וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמה אישית: בכירה בליבריה בודדה עצמה מחשש לאבולה

סגנית שר הבריאות במדינה, שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהתפרצות הנגיף הקטלני, החליטה לנקוט משנה זהירות לאחר שאחד מעוזריה מת מהמחלה, אך הבהירה כי אין לה סימפטומים של הווירוס

סגנית שרת הבריאות של ליבריה, ברניס דאהן, בודדה עצמה מחשש לאבולה, 27 בספטמבר 2014. רויטרס
סגנית שר הבריאות בליבריה, ברניס דאהן/רויטרס

מהווה דוגמה: סגנית שר הבריאות בליבריה, ברניס דאהן, שמה את עצמה בבידוד של 21 יום, לאחר שאחד מעוזריה מת מנגיף האבולה - כך דווח שלשום (שבת) ברשת BBC. הבכירה אמרה שאין לה סימפטומים של המחלה, שהביאה למותם של יותר מ-3,000 איש במערב אפריקה, אך היא רצתה לנקוט בכל אמצעי זהירות אפשרי. ליבריה נפגעה בצורה הקשה ביותר מהתפשטות המגיפה, כש-1,830 איש מכלל הנספים נרשמו בתחומיה, 150 מהם רק ביומיים האחרונים.

ארגון הבריאות העולמי ממליץ לאנשים שהיו במגע קרוב עם הנגיף ושיש חשד שנדבקו, להישאר בבידוד לתקופה של 21 יום - שזה פרק הזמן המקסימלי שבו יכול הווירוס לדגור. דאהן, שמייצגת את ליבריה בוועידות הבינלאומיות למאבק במגיפה, סיפרה שהיא רצתה להוות דוגמה בהחלטתה לציית להנחייה, והוסיפה כי הורתה לאנשי צוותה לנהוג כמוה.

ארגון הבריאות העולמי הזהיר ביום שישי מסכנת ההידבקות הגבוהה בנגיף עבור צוותי הרפואה שמנסים להיאבק באבולה. 375 עובדי רפואה נדבקו בנגיף ו-211 מהם נהרגו בגינאה, בליבריה, בסיירה לאון ובניגריה. על פי הנתונים האחרונים, 6,500 איש נדבקו עד כה בווירוס, שהתפרצותו הנוכחית היא הקשה ביותר בהיסטוריה.

התפשטות נגיף האבולה באפריקה - סיקור מיוחד
ארה"ב מזהירה: האבולה מהווה סכנה לביטחון העולם
"מדינות מערב אפריקה עלולות לקרוס בשל האבולה"
מחקר חדש מזהיר: 1.4 מיליון מקרי אבולה עד 2015

פינוי חולת אבולה במונרוביה, בירת ליבריה, 15 בספטמבר. רויטרס
150 איש מתו מהנגיף רק ביומיים האחרונים. עובדי סיוע מפנים חולת אבולה בליבריה, החודש/רויטרס

במקביל, מסר הארגון כי אלפי מנות של חיסון ניסיוני לנגיף יהיו זמינות בחודשים הקרובים. החיסון יינתן לאנשי הצוותים הרפואיים הפועלים במדינות הנגועות, שנתונים כאמור לסכנת הידבקות גבוהה, וכן לאנשים אחרים הבאים במגע עם חולים במחלה הקטלנית.

עם זאת, המשנה למזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, מארי-פול קייני, הבהירה במסיבת עיתונאים שנערכה במטה הארגון בז'נבה כי טרם נמצא חיסון שהוכח יעיל או בטוח לשימוש. חלק מהניסויים הדרושים על מנת להבטיח שהחיסונים שיחולקו אינם מזיקים לבני אדם כבר החלו, וניסויים נוספים צפויים בחודשים הקרובים, עד לחלוקת מנות החיסון לכלל האוכלוסייה.

(עדכון ראשון: 21:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully