וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמיכה הציבורית באובמה ובקונגרס בשפל חסר תקדים

לקראת בחירות אמצע הקדנציה, סקר של אן-בי-סי ו-וול סטריט ג'ורנל מגלה כי רק 40% מהציבור תומכים בנשיא - ורק 19% מעניקים ציון חיובי למחוקקים הרפובליקנים. ומה חושבים על ישראל?

נשיא ארצות הברית ברק אובמה - החדר הסגלגל, הבית הלבן – אוגוסט 2014. GettyImages
הנשיא אובמה בחדר הסגלגל, שלשום/GettyImages

שיעור התמיכה של הציבור האמריקני בנשיא ברק אובמה נמצא בשפל של כל הזמני, ועומד על 40% בלבד - כך עולה מסקר חדש שפורסם לפנות בוקר (שלישי). לפי סקר משותף של רשת אן-בי-סי והעיתון וול סטריט ג'ורנל, 40% בלבד מהאמריקנים העניקו לאובמה ציון חיובי בתפקודו, לעומת 47% שנתנו לו ציון שלילי.

אובמה זוכה לשיעור תמיכה נמוך במיוחד בסעיף מדיניות החוץ: רק 36% מהציבור מעניקים לו ציון חיובי בתחום זה.

ברשת אן-בי-סי אמר שממצאי הסקר משקפים ירידה בתמיכה בנשיא בקרב המצביעים הדמוקרטים והמצביעים האפרו-אמריקנים. הסקר נערך בקרב 1,000 נשאלים בין 30 ביולי ל-3 באוגוסט. טעות הדגימה המרבית - 3.1%.

סקר תמיכה ציבורי בנשיא שאינו עומד לבחירה נוספת הוא בדרך כלל נתון חסר חשיבות. עם זאת, לממצאים יש הפעם חשיבות גדולה בשל הבחירות לקונגרס, שייערכו בחודש נובמבר הקרוב, שכן הנתונים משקפים את האכזבה הכללית בקרב הציבור ממנהיגיו.

עוד כותרות מהנעשה בוושינגטון
הקונגרס אישר לתבוע את אובמה "משום שחרג מסמכותו"
נאום הזוי של 21 שעות: ד"ר סוס ומיתולוגיה על מאבק בנאצים
הסנאטור מ"מסיבת התה" שקרא יותר מדי ערכים בוויקיפדיה

גבעת הקפיטול בעת הדיונים על השבתת הממשל. וושינגטון, ספטמבר 2013. רויטרס
גבעת הקפיטול בזמן השבתת הממשל ב-2013. הרפובליקנים הואשמו בשיתוק האומה/רויטרס

לפי הסקר, שיעור התמיכה בבית המחוקקים בוושינגטון צנח ל-14% בלבד. עם זאת, במפלגתו של אובמה יכולים להתעודד מעט מהנתונים, שכן האכזבה מהקונגרס עדיין גדולה יותר בקרב היריב, והיא אינה רומזת – בשלב זה - על מפלה גדולה כפי שהיה ערב הבחירות לקונגרס ב-2010. לפי הסקר העדכני, 31% מהדמוקרטים בקונגרס זוכים לציון חיובי, לעומת 19% בלבד מעמיתיהם בקרב המפלגה הרפובליקנית.

ברקע הממצאים, עומדת דרישתם של הרפובליקנים לתבוע את הנשיא אובמה בשם הקונגרס, שזכתה לביקורת רבה בקרב פרשנים פוליטיים. לפי סקרי דעת קהל שנערכו בחודשים האחרונים, הרפובליקנים זוכים ליתרון קל בבחירות לקונגרס, והם עשויים לזכות ברוב קל גם בסנאט.

מנושאים אחרים שנבדקו במסגרת הסקר, עולה כי רבים מהאמריקנים עדיין מצולקים מהמשבר הכלכלי שפגע בארצות הברית, וחשים פסימיות גדולה לגבי עתידם הפיננסי של ילדיהם. שבעה מתוך עשרה נשאלים המרגישים חרדה כלכלית, מאשימים בכך את מנהיגי המדינה.

לגבי המשבר הישראלי-פלסטיני, מרבית הנשאלים (53%) אמרו כי ארה"ב צריכה להתנהג בשני הצדדים באופן זהה, אך יותר אנשים - 34% לעומת 9% - הזדהו עם ישראל מאשר עם הפלסטינים. רק 44% מהנשאלים אמרו שפעולותיה של ישראל ברצועת עזה מוצדקות, לעומת 32% שאמרו שאין להן הצדקה. יתר הנשאלים (24%) לא הצליחו להכריע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully