וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה נמשכת: כוחות הקואליציה הפציצו יעדי דאעש בסוריה

ארה"ב, סעודיה ואיחוד האמירויות תקפו מהאוויר בתי זיקוק ניידים של הארגון בצפון-מזרח המדינה, במטרה לפגוע ביכולת הכלכלית שלו. לפי ארגון זכויות אדם סורי, כ-14 פעילים נהרגו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לפחות 14 פעילים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נהרגו הלילה (חמישי) בתקיפה מהאוויר של ארצות הברית ומטוסי קרב של מדינות נוספות בקואליציה על יעדים של הארגון בצפון-מזרח סוריה - כך נמסר מארגון סורי לזכויות אדם שמושבו בבריטניה. לפי דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, מטוסי קרב מחילות האוויר של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, יחד עם כלי טיס אמריקניים, תקפו 12 יעדים של "המדינה האיסלאמית", שתוארו כבתי זיקוק נפט ניידים ושמהם מניב הארגון הקיצוני כשני מיליון דולר ביום.

מטרת המתקפה האווירית, השלישית במספר עד כה, הייתה לפגוע ביכולת של הארגון לממן את עצמו. "אנחנו בטוחים מאוד שפגענו במה שכיוונו אליו וכי הסבנו את הנזק שרצינו", אמר קירבי לאחר ההערכות הראשונות של מידת הנזק שגרמו ההפצצות לארגון.

קיצוני יותר מדאעש: ארגון הטרור שמדאיג את אובמה

גל התקיפה הנוסף אירע כמה שעות ספורות לאחר ישיבה מיוחדת של מועצת הביטחון האו"ם, שהתכנסה אמש בראשותו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, בנושא התמודדות הקהילה הבינלאומית עם איום דאעש. במהלך הישיבה, קיבלו המדינות החברות החלטה פה אחד הקובעת כי על כל המדינות החברות באו"ם לקבוע חוקים נגד הצטרפות אזרחיהן ללחימה לצד ארגונים חמושים, או גיוס אחרים למטרה זו.


התגובה העולמית לדאעש - עוד בוואלה! חדשות:
אלג'יריה: פורסם סרטון עריפת ראשו של החטוף הצרפתי
אובמה בעצרת האו"ם: "הלחץ הצבאי נגד דאעש ימשיך"
טורקיה מצטרפת לקואליציה נגד דאעש: "נתמוך במבצע"

ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא דאעש. רויטרס
ההצבעה במועצת הביטחון, אמש/רויטרס

זאת, במסגרת התגובה הבינלאומית לפעילות הארגון בעיראק ובסוריה, ודיווחים על אלפי לוחמים זרים שהצטרפו לשורות הארגון. 15 המדינות החברות במועצת הביטחון קבעו כי יש לקבוע חוקים במסגרתם יוטל עונש פלילי חמור על הצטרפות לארגונים חמושים במדינות אחרות, במטרה "למנוע ולדכא" את גיוסם של לוחמים זרים.

לשון ההחלטה מציינת כי "נוכחות לוחמים זרים מגבירה את עוצמת העימות ואת משכו, ועלול להציב איום חמוש למדינות המקור שלהם, כמו גם למדינות בהן הם עוברים". על פי הערכות מודיעיניות, לוחמי דאעש מגיעים מיותר מ-70 מדינות ברחבי העולם.

המדינות החברות באו"ם מחויבות "למנוע כניסה או מעבר בשטחן" של לוחמי טרור, בהינתן קבלת "מידע אמין" על כוונותיהם של הגורמים, ועל פי אמנת האו"ם, ניתן יהיה להטיל סנקציות על המדינות המסרבות לפעול כן.

כמה מדינות אירופיות, בהן צרפת ובריטניה, כבר הכריזו על נקיטת צעדים למניעת הצטרפות אזרחיהן ללחימה לצד ארגוני הטרור. אתמול דווח כי הפרלמנט הבריטי, הנמצא בפגרה, יכונס לדיון חירום בנוגע לתקיפות הבריטיות בעיראק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ברק אובמה בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לדאעש. רויטרס
אובמה, אמש/רויטרס

בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם מוקדם יותר אתמול, הצהיר אובמה כי ההחלטה "תדגיש את אחריותן של מדינות העולם לפעול נגד קיצוניות אלימה". לדבריו, "בשנה הקרובה, עלינו להיות מוכנים להכריז על צעדים קונקרטיים במדינותינו".

עוד קרא אובמה בנאומו למדינות העולם לסייע לפרק את "רשת המוות" של דאעש. "השפה היחידה שהרוצחים האלה מבינים היא שפת הכוח", הוסיף, "ארצות הברית תפעל עם קואליציה רחבה על מנת לנטרל את רשת המוות הזאת".

תמיכה איראנית שקטה למאמצים האמריקניים

ממשלת הולנד מסרה מוקדם יותר אתמול כי היא תצטרף למאמצי הקואליציה העולמית נגד דאעש, ותשלח שישה מטוסי F-16 לתמיכה במאמצים האמריקניים בעיראק. בהודעה רשמית, נמסר כי ההולנדים יבצעו טיסות בשמי עיראק, ויספקו הדרכה וייעוץ לכוחות צבא עיראק למשך תקופה של שנה.

בדברים שנשא בבית הלבן ביום שני, בטרם יציאתו לעצרת האו"ם, אמר אובמה: "הבהרתי כי ארצות הברית תפעל בקואליציה רחבה, וזה אכן מה שעשינו. נמשיך לפעול כתף אל כתף עם מדינות האזור. אמריקה לא עומדת לבד".

אובמה הוסיף כי יותר מ-40 מדינות הציעו לפעול במסגרת הקואליציה העולמית בעיראק ובסוריה. "על כל ארגון טרור לדעת כי מי שמסכן את ארצות הברית – דמו בראשו", הוסיף הנשיא. "נעשה כל מה שצריך על מנת להילחם בארגוני הטרור, ולשמור על ביטחון ארצות הברית והעולם כולו. זה ייקח זמן, אבל נמשיך לבנות קואליציה, ונעשה מה שנחוץ".

קאסם סולימאני, מפקד "כוח אל-קודס" של משמרות המהפכה, בביקור נדיר בפרלמנט של אירן, ה"מג'לס", מאי 2011. מתוך התקשורת האירנית, ספק 500
מסייע לכוחות בעיראק. סולימאני בנאום בפרלמנט האיראני/ספק 500, מתוך התקשורת האירנית

למרות שאיראן אינה חברה בקואליציה האמריקנית, אתמול אישר בכיר איראני כי קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, יחידת העילית של "משמרות המהפכה" האיראניים, נמצא בעיראק ומסייע ללחימה בדאעש. מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה, הגנרל עלי חאג'זאדה, מסר לסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית: "אם איראן לא הייתה עוזרת, דאעש היה משתלט על כורדיסטאן", אמר חאג'זאדה. "מפקדנו סולימאני הצליח לעצור את התקדמות דאעש, והם לא הצליחו להיכנס לעיר ארביל", בירת המחוז הכורדי האוטונומי בצפון עיראק.

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully