וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון: חילופי אש כבדים בגבול הסורי עם מורדים סונים

עשרות חמושים מארגון קיצוני נהרגו בקרב בערסאל, בקרב המוגדר על ידי צבא לבנון כ"מסוכן ביותר אי-פעם". 11 חיילים נהרגו ועוד 15 נחטפו. חיזבאללה: עומדים לצד הצבא במאבקו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צבא לבנון מנהל זה יומיים מערכה קשה בגבול הסורי נגד מורדים סונים, המוגדרת כאחת הקשות שניהל בשנים האחרונות. החמושים הגיעו מעברו השני של הגבול עם סוריה, ופלשו לעיר ערסאל שבבקעת הלבנון. בחילופי האש נהרגו 11 חיילים, שני אזרחים ו-40 מהתוקפים נהרגו. 15 חיילים נפלו בשבי.

גורמי ביטחון בביירות מזהירים מזליגת הקרבות לשאר חלקי המדינה. ממשלת לבנון תתכנס היום לישיבה מיוחדת כדי לדון במשבר. חיזבאללה פרסם הודעת תמיכה בצבא לבנון, בה נכתב כי הארגון ניצב לצד מנגנוני הביטחון "במאבקם בטרור". לא ידוע אם לוחמי הארגון מסייעים להדוף את החמושים הסונים.

צבא לבנון פרסם הודעה חריגה בלשונה, בה נאמר כי "מדובר בתקרית המסוכנת ביותר שלבנון מתמודדת עמה אי-פעם. התברר לנו שמישהו זומם ומתכונן לתקוף את לבנון, לפגוע בצבא ולתקוף את תושבי ערסאל".

בשבוע שעבר:
אנשי דאעש השתלטו על בסיס בצפון סוריה וערפו את ראשי החיילים

חמושים סונים שפרצו מגבול סוריה לעיר ערסאל – לבנון, 2 באוגוסט 2014. AP
כמה מהחמושים הסונים דוהרים בערסאל ברכב משטרתי ביום שבת/AP
הקרב על ערסאל – לבנון, 3-2 באוגוסט 2014. רויטרס
עשן מיתמר מאזור הקרבות בערסאל, אתמול/רויטרס

חילופי האש בעיר ערסאל פרצו בצהריי ביום שבת, כמה שעות אחרי שצבא לבנון עצר אדם בשם עמאד ג'ומעה, בכיר בשורות המורדים הסורים שנפצע בקרבות באזור והיה בדרכו לקבל טיפול רפואי. נאמניו הוזעקו מסוריה ופרצו לבסיסי הצבא הלבנוני, והלחימה התפשטה לאזורים הסמוכים. בתמונות שצולמו באזור, נראה עשן סמיך מיתמר מאזור הקרבות.

החמושים תקפו תשעה מוצבים וחטפו חיילים לבנונים שהסתתרו בתחנת משטרה, והודיעו כי ישקלו לשחררם תמורת מנהיגם. בסרטון שהופץ ברשת, נראו החטופים אומרים למצלמה כי הם "עורקים משירות צבא לבנון וחיזבאללה", אחרי שככל הנראה נאלצו לעשות זאת באיומי השובים.

יש דיווחים סותרים על זהותו של ג'ומעה. בתחילה דווח כי מנהיג של פלג מקומי מארגון ג'בהת אל-נוסרה, אך הארגון הכחיש בתוקף כי הוא נמנה על שורותיו. לפי דיווח אחר, ג'ומעה משתייך לארגון דאעש ("המדינה האיסלאמית"), שאנשיו לוחמים בסוריה ובעיראק.

רמטכ"ל צבא לבנון, ז'אן קהוג'י, אמר כי פלישתם של החמושים מצדו הסורי של הגבול תוכננה מראש, וטען כי לא היה לה קשר למעצרו של ג'ומעה. במסיבת עיתונאים נדירה שכינס אמש בביירות, אמר קהוג'י כי "מה שקרה הוא מסוכן הרבה יותר ממה שאתם חושבים. פיגוע הטרור לא קרה במקרה או כחלק מצירוף מקרים. הוא תוכנן לפני זמן רב, והמחבלים רק המתינו לרגע הנכון".

הקרב על ערסאל – לבנון, 3-2 באוגוסט 2014. רויטרס
חיילים של צבא לבנון בפאתי ערסאל, אתמול/רויטרס

מקורות ביטחוניים בביירות אמרו הבוקר לכלי התקשורת המקומיים כי "הצבא יסיים את הקרב תוך 48 שעות". לדבריהם, הצבא הצליח לכבוש מחדש לפנות בוקר כמה מהמוצבים שאיבד במהלך הקרבות, וכוחותיו נמצאים כעת בעמדת יתרון.

בערסאל, השוכנת כ-90 ק"מ מצפון לביירות, שוהים עשרות אלפי פליטים סורים שברחו ללבנון מאימת מלחמת האזרחים בארצם. חיל האוויר הסורי הפגיז יעדים באזור עיר כמה פעמים בשנה האחרונה. בסוף 2013, צבא לבנון אף הגיב באש לעבר מטוסים סורים באזור העיר. גם בעיר טריפולי שבצפון לבנון אירעו בסוף השבוע חילופי אש בין חמושים לחיילי הצבא. שני חיילים נפצעו ולפחות אחד התוקפים נהרג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully