וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: למרות הפסקת האש - מאות נהרגו באוקראינה

דוח חדש של הגוף לזכויות האדם של האו"ם קובע כי מאז שנחתם ההסכם בין הבדלנים הפרו-רוסים לבין ממשלת קייב לפני כחודש, נהרגו יותר מ-300 איש. "התפרקות מוחלטת של החוק והסדר במזרח המדינה"

חיילי המשמר הלאומי של אוקראינה קוברים חיילי מיליציות פרו-ממשלתיות אלמונים שנפלו בקרבות במזרח המדינה, 08 באוקטובר 2014. רויטרס
חיילי המשמר הלאומי של אוקראינה קוברים חיילים אלמונים שנהרגו בקרבות במזרח המדינה, אתמול/רויטרס

לפחות 331 בני אדם נהרגו מאז החלה הפסקת האש בין הבדלנים הפרו-רוסים לבין ממשלת אוקראינה בחודש שעבר – כך מסר אתמול (רביעי) האו"ם. כמו כן, נמסר כי התקבלו דיווחים על כך שהתגלו קברי אחים המכילים מאות גופות במזרח המדינה, שם מתחוללים הקרבות במהלך חצי השנה האחרונה, אולם טרם נקבעה אמינותם של הדיווחים.

הגוף לזכויות האדם של האו"ם היושב בז'נבה מסר כי מאז שנחתם ההסכם בין הצדדים ב-5 בספטמבר במינסק, בירת בלארוס, חילופי האש בין המורדים לבין צבא אוקראינה נמשכו על בסיס כמעט יום-יומי וכללו ירי ארטילרי, טנקים ונשק קל, במחוזות לוהנסק ודונייצק, הנמצאים בשליטת הבדלנים.

בעקבות הדיווח האחרון עלה מניין ההרוגים בעימות ל-3,660 איש, בהם לוחמים ואזרחים, ויותר מ-8,700 פצועים. ג'אני מגאצני, בכיר באו"ם העוסק בזכויות אדם, שפרסם את הנתונים בפני קבוצת כתבים בז'נבה, שחרר מסמך בן 37 עמודים המצביע על כך שמספר הקורבנות המדווח נמוך מגובהו האמתי. על פי הדוח, מרבית מקרי המוות בקרב אזרחים נגמרו כתוצאה מהפצצות חסרות-הבחנה של שני הצדדים באזורים מאוכלסים.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד
"הפסקת אש" באוקראינה? הסנקציות האירופיות לא יוסרו
נאט"ו: "חיילים רוסים עדיין פועלים באוקראינה"
קייב אישרה: אוטונומיה לבדלנים, הסכם עם אירופה

בדלנים פרו-רוסים גוררים תותח הוביצר במזרח המדינה, 06 באוקטובר 2014. רויטרס
בדלנים פרו-רוסים גוררים תותח מסוג הוביצר במזרח המדינה, השבוע/רויטרס

קבוצות של בדלנים במזרח המדינה טענו בסוף החודש שעבר כי חשפו בשטחן קברי אחים ובהם יותר מ-400 גופות, אך מגאצני הבהיר כי פקחי האו"ם לא יכלו לאמת הדיווח משום שלא קיבלו שום ראיה לקיום הקברים ובשל העובדה שאין להם לגישה לאזורים אלו בעקבות המצב הביטחוני. הוא הסביר כי מדובר בשטחים שהחליפו שליטה בין הצדדים כמה פעמים והפציר בבדלנים לשמר את האתרים שבהם לכאורה נחפרו הקברים על מנת לאפשר חקירה ראויה. גם השלטונות בקייב דיווחו כי גילו קברים המוניים באזור סלוביאנסק, אך צוות שכלל 20 חוקרים של האו"ם לא הצליח לאשר את הטענות, הוסיף מגאצני.

למרות הירידה בכמות ההרוגים מאז החלה הפסקת האש, פקחי האו"ם דיווחו כי בדלנים חמושים "ממשיכים להפחיד את האוכלוסייה" בשטחים שבשליטתם באמצעות מעשי הרג, עינויים וחטיפות עבור כופר ועבור חילופי שבויים. "יש התפרקות מוחלטת של החוק והסדר", הדגיש מגאצני שהביע דאגה גם מפעולותיהם של "גדודי מתנדבים" פרו-ממשלתיים, שעוצרים, מענים וחוטפים אנשים באופן שרירותי. כמו כן, הוא הביע חשש לגורלם של כאלף איש שנעצרו על ידי שירותי הביטחון של אוקראינה בחשד שהם "חמושים וחתרנים".

בנוסף לכך, תנאי המחייה האזרחיים באזורי העימות במזרח המדינה נותרו מסוכנים ומספר העקורים מבתיהם עלה ליותר מ-275 אלף. סוכנות הפליטים של האו"ם מעריכה כי במהלך הלחימה נעקרו מבתיהם יותר ממיליון אוקראינים, מהם 800 אלף איש ששלטונות רוסיה טוענים כי הגיעו לשטחה במהלך התקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully