וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-FBI: זיהינו את עורף הראשים של דאעש

26.9.2014 / 0:14

ראש הבולשת הפדרלית בארה"ב, ג'יימס קומי, הודיע כי אומתה זהותו של לוחם ארגון "המדינה האיסלאמית", שהוציא להורג את העיתונאים האמריקניים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף

רויטרס

ראש הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI), ג'יימס קומי, הודיע אמש (חמישי) כי ארה"ב זיהתה את לוחם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אשר הוציא להורג את העיתונאים האמריקנים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף. קומי לא סיפק פרטים נוספים לגבי שמו של האדם או לגבי מוצאו ולא ברור מדבריו אם עלה בידי ארה"ב ובעלות בריתה לעצור אותו.

כמו כן, קומי ציין בשיחה עם כמה עיתונאים כי לשלטונות ידוע על יותר מעשרה אמריקנים שלוחמים בשורות המורדים בסוריה וכי רבים שלחמו שם שבו לארה"ב.

לאחר הוצאתו להורג של פולי בחודש הקודם, דווח כי סוכנויות המודיעין בבריטניה פענחו את זהותו של המוציא להורג, שזכה לכינוי "ג'ון הג'יהאדיסט", אך כאמור, לא ניתן לדעת אם מדובר באותו אדם שעליו דיבר ראש ה-FBI. על פי ה"סאנדיי טיימס" הבריטי, מדובר בעבד אל-מאג'ד עבד אל-בארי, צעיר בן 23 שעזב בשנה שעברה את בית משפחתו המפואר במערב לונדון והצטרף לשורות הארגון הסוני הקיצוני, שכבש שטחים גדולים בעיראק ובסוריה. דווח כי לאחרונה צייץ אל-בארי בטוויטר תמונה שבה הוא נראה מחזיק ראש של אדם שנפגע בקרבות.

המאבק ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
המערכה נגד דאעש: הכורדים הדפו מתקפה בסוריה
תיעוד נדיר: הנשים של דאעש בסוריה ממצלמה נסתרת
רוחאני: "התקיפות נגד דאעש בסוריה יביאו לטרגדיות"

עיתונאי סטיבן ג'ואל סוטלוף בידי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
סטיבן סוטלוף בסרטון שבו הוצא להורג/צילום מסך, יוטיוב

העיתון הבריטי האינדיפנדנט דיווח כי אביו של עבד הוא עדל עבדול בארי, פליט מצרי שנחשב לאחר מסגניו הבכירים של אוסמה בן לאדן, מנהיג אל-קאעדה לשעבר. בארי האב עצמו נחשד במערבות בפיצוץ בשגרירות ארה"ב במזרח אפריקה בשנת 1998 והוסגר לארה"ב באוקטובר 2012. ב-1995 הוא נידון למוות שלא בנוכחותו במצרים, לאחר שהורשע בקשירת קשר לפיגוע בשוק במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ג'ון הג'יהאדיסט". עבד אל-מאג'ד עבד אל-בארי/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, מטוסים מכוחות הקואליציה תקפו אמש מטרות של הארגון בעיר אלבו כמאל, שליד גבול עיראק. על פי דיווח של הארגון הסורי לזכויות אדם, מטוסי הקואליציה תקפו בארות נפט של הארגון.

אתמול בלילה נהרגו לפחות 14 פעילים של הארגון בתקיפות מהאוויר של ארה"ב ומטוסי קרב של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות על יעדים של דאעש בצפון-מזרח סוריה. לפי דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, כלי הטיס תקפו 12 מטרות של "המדינה האיסלאמית", שתוארו כבתי זיקוק נפט ניידים ושמהם מניב הארגון הקיצוני כשני מיליון דולר ביום.

ראש הממשלה המיועד של עיראק, חיידר אל-עבאדי, 11 באוגוסט 2014. רויטרס
"מהפרטים שיש בידיי, זה נראה אמין". ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי/רויטרס

אתמול חשף ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, כי יש בידיו דיווחים מודיעיניים שלפיהם דאעש מתכנן לבצע פיגועים במערכות הרכבת התחתית בפריז ובארה"ב. עם זאת, גם הבית הלבן וגם גורמים בכירים בממשל האמריקני טענו כי אין בידי ארה"ב מידע התומך בדבריו של אל-עבאדי ובצרפת טרם התייחסו לכך.

"היום, בזמן שאני כאן, קיבלתי דיווחים מדויקים מבגדאד על כך שנעצרו כמה אנשים, ועל כך שישנן רשתות בתוך עיראק שמתכננות לבצע את ההתקפות", סיפר אל-עבאדי בשיחה עם כתבים אמריקניים בניו יורק. "ביקשתי שמות, ביקשתי תאריכים, וכן, מהפרטים שיש בידיי, זה נראה אמין".

מטוסי  F-18E של צבא ארצות הברית שהשתתפו בתקיפה נגד דאעש בסוריה. רויטרס
מטוסים אמריקניים מדגם F-18E שהשתתפו בתקיפות בסוריה/רויטרס

בניגוד לדבריו של אל-עבאדי, הבית הלבן מסר כי הוא אינו מודע לתכנית. "נצטרך לבחון את הראיות שיש בידי עמיתינו בעיראק", מסרה דוברת הבית הלבן, קייתלין היידן. כמו כן, שני גורמים בכירים בוושינגטון מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי אין בידי הממשל ראיות לכך שאכן מתוכננות התקפות מסוג זה על אדמת ארה"ב. בנוסף לכך, גורם אחר בקונגרס אמר כי המחוקקים לא תודרכו לגבי פיגועים במערכות הרכבת התחית בערים במדינה.

מפריז טרם נמסרה תגובה, אך כבר שלשום הודיעו הרשויות על הגברת הכוננות במדינה בעקבות השתתפות המדינה בתקיפות מטרות דאעש בעיראק ובשל הוצאתו להורג של אזרח המדינה על ידי ארגון המסונף ל"מדינה האיסלאמית" באלג'יריה.

(עדכון ראשון: 21:14)

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully