וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכה נגד דאעש: הכורדים הדפו מתקפה בסוריה

לפי דיווחים, כוחות ה"פשמרגה" ניהלו חילופי אש כבדים עם המורדים הסונים באזור העיר קובאני. במקביל, מסוקים צרפתיים הפציצו מטרות בעיראק. הלילה נהרגו 14 לוחמי "המדינה האיסלאמית"

צילום: יוטיוב, עריכה: יותם בן-דוד

(תיעוד נדיר: נשות דאעש בסוריה ממצלמה נסתרת)

בתום לילה שבו נהרגו 14 פעילים של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה בתקיפות של כוחות הקואליציה בהובלת ארצות הברית, נמשכה במהלך היום (חמישי) המערכה נגד המורדים הסונים: בשעות הצהריים הפציצו מסוקים של חיל האוויר הצרפתי מטרות בעיראק, כך מסר דובר הממשלה סטפן לה פול.

מוקדם יותר הצליחו הכוחות הכורדים "פשמרגה" בצפון סוריה להדוף את התקדמות לוחמי דאעש לעבר העיר קובאני שבגבול טורקיה. לפי עדויות של פעילי זכויות אדם בשטח במקום התנהלו חילופי אש כבדים ונשמעו פיצוצים עזים.

המערכה נגד דאעש - כותרות נוספות:
רוחאני: "התקיפות נגד דאעש בסוריה יביאו לטרגדיות"
המתקפה נמשכת: כוחות הקואליציה הפציצו יעדי דאעש בסוריה
טורקיה מצטרפת לקואליציה נגד דאעש: "נתמוך במבצע"

חיילים טורקים מפקחים על פליטים כורדים שחוצים את הגבול מסוריה למדינה מאימת דאעש, 20 בספטמבר 2014. AP
פליטים כורדים שנמלטו מאימת דאעש חוצים את הגבול מסוריה לטורקיה, השבוע/AP

הבוקר מסר דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, כי מטוסי קרב מחילות האוויר של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, יחד עם כלי טיס אמריקניים, תקפו הלילה 12 יעדים של "המדינה האיסלאמית", שתוארו כבתי זיקוק נפט ניידים ושמהם מניב הארגון הקיצוני כשני מיליון דולר ביום. מטרת המתקפה האווירית, השלישית במספר עד כה, הייתה לפגוע ביכולת של הארגון לממן את עצמו. "אנחנו בטוחים מאוד שפגענו במה שכיוונו אליו וכי הסבנו את הנזק שרצינו", אמר קירבי לאחר ההערכות הראשונות של מידת הנזק שגרמו ההפצצות לארגון.

בשל הימשכות התקיפות האמריקניות בעיראק ובסוריה פרסמה שגרירות ארצות הברית באנקרה אזהרה לאזרחים השוהים בטורקיה לשמור על דריכות מחשש לנקמה של גורמים עוינים. בהודעת השגרירות נאמר כי באזורים הסמוכים לגבול סוריה ועיראק, במזרח ובדרום-מזרח המדינה הם פגיעים במיוחד. "האפשרות של התקפות טרור נגד אזרחים ומטרות אמריקניות מצד קבוצות מקומיות ובינלאומיות נותר גבוה", אמר דובר מטעם השגרירות.

תושב כפר דריאן באתר שהופצץ על ידי מטוסים אמריקנים במתקפה נגד דאעש – אידליב, סוריה – ספטמבר 2014. רויטרס
תושב כפר דריאן בעיראק באתר שהופצץ על ידי מטוסים אמריקניים במתקפה נגד דאעש, השבוע/רויטרס

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס לתקיפות של כוחות הקואליציה בראשות ארצות הברית נגד "המדינה האיסלאמית" וטען כי "התקיפות עשויות להניב תוצאות רצויות בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך הן רק יגרמו לטרגדיות". בראיון לתקשורת האמריקנית בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק מתח רוחאני ביקורת על החלטתו של ממשל אובמה לחמש את המורדים הסורים שנלחמים בדאעש.

"הרשויות באמריקה הודיעו שבכוונתן לאמן ארגון טרור אחר ולשלוח אותם להילחם בסוריה", אמר רוחאני. כשנשאל אם הוא מתכוון לצבא סוריה החופשי, הוא השיב: "קרא לזה איך שאתה רוצה, עלינו לשים הנטל על כתפי העם הסורי, לא לקבל החלטות עבורם ולהודיע להם על כך". רוחאני סבור כי על ממשלות עיראק וסוריה להוביל את המאבק הבינלאומי בארגון הטרור, אותו כינה "ברברי".

ברק אובמה בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לדאעש. רויטרס
אובמה במועצת הביטחון של האו"ם, אתמול/רויטרס

אמש התכנסה מועצת הביטחון האו"ם לדיון מיוחד בראשותו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בנושא התמודדות הקהילה הבינלאומית עם האיום מפני דאעש. במהלך הישיבה, קיבלו המדינות החברות החלטה פה אחד הקובעת כי על כל המדינות החברות באו"ם לקבוע חוקים נגד הצטרפות אזרחיהן ללחימה לצד ארגונים חמושים, או גיוס אחרים למטרה זו. 15 המדינות החברות במועצת הביטחון קבעו כי יש לקבוע חוקים במסגרתם יוטל עונש פלילי חמור על הצטרפות לארגונים חמושים במדינות אחרות, במטרה "למנוע ולדכא" את גיוסם של לוחמים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully