וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה בממשלת בריטניה התפטרה "כי לא מגנים את ישראל"

הברונית סיידה ווארסי, המוסלמית הראשונה בקבינט הבריטי, הודיעה על התפטרותה ממשרד החוץ. לדבריה, לונדון מפגינה חולשה מוסרית כלפי "המעשים הנפשעים של ישראל"

סיידה (סעידה) חסן ווארסי, שרה במשרד החוץ הבריטי. AP
הברונית ווארסי מחוץ ללשכתו של ראש הממשלה קמרון/AP

שרה במשרד החוץ של בריטניה התפטרה היום (שלישי) מתפקידה, בטענה כי ממשלתו של דיוויד קמרון נכשלה בגינוי המבצע הצבאי ברצועת עזה. השרה סיידה ווארסי אמרה בראיון כי היא "לא הייתה מסוגלת לעמוד מנגד, בשעה שהצבא הישראלי מבצע מעשים שהוגדרו על ידי מזכ"ל האו"ם כפשעים מוסריים".

הברונית ווארסי שימשה כממונה (Minister) על שירותי הדת והקהילות מעבר לים תחת שר החוץ פיליפ האמונד. היא הודיעה על התפטרותה בטוויטר, וכתבה הבוקר: "בצער רב, הודעתי לראש הממשלה על התפטרותי. איני יכולה לתמוך עוד במדיניות הממשלה בנושא עזה".

במכתב ההתפטרות שלה, ציינה ווארסי כי ממשלת בריטניה הציגה עמדה כושלת כלפי ישראל ועזה בחודש האחרון. "בריטניה יכולה לשחק תפקיד בפתרון המשבר במזרח התיכון, אך רק אם היא פועלת בכנות. כרגע, איני חושבת שהיא עושה זאת".

מרחוב דאונינג 10 נמסר כי "ראש הממשלה קמרון מצר על החלטה של הברונית ווארסי, ומודה לה על עבודתה המצוינת. המדיניות שלנו הייתה ברורה תמיד: המצב בעזה בלתי נסבל, ואנו קוראים לשני הצדדים להסכים להפסקת האש ללא תנאים".

חדשות נוספות מהעולם
מסמך: כך מסייעת ארה"ב ל-8200 במבצעים חשאיים
מצב חירום בלבנון אחרי שמורדים סונים פלשו מסוריה
האם ארדואן באמת חושב שישראל משתווה להיטלר במעשיה?

הרס בעזה בעקבות תקיפות צה"ל. 30 ביולי 2014. רויטרס
תושב העיר עזה מביט בהריסות בתים אחרי תקיפת חיל האוויר בשבוע שעבר/רויטרס

שר האוצר ג'ורג' אוסבורן אמר כי "מדובר בהחלטה מצערת, אך למען האמת, גם מיותרת". לדבריו, "ממשלת בריטניה פועלת עם גורמים אחרים בעולם כדי להביא שלום לעזה, וכעת יש לנו הפסקת אש זמנית, שכולנו מקווים כי תחזיק מעמד".

ווארסי, ילידת אנגליה ובת למהגרים מפקיסטן, הייתה ב-2010 המוסלמית הראשונה שמונתה לממשלת בריטניה, כאשר מונתה לשרה ללא תיק. ווארסי נחשבת למבקרת חריפה של קמרון והיא מונתה לתפקיד השרה במשרד החוץ ב-2012, במה שהוגדר "הדחה" מתפקיד בכיר יותר שאליו הצליחה להגיע: ממלאת מקום יושב-ראש המפלגה השמרנית.

בימים האחרונים החריפה הביקורת בלונדון על ראש הממשלה קמרון, בטענה כי עמדתו כלפי ישראל רפה מדי, וכי הוא תוקף את חמאס ומתעלם מפעולות צה"ל נגד האוכלוסייה האזרחית. ראש האופוזיציה, אד מיליבנד ממפלגת הלייבור, אף האשים את קמרון ב"שתיקה מבישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully