וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בניגריה: עשרות נחטפו על ידי "בוקו חראם"

16.8.2014 / 4:08

עדי ראייה סיפרו כי בפשיטה של הארגון האיסלאמיסטי על עיירה בצפון-מזרח המדינה, נשבו עשרות נערים וגברים. "העלו אותם על משאיות". באפריל חטף הארגון יותר מ-200 נערות

מנהיג "בוקו חראם" אבו באכר שכאו – מאי 2014. AP
"הפ איימו לירות בכל מי שלא יציית להם. כולם פחדו". מנהיג "בוקו חראם", אבו באכר שכאו/AP

חמושים מארגון "בוקו חראם" חטפו עשרות ילדים וגברים בצפון-מזרח ניגריה – כך דיווחו אמש (שישי) עדי ראייה. הם סיפרו השבויים הועמסו במשאיות שנסעו מהעיירה המבודדת דורון-באגה, שנמצאת על שפת אגם צ'אד. התושבים שהצליחו להימלט מהאירוע סיפרו כי החמושים, שהיו לבושים במדי צבא ומשטרה, שרפו כמה בתים במקום וכי 97 בני אדם נעלמו.

"הם לא השאירו נערים או גברים במקום, רק ילדים, ילדות ונשים", סיפרה אחת מתושבות העיירה, שברחה עד לבירת מדינת בורנו, מיידוגורי. "הם צעקו 'אללה אכבר'. היה בלבול בכל מקום. הם התחילו להעלות את הגברים והנערים שלנו על הרכבים שלהם, ואיימו לירות בכל מי שלא יציית להם. כולם פחדו". צבא ניגריה טרם הגיב על הדיווחים, אולם גורם ביטחוני מסר כי בצבא מודעים לתקרית, ופרטיה עדיין נחקרים.

לקריאה נוספת בנושא
תקווה בניגריה: מטוסי ביון גילו את מיקום החטופות?
ניגריה: 60 חטופות נמלטו משבי "בוקו חראם"
צבא ניגריה: לכדנו את אחד האחראים לחטיפת הנערות

נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן ומלאלה יוספזאי בפגישה עם נערות שנמלטו משבי בוקו חראם. AP
הפעילה הפקיסטנית מלאלה יוספזאי עם נערות שנמלטו משבי הארגון, בתחילת החודש/AP

בחודש אפריל שבה הארגון, ששואף להקים בניגריה מדינת הלכה איסלאמית, יותר מ-200 נערות, שעדיין נעדרות. האירוע הכה גלים ברחבי העולם, שהבטיח לסייע לניגריה בשחרורן. לפני עשרה ימים דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי תיעוד מטיסות ביון של משרד ההגנה האמריקני בשמי צפון-מזרח ניגריה חשף מה שנראה כמו קבוצת בנות גדולה, המוחזקות באזורים מרוחקים במדינה, אך מאז לא נחשפו פרטים נוספים בנושא.

מאז שהתחיל לפעול ב-2009, הרג הארגון האיסלאמיסטי, שמשמעות שמו בשפת האוסה הוא "חינוך מערבי אסור", אלפי בני אדם, בעיקר בצפון-מזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully