וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור נדיר: בכירים משתי הקוריאות נפגשו בדרום

שלושה גורמים רמי דרג בקוריאה הצפונית דנו עם בכירים מסיאול וסיכמו להמשיך את השיחות בקרוב. זאת, על רקע השמועות סביב בריאותו של השליט קים וסביב הדחתו מהשלטון

רויטרס

התחממות ביחסים? שלושה בכירים מקוריאה הצפונית ערכו היום (שבת) ביקור נדיר בשכנתם מדרום, שבמהלכו השתתפו בטקס הסיום של משחקי אסיה. הצדדים הסכימו להמשיך את השיחות בדרג גבוה בשבועות הקרובים לאחר שהן הושעו בפברואר האחרון. הביקור המפתיע התקיים על רקע הדיווחים סביב מצבו הבריאותי של שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, שלא הופיע בציבור בחודש האחרון ונראה כשהוא צולע בתיעוד האחרון שלו וכן על רקע שמועות על הפיכה נגד משטרו.

הבכיר במשלחת מהצפון היה וואנג פיונג-סו, הקצין הפוליטי הבכיר ביותר בצבא של קוריאה הצפונית. הוא נחשב לאדם החזק ביותר בפיונגיאנג אחרי המנהיג עצמו, והוא נפגש עם השר האחראי לאיחוד בין שתי המדינות בדרום, ריו קיל-ג'אי. אל ריו התלוו צ'ו ריונג-האי וקים יאנג-גון, בכירים במפלגת השלטון. לא ידוע על מה נסובו הדיונים ואף אחד מן הצדדים לא התייחס למפגש באופן פומבי.

לקריאה נוספת על קוריאה הצפונית
בצפון קוריאה מודים לראשונה: קים ג'ונג-און חולה
תעלומה: לאן נעלם שליט קוריאה הצפונית?
"הצפון קוריאנים נהנים מהזכויות המתקדמות בעולם"

מפגש הבכירים מקוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית, שנערך בדרום, 4 באוקטובר 2014. רויטרס
השיחות בין הצדדים הופסקו בפברואר האחרון. המפגש בין הבכירים, היום/רויטרס
משמאל לימין: וואנג פיונג-סו, צ'ו ריונג-האי וריו קיל-ג'אי, בכירים מקוריאה הצפונית שביקרו בדרום קוריאה, 4 באוקטובר 2014. AP
משמאל לימין: וואנג פיונג-סו, צ'ו ריונג-האי וריו קיל-ג'אי, הבכירים מקוריאה הצפונית שביקרו בדרום, היום/AP

במקביל, טען אתמול שר התעמולה לשעבר של המשטר בפיונגיאנג ג'אנג ג'ין-סאנג בריאיון לרשת CNN כי קים הוא לא השליט בפועל מאז 2013. ג'ין-סאנג ערק מקוריאה הצפונית לפני עשור, אך סיפר כי יש לו "מקורות במקומות הגבוהים במדינה" – במחלקת הארגון וההדרכה. על פי דיווחים שונים, המחלקה אחראית על מינויים של בכירים במדינה ולפיטורם. המחלקה הייתה מקורבת לאביו של קים, קים ג'ונג-איל, אך העריק אמר כי הם לא "חיבבו את בנו".

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פיונגיאנג, אפריל 2014. סוכנות הידיעות הקוריאנית, אתר רשמי
"אינו בשלטון מאז שנה שעברה". שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הקוריאנית

לפני כשבועיים הודתה התקשורת במדינה לראשונה כי קים סובל מבעיה בריאותית. "העושר והשגשוג של הסוציאליזם שלנו קיימים הודות למאמצים הדקדקניים של המנהיג שלנו, שממשיך להאיר את הדרך עבור העם, כמו הבהוב של להבה, למרות אי-הנוחות שממנה הוא סובל", נאמר בסרט תעודה באורך שעה ששודר בטלוויזיה הממלכתית במדינה.

המנהיג הצעיר נצפה כשהוא הולך בצליעה מאז אירוע שקיים עם גורמים רשמיים ביולי האחרון, ובסרט התעודה ששודר אמש הוא הוא נראה כשהוא מתקשה ללכת. בשל כך, מומחים כי הוא סובל מסוג של דלקת מפרקים כרונית. "בהתבסס על ההליכה שלו, נראה שהוא סובל משיגדון – שנוצר בשל התזונה שלו ונטייה גנטית שהשפיעה על אחרים מבני משפחתו של קים", הסביר מייקל מאדן, מומחה בנושא הנהגת קוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully