וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן העוצר: 130 חולי אבולה נחשפו בסיירה לאון

22.9.2014 / 17:56

בתום 3 ימים שבהם נדרשו התושבים להישאר בבתיהם כדי לעצור את התפשטות הנגיף הקטלני, דיווחו השלטונות כי 39 מקרים נוספים עדיין נבדקים. בניגריה נפתחו מחדש בתי הספר

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

השלטונות בסיירה לאון חשפו 130 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף האבולה במהלך שלושת ימי העוצר שהוטלו במדינה על מנת לעצור את התפשטות המגיפה – כך מסר היום (שני) ראש מרכז החירום לטיפול באבולה סטפן גאוג'יה. כמו כן, הוא הוסיף כי נבחנים 39 מקרי נוספים של הידבקות במחלה הקטלנית, שהביאה עד כמה למותם של לפחות 562 איש במדינה. העוצר, שהחל בשישי, הסתיים היום.

"המהלך היה בסך הכול מאוד מוצלח", טען גאוג'יה, בהתייחסו לצעד הקיצוני ביותר שננקט עד כה נגד התפשטות האבולה. "התוצאות היו מרשימות. ישנה מודעות עצומה למחלה". גאוג'יה הוסיף כי גורמי הרפואה הצליחו להגיע ל-80% מבתי האב שאליהם תכננו להגיע. הוא אמר כי סיירה לאון צריכה להתמקד עתה בטיפול בחולים ובניהול המשבר, להקים מרכזים לטיפול בנגיף בכל 14 מחוזות המדינה ולשגר חיילים למרפאות ולבתי החולים.

לקריאה נוספת על התפרצות נגיף האבולה באפריקה
"חולים קונים דם של שורדי אבולה בשוק השחור"
אובמה: "חייבים לעצור את התפשטות האבולה עכשיו"
ליבריה: הנשיאה פיטרה בכירים שסירבו לשוב בשל האבולה

כומר ספרדי שמוטס בבידוד לספרד אחרי שנדבק בנגיף האבולה בסיירה לאון, 22 בספטמבר 2014. רויטרס
כומר ספרדי שמוטס בבידוד לספרד אחרי שנדבק באבולה בסיירה לאון, היום/רויטרס

בתוך כך, בתי הספר בניגריה נפתחו היום מחדש, אחרי שחופשת הקיץ הוארכה בשל החשש מהתפשטות הנגיף. בתי הספר במחוזות לאגוס ונהרות, שם התגלו כל מקרי ההידבקות באבולה עד כה, יישארו סגורים, בזמן שמחוז קאנו דחה את פתיחת בתי הספר שבשטחו עד לקבלת ציוד רפואי מתאים.

עם זאת, ארגוני מורים במדינה המאוכלסת ביותר באפריקה טוענים כי לא ננקטו מספיק צעדים למניעת הידבקותם של בני אדם נוספים במחלה. נשיא המדינה גודלאק ג'ונת'ן דחה את טענותיהם. עד כה מתו שמונה מתוך 20 החולים שנדבקו בווירוס בניגריה, אך במהלך עשרת הימים האחרונים לא התגלו מקרים חדשים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רחובות פריטאון, בירת סיירה לאון, ריקים במהלך העוצר, 21 בספטמבר 2014. AP
רחובות פריטאון, בירת סיירה לאון, ריקים במהלך העוצר, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully