וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדינות מערב אפריקה עלולות לקרוס בשל האבולה"

הארגון למשברים בינלאומיים מזהיר כי אם לא תיעצר התפשטות הנגיף, עלולות ליבריה, סיירה לאון וגינאה להתמוטט ולגלוש למלחמות. "אסון שייתכן שיהיה בלתי אפשרי לנהלו"

עובדי בריאות נושאים גופה של גבר שמת מאבולה. מונרוביה, ליבריה, 11 בספטמבר 2014. רויטרס
עובדי בריאות נושאים גופה של אדם שמת מאבולה בליבריה, בתחילת החודש/רויטרס

התפשטות מגיפת האבולה עלולה להפוך למשבר פוליטי חריף ולגרום לקריסת המדינות שבהן הכה הנגיף בצורה הקשה ביותר – כך טען אתמול (רביעי) הארגון למשברים בינלאומיים. על פי הארגון, המדינות שבהן פשה הנגיף בצורה הנרחבת ביותר – סיירה לאון, ליברה וגינאה – "מתמודדות עתה עם אנרכיה מקיפה ועלולות להתמוטט בסופו של דבר". סיירה לאון וליבריה עדיין מתאוששות ממלחמות אזרחים עקובות מדם וגינאה חוותה כמה הפיכות צבאיות במהלך השנים האחרונות ועימותים על רקע אתני.

"תוספת של התמוטטות החברה למגיפה עלולה ליצור אסון שייתכן שיהיה בלתי אפשרי לנהלו", נמסר מהארגון. "על הקהילה הבינלאומית לספק משאבים אנושיים וחומריים לא רק כתגובה מידית לצרכי הרופאה במדינות אלו, אלא גם לפרויקטים ארוכי-טווח שיחזקו את יכולות המשילות ויבנו מחדש את מערכות הבריאות". עוד נמסר כי "משבר האבולה חשף את חוסר האמון של האזרחים בממשלות שנאלצות להתמודד עם חברות שבריריות. במדינות אלו, מלחמות העבר עלולות להתקלח מחדש יחד עם אי-שביעות רצון מקומית ואזורית".

התפשטות נגיף האבולה - סיקור מיוחד
מחקר חדש מזהיר: 1.4 מיליון מקרי אבולה עד 2015
בזמן העוצר: 130 חולי אבולה נחשפו בסיירה לאון
"חולים קונים דם של שורדי אבולה בשוק השחור"

כומר ספרדי שמוטס בבידוד לספרד אחרי שנדבק בנגיף האבולה בסיירה לאון, 22 בספטמבר 2014. רויטרס
צוותים רפואיים מפנים כומר ספרדי שנדבק באבולה בסיירה לאון, השבוע/רויטרס

מפגש פסגה עולמי אמור להיערך בימים הקרובים בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק על מנת לשקול מהם הצעדים הבאים הנחוצים לעצירת התפשטות המגיפה, שהביאה עד כה למותם של יותר מ-2,800 איש. הארגון מציע לפתוח מחדש את הגבולות בין המדינות יחד עם התקנת אמצעי מעקב הולמים כצעדי נגד לאזהרות על עלייה במחירי המזון ובמחסור אפשרי שלהם באזור.

"למרות הצהרותיהן ההפוכות, ממשלות המדינות במערב אפריקה ניסו לנהל את המשבר הזה באופן חד-צדדי, כשהן מתעלמות מכך שאזרחיהן קשורים ביחסים על-מדינתיים, כפי שהוכח בהתפשטות המהירה של הנגיף", תקף הארגון שהזהיר כי יש להעניק תשומת לב לגמביה ולגינאה-ביסאו, הסמוכות למרכזי הנגיף ושבהן קיימות מערכות בריאות רעועות.

נתונים חדשים ומדאיגים מצביעים על כך ש-70% מאלו שנדבקים בנגיף במערב אפריקה מוצאים את מותם, נתונים הגבוהים מאלו הקודמים שדווחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully