וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה בדאעש: הקואליציה השמידה טנקים של הארגון בסוריה

הכוחות תקפו יעדים של "המדינה האיסלאמית" גם ברחבי עיראק, והרסו כלי רכב, עמדות שליטה ובונקר של הארגון. למרות זאת, דאעש מתקדם אל העיירה הכורדית קובאני ליד גבול סוריה-טורקיה

צילום מסך

המלחמה נגד דאעש נמשכת: כוחות הקואליציה הצבאית בראשות ארה"ב השמידו ארבעה טנקים של ארגון "המדינה האיסלאמית" וכן פגעו באחד נוסף בדיר א-זור, שבצפון-מזרח סוריה – כך מסר היום (שישי) הפנטגון. זאת, כחלק מגל התקיפות נגד יעדי הארגון הקיצוני בסוריה.

במקביל, הפציצו כלי הטיס של הכוחות יעדים של דאעש ברחבי עיראק – חמש תקיפות בוצעו באזור כירכוכ, שבצפון המדינה, ובמהלכן הופצצו כמה כלי רכב של הארגון. כמו כן, ממערב לבירה בגדאד השמידו הכוחות עמדת שמירה, רכב משורין ובונקר של "המדינה האיסלאמית". ליד העיירה אל-קאים, הסמוכה לגבול עם סוריה, הופצצו ונהרסו ארבעה משוריינים ועמדת שליטה ופיקוח של הארגון.

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
הטייסת הערבייה שהפציצה את דאעש ומטריפה את העולם
ראש ה-FBI: זיהינו את עורף הראשים של דאעש
"דאעש מתכנן פיגועים ברכבת התחתית בארה"ב ובפריז"

טנק של דאעש בסוריה. טוויטר, צילום מסך
טנק של דאעש בסוריה/צילום מסך, טוויטר

למרות ההפצצות מהאוויר, על הקרקע ממשיכים לוחמי דאעש להתקדם לעבר העיר הכורדית קובאני, הסמוכה לגבול סוריה-טורקיה. הארגון הצליח לכבוש גבעה אסטרטגית המרוחקת כעשרה קילומטרים ממערב לעיר מידי הכוחות הכורדיים בסוריה, שמורכבים בעיקר מ"יחידות ההגנה של העם". עדי ראייה דיווחו כי במהלך ההפצצות הכבדות של הארגון נחתו כמה פגזים בשטח טורקיה. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" כבשו גם עיירה המרוחקת שבעה קילומטרים בלבד ממזרח לקובאני.

ההתקפה על קובאני, או עין אל-ערב בערבית, החלה לפני יותר משבוע, כאשר כוחות דאעש מטילים עליה מצור משלושה כיוונים שונים. יותר מ-140 אלף כורדים נסו מהאזור מאז החלה ההתקפה וחצו את הגבול לטורקיה. מאות מפגינים כורדים לא חמושים חצו היום את הגבול בחזרה לסוריה על מנת להצטרף למאבק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פליטים כורדים נמלטים מצפון סוריה לטורקיה מאימת דאעש, 19 בספטמבר 2014. רויטרס
אלפי פליטים כורדים מנסים לעבור את הגבול לטורקיה, ביום שני/רויטרס

אתמול דווח כי הכוחות הכורדיים הצליחו להאט את התקדמותם, אך היום, כאמור, הצליחו לוחמי דאעש, המגובים בטנקים ובתותחים, להשיב את היוזמה לידיהם. לוחמי דאעש ניסו לכבוש את העיר כבר ביולי, אך הכוחות המקומיים, בגיבוי לוחמים כורדים טורקים, הצליחו להדוף אותם. כיבוש העיר יסייע ל"מדינה האיסלאמית" לבסס את אחיזתה בצפון-מזרח סוריה.

אידריס ניסן, בכיר בממשל הכורדי האוטונומי בסוריה, סיפר על ההתנגדות הרבה בעיר. "יש כוחות מ'יחידות ההגנה של העם', אזרחים וכורדים טורקיים שבאו להשתתף במלחמה". הוא הוסיף כי "אם דאעש ייכנסו לעיר, כל אחד כאן חמוש, אפילו אני. אני מוכן להגן על קובאני. כל ילדה, כל נער וכל גבר שיכול להילחם ולשאת נשק, עושה זאת ומוכן להגן על העיר בכל מחיר".

ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, במהלך דיון בפרלמנט על הצטרפות לקואליציה נגד דאעש, 26 בספטמבר 2014. רויטרס
ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, במהלך הדיון בפרלמנט, היום/רויטרס

בתוך כך, אחר הצהריים פנה ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, לפרלמנט במדינה במהלך דיון מיוחד שבמסגרתו תיערך הצבעה על ההצטרפות לקואליציה האזורית נגד דאעש.

"'המדינה האיסלאמית' אינה כארגוני הטרור שהתמודדנו עמם בעבר", אמר קמרון. "האכזריות שלהם היא מזעזעת: עריפות ראשים, צליבות, ניקור עיניים, שימוש באונס כנשק, טבח ילדים. אין אפשרות לעבור על כך לסדר היום".

ראש הממשלה קמרון המשיך בדבריו והתייחס ללוחמי דאעש כאל "טרוריסטים פסיכופתים שרוצים להרוג אותנו". הוא פנה לפרלמנט, ואמר: "השאלה שעומדת בפניכם היום היא איך לשמור על העם הבריטי בטוח מפני האיום שמציבה 'המדינה האיסלאמית', ולהשמיד לחלוטין את הארגון שהנשיא אובמה קרא לו, בצדק, 'רשת של מוות'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully