וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "דאעש נדון להיכשל במוקדם או במאוחר"

מזכ"ל חיזבאללה התייחס ללחימה בין כוחות הביטחון לארגונים הסונים באזור גבול סוריה, והבהיר כי "למדינה האיסלאמית אין אופק" בלבנון. לדבריו, "חוסר המקוריות תביא למפלת הארגון"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, טען כי לפעילות הארגון האיסלאמיסטי דאעש "אין אופק" בלבנון וכי הארגון נדון להיכשל בטווח הארוך – כך דיווח היום (שלישי) העיתון הלבנוני "א-ספיר", על רקע הלחימה ההולכת וגוברת בין כוחות הביטחון הלבנוניים ולוחמי דאעש בעיר ערסאל ובאזור הגבול עם סוריה.

לפי הדיווח, נסראללה אמר את הדברים לקבוצת מבקרים שהגיעה אליו, והוסיף כי "על בסיס ניסיון ועובדות, 'המדינה האיסלאמית' תיפול במוקדם או במאוחר". עוד טען המנהיג השיעי, כי "חוסר המקוריות ואי-המעשיות" של הארגון יביאו למפלתו.

עוד בוואלה! חדשות:
אפגניסטן: גנרל אמריקני נהרג מירי על בסיס נאט"ו
שרה בממשלת בריטניה התפטרה "כי לא מגנים את ישראל"
מצב חירום בלבנון אחרי שמורדים סונים פלשו מסוריה

חיילי צבא לבנון בדרך לעיר ערסאל. רויטרס
חיילי צבא לבנון בדרכם לערסאל, היום/רויטרס

ברשת "אל-מנאר", המזוהה עם חיזבאללה, דווח אף כי במהלך הפגישה חשף נסראללה כי הוא חזה מראש את העימותים בין כוחות הכורדים לבין לוחמי דאעש בעיראק. תחזיותיו הבהירו כי לדאעש אין יכולת להקים מדינה על אדמת עיראק, כך טען, והוסיף כי "אפילו סונים בעיראק אינם רוצים לחיות תחת שליטת ארגון הטרור".

כמו כן, נסראללה חזר והדגיש את תמיכתו בנוצרים ובמועמדותו של הגנרל מישל עאון לנשיאות. הוא אף הוסיף כי הבהיר זאת למנהיג המפלגה הסוציאליסטית הפרוגרסיבית, וואליד ג'ונבלאט, בפגישתם האחרונה.

לדברי נסראללה, ג'ונבאלט אמר לו: "המצב מחמיר, הנוצרים והדרוזים אורזים את חפציהם ובורחים. לכן, יש צורך בבחירות מהירות לנשיא חדש, על מנת לצמצם את הסלמת המצב". לכך ענה נסראללה: "יש נשיא – זהו גנרל עאון, ואנו נמשיך לתמוך בו. דבר איתו והגע איתו להסכמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

חיזבאללה מעורב באופן פעיל בלחימה נגד הארגונים האיסלאמיסטיים בסוריה זה זמן רב. "ג'בהת אל-נוסרה" ודאעש, שניים מהארגונים החזקים ביותר בלחימה בסוריה, אחראים למתקפה בלבנון בימים האחרונים, כך לפי מקורות ביטחוניים במדינה.

בתוך כך, חברי המיליציה המזוהה עם דאעש, שחררו היום שלושה אנשי כוחות הביטחון הלבנוניים, אשר נלקחו בשבי במהלך הקרבות בעיר הגבול ערסאל. לדברי גורמים ביטחוניים, השחרור היה "מחווה של רצון טוב", על מנת לאפשר למנהיגים סונים להגיע להסכם שיביא לסיום הלחימה בעיר. עוד דווח כי הלוחמים האיסלאמיסטים מחזיקים עדיין בכ-40 חברי חיילים ושוטרים לבנונים.

הלוויה של קצין בכיר מצבא לבנון שנהרג בקרב על ערסאל – ביירות, 4 באוגוסט 2014. רויטרס
16 חיילי צבא לבנון נהרגו בלחימה. הלוייתו של קצין לבנוני, אתמול/רויטרס

מנהיגי דת סונים מ"איגוד המנהיגים המוסלמים" נפגשו היום עם נציגי הלוחמים, שטענו כי הם מוכנים לסגת אם צבא לבנון יהיה מוכן לשוב לאייש את המחסומים מחוץ לערסאל בלבד, ולא להיכנס לעיר עצמה.

גורם ביטחוני מסר הערב כי צבא לבנון הסכים להפסקת אש בערסאל, שתימשך 24 שעות, החל משעה 19:00.

חילופי האש החלו ביום שבת, לאחר שכוחות הביטחון הלבנונים עצרו מפקד בכיר, הנחשב אהוד בקרב הלוחמים האיסלאמיסטים באזור ובסוריה. זמן קצר לאחר מעצרו, חמושים פתחו בירי לעבר עמדות ביטחוניות באזור. לפחות 16 חיילים לבנונים נהרגו במהלך הקרבות האחרונים, כמו גם עשרות אזרחים ולוחמי הארגונים האיסלאמיסטים, שמניינם המדויק טרם נקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully