התומך בנשיא סוריה בשאר אסד. לפי דיווחים מהאזור, חילופי האש פרצו אחרי שהצבא פיזר הפגנה שמחתה על האופן שבה מנהלת הממשלה את המשבר בערסאל.

חמושים סונים שפרצו מגבול סוריה לעיר ערסאל – לבנון, 2 באוגוסט 2014. AP
כמה המורדים שפלשו לערסאל, דוהרים ברחוב ראשי בעיר ביום שבת/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully