וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל אמריקני נורה למוות על-ידי חייל אפגני בקאבול

מייג'ור ג'נרל הארולד גרין הוא הקצין האמריקני הבכיר ביותר שנהרג מאז מלחמת וייאטנם. פיגוע הירי אירע באקדמייה צבאית. גם קצין גרמני בכיר נפצע מהאש

חילופי אש מחוץ לאקדמיה הצבאית הבריטית, קאבול. AP
חילופי אש מחוץ לאקדמיה הצבאית בקאבול, היום/AP

מכה חסרת תקדים לכוחות האמריקניים: קצין צבא ארצות הברית בדרגת גנרל שני כוכבים (מייג'ור ג'נרל, מקביל לדרגת אלוף בצה"ל), הארולד גרין, נהרג היום (שלישי) לאחר שאדם במדי צבא אפגניסטן פתח באש לעבר האקדמיה הצבאית בקאבול, בירת אפגניסטן. גרין הוא הקצין האמריקני הבכיר ביותר מאז מלחמת וייאטנם.

דובר משרד ההגנה האמריקני, ג'ון קירבי, אישר את הדיווח והוסיף כי רשויות הצבא יצרו קשר עם משפחתו של גרין על מנת להודיע להם. מדובר באיש הצבא הבכיר ביותר שנהרג במסגרת הפעילות האמריקנית באזור המזרח התיכון בשנים האחרונות. לפחות 14 חיילים נוספים, בהם בריגדגנרל גרמני (מקביל לדרגת תת-אלוף בצה"ל), נפצעו בתקרית. באקדמיה, אשר מנוהלת בידי צבא בריטניה, ומאויישת על ידי כוח נאט"ו.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
שרה בממשלת בריטניה התפטרה "כי לא מגנים את ישראל"
מצב חירום בלבנון אחרי שמורדים סונים פלשו מסוריה
מסמך: כך מסייעת ארה"ב ל-8200 במבצעים חשאיים

חיילים באקדמיה הצבאית הבריטית, קאבול. רויטרס
חיילים בכניסה לאקדמיה הצבאית, היום/רויטרס

האקדמיה, באזור קארגה שבפאתיה המערביים של עיר הבירה, מיועדת להיות המקום האחרון שינוהל בידי הבריטים אחרי נסיגת הכוחות הזרים מהמדינה. בהצהרה ממשרד ההגנה האפגני נמסר: "היום בצהריים, מחבל במדי צבא פתח באש לעבר חיילים בינלאומיים וקצינים אפגניים".

מפכ"ל המשטרה, זלמאי אורייחיל, מסר כי מתקפה נוספת אירעה במחוז פקתיה, שם שוטר פתח באש לעבר כוחות בינלאומיים ואפגניים. שומר בבסיס נהרג במהלך חילופי האש. טרם התברר אם יש קשר בין האירועים, וארגון נאט"ו פתח בחקירתם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפגנה נגד נוכחות כוחות נאט"ו באפגניסטן, הראת. AP
הפגנה נגד נוכחות הכוחות הזרים בעיר הראת, היום/AP

הנשיא, חמיד קרזאי, גינה את המתקפות וקרא להם "מעשים פחדניים של אויבינו, אשר לא רוצים לראות מוסדות אפגניים חזקים". החל משנת 2012, לאחר עשרות מתקפות דומות, הכוחות הבינלאומיים נקטו בצעדים להפחתת כמות המפגשים עם כוחות מקומיים. לטענת ארגון טליבאן הפועל במדינה, מתקפות אלה "משקפות את יכולתנו לחדור לשורות האויב".

בתוך כך, ארבעה בני משפחה, בהם שני ילדים, נהרגו היום במערב המדינה מהפצצה של מסוק של הכוחות הבינלאומיים, שהייתה מכוונת נגד משגרי טילים של טליבאן. סגן המושל המחוזי, אסיל א-דין ג'אמה, מסר כי בני המשפחה היו בדרכם מחתונה, והוסיף: "אנו מגנים את ההרג, ודיווחנו על כך לארמון הנשיאותי".

כ-200 בני אדם הפגינו בעיר הראת, בירת המחוז בו אירעה המתקפה, נגד נוכחות כוחות נאט"ו במדינה. הם נשאו את גופות האזרחים שנהרגו, וקראו לחקירת האירוע. מנאט"ו נמסר כי הם מכירים את המקרה ויפתחו בחקירתו.

חיילים באקדמיה הצבאית הבריטית, קאבול. רויטרס
חיילים באקדמיה הצבאית הבריטית, קאבול/רויטרס
חיילים באקדמיה הצבאית הבריטית, קאבול. רויטרס
חיילים באקדמיה הצבאית הבריטית, קאבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully