וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרוע ממחנה השמדה": מקסיקו סוערת בשל רצח סטודנטים

9.10.2014 / 4:37

אלפים מחו על היעלמות עשרות תלמידי סמינר למורים, שהתעמתו לפני כשבועיים עם המשטרה בדרום המדינה. בקברים שנמצאו באזור אותרו גופות חרוכות שככל הנראה שייכות לסטונדטים. "ממשלה פשיסטית"

אלפים מחו במקסיקו סיטי על היעלמותם של עשרות סטונדטים, 09 באוקטובר 2014. רויטרס
"לא חשבתי שאחיה כדי לראות דבר נורא שכזה". אלפי צועדים במקסיקו סיטי, היום/רויטרס

אלפי בני אדם צעדו היום (חמישי) ברחובות מקסיקו סיטי, בירת מקסיקו, ודרשו מהממשלה לגלות מה עלה בגורלם של 43 סטודנטים נעדרים, שככל הנראה נרצחו על ידי חברי כנופיות ושוטרים. הסטודנטים, הלומדים בסמינר להכשרת מורים, נעלמו לאחר שהם התעמתו לפני כשבועיים עם המשטרה בעיר איגוואלה, הנמצאת במדינת גררו מוכת הפשיעה ואלימות הכנופיות. במהלך סוף השבוע האחרון נחשפו קברים בסמוך לעיר ובהם חלקי גופות חרוכים.

"מקסיקו הפכה למקום גרוע יותר ממחנה השמדה", אמרה במהלך המחאה מריאלה לופז, מורה בת 56 מהבירה. "מעולם לא חשבתי שאחיה כדי לראות דבר נורא שכזה". המפגינים נשאו את תמונותיהם של הסטודנטים הנעדרים ושלטים שעליהם נכתב: "ממשלה פשיסטית, מתנקשת במורים".

עוד ידיעות מהעולם
עקב לחץ הציבור: ארה"ב מרחיבה את המאבק באבולה
האו"ם: למרות הפסקת האש - מאות נהרגו באוקראינה
קוריאה הצפונית מודה לראשונה: "מפעילים מחנות עבודה"

אחד מהקברים שהתגלו ליד העיר איגוואלה, שבדרום מקסיקו, 07 באוקטובר 2014. רויטרס
אחד מהקברים שהתגלו ליד העיר איגוואלה, השבוע/רויטרס

אלפים נוספים הפגינו בעיר צ'ילפנסינגו, בירת מדינת גררו, וחסמו את הכביש הראשי המוביל ממקסיקו סיטי לאתר הנופש באקפולקו. הם תובעים את התפטרותו של המושל אנחל אגירה ודורשים מהממשלה למצוא את הסטודנטים ולהעניש את הפוליטיקאים הקשורים לפשע המאורגן. "אני חושב שזוועות מסג זה קורות משום שהאנשים שבידיהם נמצא הכוח חושבים שהם תמיד יהיו בפסגה ושאף אחד לא יכול להגעת בהם", אמר מרקו, סטודנט בן 23 שהעדיף להזדהות רק בשמו הפרטי.

נשיא המדינה אנריקה פניה נייטו הבטיח ביום שני לזהות את האחראים לטבח ולהעמידם בפני משפט. יום קודם לכן אמר התובע הכללי של גררו, אינאקי בלנקו, כי עד כה נמצאו 28 גופות בקבר ההמוני והוסיף כי "סביר להניח" שהן שייכות לחלק מעשרות הסטודנטים הנעדרים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, 06 באוקטובר 2014. רויטרס
הבטיח לעצור את מעשי הרצח ההמוניים. נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, השבוע/רויטרס

22 שוטרים נעצרו עד כה בחשד להיותם קשורים לפרשה, ובנוסף לכך נמלט ראש העיר לאחר שנחקר בחשד לקשר למעשים בתור היותו העומד בראש שירותי הביטחון של איגוואלה. כמו כן, על פי אחת מהתיאוריות רצח הסטודנטים נעשה בעקבות החשש של אשתו של ראש העיר שמא יפריעו הסטודנטים לנאום שהייתה אמורה לשאת. אז, על פי החשד, הורה ראש העיר לשירותי הביטחון המקושרים לכנופיות לירות בסטודנטים כשהם ירדו מהאוטובוסים שלהם.

גם מחוץ לגבולות המדינה גובר הלחץ למצוא את האשמים למקרה המחריד. ארצות הברית וארגון מדינות אמריקה הפצירו בשלטונות למצוא את הנעדרים. "זה פשע מטריד שדורש חקירה מלאה ושקופה", אמרה אתמול דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי. "מבצעי הפשע חייבים לעמוד בפני משפט".

מאז עלה נייטו לשלטון לפני כשנתיים, הוא הבטיח להילחם בפשיעה הגואה שהביאה למותם של יותר ממאה אלף איש מאז 2007. אף על פי שמספר מעשי הרצח נמצא בירידה, פשעים אחרים כגון חטיפות וסחיטות נמצאים בעלייה תלולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully