וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ניגריה: לכדנו את אחד האחראים לחטיפת הנערות

1.7.2014 / 8:36

אחרי חודשיים וחצי ושורת פשיטות צבאיות כושלות, ניגריה טוענת שחדרה לתא מודיעיני של אנשי "בוקו חראם", ועצרה מרגל בכיר. לא ברור אם המעצר יתרום לשחרור 220 החטופות

שלוש נערות שנמלטו משבי "בוקו חראם" במפגש עם פוליטיקאים בעיר לאגוס - ניגריה, יוני 2014. רויטרס
שלוש מהנערות שנחטפו לפני כחודשיים והצליחו להימלט, החודש במסיבת עיתונאים בלאגוס/רויטרס

צבא ניגריה טוען כי הצליח לחסל תא של ארגון הטרור בוקו חראם, ועצר שתי נשים ואיש עסקים ש"לקחו חלק פעיל" בחטיפת מאות הנערות בחודש אפריל.

לא ברור אם מעצרם של השלושה יסייע לצבא בשחרור כ-220 הנערות, שעדיין מוחזקות בשבי.

משרד ההגנה הודיע כי איש העסקים, בבוג'י יאארי, היה "מחבל פעיל" שחי בזהות בדויה. הוא הצליח להסתוות כשחבר למיליציה שלחמה באנשי בוקו חראם.

הצבא מאשים את יאארי ב"תיאום מספר מתקפות רצחניות" שאירעו מאז 2011 בעיר מיידגורי בצפון-מזרח ניגריה, המתוארת כמוקד הפעילות של בוקו חראם. לטענת הצבא, יאארי שימש כמרגל עבור הארגון, והיה אחראי לרצח מנהיג שבט לפני שנתיים.

בוקו חראם מסרב לשחרר את הנערות, שנחטפו ב-14 באפריל, עד שממשלת ניגריה לא תשחרר את כל המחבלים מבתי הכלא שלה. נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, טוען כי הוא יודע היכן הנערות מוחזקות בשבי, אך אומר כי מבצע צבאי לשחרורן, יוביל לרציחתן. כמה פשיטות כושלות הסתיימו באבידות כבדות לשני הצדדים.

שלשום תקפו אנשי בוקו חראם כנסייה בעיר צ'יבוק, שממנה נחטפו מאות הנערות. 30 בני אדם נהרגו. בשבוע שעבר דווח כי הארגון חטף עוד 90 נערים ונערות משני כפרים בצפון-מזרח המדינה.

לקריאה נוספת
למי באמת אכפת מהנערות החטופות בניגריה?
ומה הקשר של ראש הממשלה נתניהו לפרשה
גם הנחשים פתחו במלחמה נגד "בוקו חראם"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully