וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב לחץ הציבור: ארה"ב מרחיבה את המאבק באבולה

אחרי מותו של חולה בארה"ב, הוחלט ב-5 שדות תעופה במדינה לבדוק את כל המגיעים מהאזורים במערב אפריקה שבהם משתוללת המגיפה. 3,879 מתו עד כה מאבולה בעולם. "רחוקים ממיגור"

מובילים אדם שחשוד כנגוע באבולה. AP
החל מסוף השבוע יחלו בדיקות מורחבות בשדות התעופה/AP

דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, הודיע היום (רביעי) במהלך תדרוך, כי החל מסוף השבוע יחלו לערוך בדיקות מורחבות לאבולה בשדות התעופה בחמש מדינות בארצות הברית עבור הנוחתים מסיירה לאון, ליבריה וגינאה – מוקדי התפשטות המגיפה הקטלנית. שדות התעופה בהם ייערכו בדיקות נוספות, הם שדה התעופה על שם קנדי ושדה התעופה ניוארק שבניו יורק, שדה התעופה דאלס שבוושינגטון, שדה התעופה באטלנטה ודה התעופה או'הייר בשיקגו.

לדבריו של ארנסט בממשל בטוחים ביעילות האמצעים האלה ובטוחים שהם "סייעו במניעת התפרצות המגיפה בארה"ב". במהלך הבדיקות יבצעו הרשויות בדיקת חום והנוחתים ימלאו שאלון רפואי שיצר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC).

מגיפת האבולה - סיקור מיוחד
אחות מספרד שטיפלה בכומר חולה אבולה נדבקה בנגיף
נתניהו כינס דיון מיוחד להתמודדות עם נגיף האבולה
נשיא צרפת: "למרות האבולה - נמשיך לטוס לגינאה"

טימותי דאנקן האמריקני שחלה באבולה ומת. צילום מסך  BBC, AP
תומס דנקן שאובחן כחולה אבולה בארצות הברית ומת היום/AP, צילום מסך BBC

ההודעה של ארנסט, יצאה שעות ספורות לאחר שנקבע מותו של תומס דנקן, האדם הראשון שאובחן כנשא נגיף אבולה בתוך תחומי ארצות הברית. "בצער עמוק אנו מודיעים על מותו של דנקן", אישר דובר המוסד הרפואי שבו נקבע מותו. דנקן עצמו עבר את הבדיקות המדוברות לפני שהמריא לארצות הברית ונכנס למדינת טקסס ללא כל בעיה.

הנשיא ברק אובמה אמר אתמול בשיחה עם כתבים כי "מהיום הראשון, המלחמה באבולה היא בעלת חשיבות לאומית עבורנו". הוא הבהיר כי לאור "החשש ההגיוני" של האזרחים בארה"ב, חשוב "להדגיש את העובדות" לגבי הנגיף הקטלני. "עלינו למלא אחר ההליכים והנהלים שיושמו בהתבסס על המדע", הוסיף.

"ברמה הפדרלית, אנחנו תמיד מעריכים מחדש את הצעדים שמיושמים כרגע", אמר אובמה, "הודענו על בדיקות נוספות, שייכנסו לפעולה בימים ובשבועות הקרובים בשדות תעופה נבחרים ברחבי המדינה. הם יאפשרו לנו לבודד, להעריך ולנטר אחר מטיילים בהתאם לצורך". לדבריו, "אנחנו יודעים כיצד להתמודד עם מחלות מידבקות".

פרשנים מקומיים מעריכים שהסריקות למדידת חום הן בגדר כניעת הממשל ללחץ מצד הציבור ש"יעשו משהו", וכי אין הוכחה לכך שזה באמת מועיל. עם זאת, כרגע לא דנים באפשרות של סגירת גבולותיהן של המדינות הנגועות. זאת, מחשש שמצור עליהן ידרדר עוד את הכלכלה בהן ויתרום להפצת הנגיף, דבר שיקשה עוד יותר על ההתמודדות איתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פועל בחליפת בידוד מחוץ לדירה שבה מבודד חולה האבולה שאובחן בארצות הברית, אוקטובר 2014. רויטרס, רויטרס
עובד בחליפת בידוד מחוץ לבית שבו שהה דנקן/רויטרס, רויטרס

דנקן הגיע לפני כשבועיים מליבריה לארצות הברית כדי לבקר את משפחתו. על פי גורמים רשמיים במדינת טקסס, הוא פיתח סימפטומים של הנגיף הקטלני שישה ימים לאחר בואו למדינה. הוא הועבר לבידוד יומיים לאחר מכן בבית חולים בדאלאס. עם זאת, במרכז לבקרת מחלות ומניעתן טענו כי אין חשש להתפשטותו של הנגיף ברחבי ארצות הברית, כפי שמתרחש במערב אפריקה.

בעקבות ההדים שיצר המקרה בארצות הברית וחששו הרב של הציבור מהתפשטות הנגיף, הפנטגון כינס מסיבת עיתונאים ביום שבת שבה קראו גורמים רשמיים בממשל אובמה לציבור האמריקני להימנע מפאניקה. זאת, משום שלדברי גורמי רפואה בכירים הסיכוי להתפשטות הנגיף בארצות הברית הוא נמוך מאוד. בהצהרה נמסר כי במסגרת הענקת הסיוע למיגור המגיפה בליבריה הוקמו שתי מעבדות ניסוי נוספות לפיתוח תרופות וחיסונים למחלה ומרכזי טיפול חדשים.

בכירים ברשויות הבריאות האמריקניות ובצבא במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן לעדכון בעניין מגיפת האבולה, אוקטובר 2014. רויטרס
ההצהרה שנתן הפנטגון בשבוע שעבר/רויטרס

הקמת המעבדות היא חלק מעמדת הממשל האמריקני בעניין ההתמודדות עם הנגיף אשר נותרה בעינה, ולפיה הדרך להתמודד עם המגיפה היא לעקור אותה ממוקד ההתפשטות המקורי שלה – ליבריה. דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, הוסיף במהלך ההצהרה כי ניתן יהיה לשלוח למדינה יותר מ-4,000 חיילים אמריקנים לצרכי סיוע – מספר אשר הולך וגדל עם הערכות מחודשות של מנהיגי הצבא האמריקני.

קירבי הדגיש כי מדובר במספר פוטנציאלי של חיילים ואין זה בהכרח אומר שארצות הברית אכן תשלח 4,000 חיילים למערב אפריקה. בתוך כך, רשת BBC דיווחה היום שבריטניה תשלח לסיירה לאון כ-750 חיילים על מנת שיסייעו בבניית מרכז רפואי לטיפול במחלת האבולה הקטלנית.

ארגון הבריאות העולמי הודיע היום כי מניין האנשים שמתו ממחלת האבולה עומד על 3,879 בסך הכול עד כה נדבקו בנגיף 8,033 בני אדם, כולל החולים שמתו כתוצאה ממנו. לדברי הארגון, אין עדיין ראייה לכך שהושגה שליטה על התפשטות המגיפה.

שלט המזהיר מפני האבולה. AP
שלט בשדה תעופה בארצות הברית/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully