וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדה בארה"ב: עשרה הושמו בבידוד מחשש לאבולה

אבחון החולה הראשון בנגיף במדינה זרע פחד רב בקרב הציבור, אך הפנטגון ניסה להרגיע והציג את התכנון להמשך המאבק במגיפה. "תשתית הבריאות האמריקנית מצוידת היטב"

פועל בחליפת בידוד מחוץ לדירה שבה מבודד חולה האבולה שאובחן בארצות הברית, אוקטובר 2014. רויטרס, רויטרס
עובד בחליפת בידוד מחוץ לבית שבו מוחזק חולה האבולה, היום/רויטרס, רויטרס

ימים ספורים לאחר שאובחן מקרה ראשון של מחלת האבולה בארצות הברית וכשעשרה בני אדם שבאו במגע עם החולה עדיין בבידוד, הפנטגון מצהיר כי הולכים ופוחתים הסיכויים להתפשטות הנגיף הקטלני באמריקה. עם זאת, הדבר עדיין לא מרגיע את הציבור האמריקני, שחושש שהמגיפה הצליחה לפרוץ את גבולות היבשת השחורה. עד כה נבדקו כמאה בני אדם שבאו במגע עם החולה, תושב ליבריה, שהגיע למדינת טקסס ופיתח סימפטומים של הנגיף הקטלני שישה ימים לאחר הנחיתה. מתוכם, כאמור, נותרו רק עשרה אנשים שבבידוד.

במהלך מסיבת עיתונאים שכינסו היום (שבת) גורמים רשמיים בדאלאס, הם אמרו כי כל העשרה משתפים פעולה עם רשויות הבריאות במדינה ונמצאים בהסגר ללא צורך בצווים מיוחדים בעניין. עוד נמסר בהצהרתם כי ארבעה מתוך עשרת הנבדקים הם קרובי משפחתו של החולה, שהועבר להסגר בדירה בדאלאס.

מגיפת האבולה - סיקור מיוחד
נשיא צרפת: "למרות האבולה - נמשיך לטוס לגינאה"
דוגמה אישית: בכירה בליבריה בודדה עצמה מחשש לאבולה
המאבק באבולה: אלפי מנות חיסון יועברו עד 2015

בכירים ברשויות הבריאות האמריקניות ובצבא במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן לעדכון בעניין מגיפת האבולה, אוקטובר 2014. רויטרס
בכירים ברשויות הבריאות ובצבא במהלך מסיבת העיתונאים בבית הלבן/רויטרס

בעקבות ההדים שעורר האבחון, ממשל אובמה קרא אתמול לציבור האמריקני להימנע מפאניקה, משום שלדברי גורמי רפואה בכירים הסיכוי להתפשטות הנגיף בארצות הברית הוא נמוך מאוד. בהצהרה שניתנה במסיבת עיתונאים בבית הלבן מטעם בכירים בצבא האמריקני, במכון הלאומי לבריאות ולממשל, נמסר כי במסגרת הענקת הסיוע למיגור המגיפה בליבריה הוקמו שתי מעבדות ניסוי נוספות לפיתוח תרופות וחיסונים למחלה ומרכזי טיפול חדשים.

הקמת המעבדות היא חלק מעמדת הממשל האמריקני בעניין ההתמודדות עם הנגיף אשר נותרה בעינה, ולפיה הדרך להתמודד עם המגיפה היא לעקור אותה ממוקד ההתפשטות המקורי שלה – ליבריה. דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, הוסיף במהלך ההצהרה כי ניתן יהיה לשלוח למדינה יותר מ-4,000 חיילים אמריקנים לצרכי סיוע – מספר אשר הולך וגדל עם הערכות מחודשות של מנהיגי הצבא האמריקני. הוא הדגיש כי מדובר במספר פוטנציאלי של חיילים ואין זה בהכרח אומר שארצות הברית אכן תשלח 4,000 חיילים למערב אפריקה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
רחובות פריטאון, בירת סיירה לאון, ריקים במהלך העוצר, 21 בספטמבר 2014. AP
רחובות סיירה לאון ריקים בזמן העוצר שהוטל בחודש שעבר/AP

"אנחנו צריכים להוציא את המידע הזה החוצה כי יש פחד רב בקרב הציבור", אמר ד"ר אנתוני פוסי, ראש המחלקה למחלות זיהומיות במכון הלאומי לבריאות, בהתייחסו להצהרות שניתנו במסיבת העיתונאים. "תשתית הבריאות בארה"ב מצוידת היטב על מנת לבלום את התפשטות המגיפה במסלולים הנוכחיים שלה".

עד כה המגיפה הקטלנית הביאה למותם של 3,431 בני אדם, כמעט כולם מליבריה, מסיירה לאון ומגינאה שממוקמות במערב אפריקה. בסך הכול, מספר האנשים שנדבקו במחלה נאמד לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בכ-7,470 בני אדם. מתוכם, 4,087 בלבד מתועדים באופן רפואי. זאת בשל תשתיות הרפואה הירודות במדינות מערב אפריקה וחששם של האזרחים להיבדק.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully