וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גורם ל"בוקו חראם" לברוח מהיערות?

כמה מהמחבלים שחטפו מאות נערות בניגריה ומאיימים על הצבא, הובסו בצפון המדינה דווקא בזכות מגפת נחשים ודבורים. פרט לעקיצות, הם סבורים שהזוחלים והחרקים מסמלים את המתים

מודעת "מבוקש" למנהיג בוקו חראם, אבו באכר שכאו. רויטרס
מודעת "מבוקש" שפרסמו הרשויות בניגריה עם תמונתו של אבו באכר שכאו, מנהיג "בוקו חראם"/רויטרס

לוחמי ארגון הטרור "בוקו חראם" ידועים במתקפותיהם האכזריות בניגריה, בהן עשרות מקרי טבח בכפרים וחטיפת קרוב ל-200 תלמידות במדינת בורנו. עם זאת, על פי דיווח של העיתון הניגרי "ואנגארד", הלוחמים נמלטו בשבוע האחרון מיער סמביסה שבצפון-מזרח המדינה, לאחר שאלה כבר לא יכלו לשאת את הכשות הנחשים ועקיצות הדבורים.

שני חשודים שנמלטו מהיער נעצרו על ידי כוח המשימה האזרחי של ניגריה, וטענו כי הם וחבריהם הותקפו על ידי דבורים ו"נחשים מכושפים", שאף הביאו למותם של כמה לוחמים. "החלטנו להימלט לאחר שכמעט כל חברינו עזבו את סמביסה", סיפר קולו מוסטפא, אחד החמושים שנעצרו.

עוד בוואלה! חדשות:
נתניהו: "לחזק את ירדן ולתמוך בעצמאות כורדית"
"דאעש" הכריז על חליפות איסלאמית בעיראק ובסוריה
צפו: "הכלב הגולש" שוחה עם מדוזה במשקל 20 ק"ג

פיצוץ במרכז אמאב ברובע העסקים של אבוג'ה, ניגריה. רויטרס
פיגוע במרכז המסחרי באבוג'ה, בירת ניגריה, בשבוע שעבר, אשר ככל הנראה בוצע על ידי ארגון בוקו חראם/רויטרס

"נאמר לנו על ידי המנהיגים כי מתקפות הנחשים והדבורים הן תוצאה של חטיפת התלמידות", הוסיף מוסטפא, "לאחר תקיפת בעלי החיים, הם נעלמים, והקורבנות לא שורדים יותר מ-24 שעות. נאמר לנו שהאנשים שסבלו מפעילותנו הקטלנית, הפכו לנחשים ולדבורים, וגם לרוחות רפאים".

עוד דווח כי כמה ממנהיגי הקבוצה, שהטילה אימה על ניגריה כולה, נמלטו לקמרון השכנה, אך לאלה שהתחבאו ביער לא היה לאן לברוח. לכן, הם ניסו לחזור לעיירות השכנות ולהתחבא שם, אולם חברי כוח המשימה האזרחי הבחינו בהם.

אף שהלוחמים שנעצרו טענו כי הבינו ששגו וביקשו מחילה, נדמה ש"בוקו חראם" לא מתכוונים לעצור. רק היום, לפחות עשרה בני אדם נהרגו במתקפה על הכפר טאוטיקירי שממוקם בקרבת צ'יבוק. "בהתחלה חשבתי שאלה אנשי צבא, אבל כשיצאתי ראיתי שהם יורים באנשים", שיחזר עד ראייה. "אנשים ברחו והם שרפו את הבתים שלנו. כשעזבתי, עשן היתמר מעל מהכפר". על פי החשד, "בוקו חראם" אחראי לפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully